قیمت برنج ایرانی به ۱۶ هزار تومان رسید

0

عباس کرباسی، رئیس اتحادیه بنکداران در گفتگو نسیم آنلاین در رابطه با وضعیت این روزهای بازار بیان داشت: وضعیت بازار بسیار نامناسب است، مردم توان خرید ندارند و بازار در رکود کامل به سر می برد.

وی افزود: حبوبات، برنج ایرانی و برنج خارجی از جمله کالاهایی هستند که با افزایش قیمت ناگهانی روبه رو شدند. گفته می‌شود برنج ایرانی اعلا و درجه یک در بازار عمده فروشان ۵ درصد و در بازارها و مغازه های خرده فروش تا ۱۵ درصد نیز افزایش قیمت داشته است.

کرباسی تأکید کرد: قیمت برنج اعلا ایرانی در عمده فروشان به ۱۳۷۰۰ تومان و در مغازه ها به ۱۵ هزار و حتی ۱۶ هزار تومان نیز رسیده است، دلیل این افزایش مشخص نیست و گفته می شود که کشاورزان به قیمت مناسب برنج را می‌فروشند، اما تجار و دلالان قیمت آن ها را بالا برده اند، برنج خارجی نیز ۵ درصد و برنج محسن در بازار تا ۸ درصد گران شده و به کیلویی ۴۶۰۰ تا ۴۷۰۰ تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه بنکداران گفت: حبوبات نیز افزایش قیمت زیادی داشته به طور مثال لوبیا چیتی،لپه، نخود ۱۰ درصد و لوبیا قرمز ۵ درصد افزایش قیمت داشته است، شکر از جمله کالاهایی است که قیمتش تغییری نداشته است اما آرد نیز ۱۰ درصد گران تر شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ