مقایسه ال ۹۰ ایران خودرو با ال ۹۰ پارس خودرو +قیمت

0

اگرچه تولید هر دو تندر ۹۰ ایران خودرو و پارس خودرو، تحت نظارت شرکت رنو انجام می شود و بر اساس جدیدترین گزارش ارزشیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، این دو خودرو تقریبا کیفیتی برابر دارند، اما باز هم خریداران علاقه مند هستند در موقع خرید، ریزترین تفاوت ها را مورد بررسی قرار دهند.

مشخصات پارس تندر قیمت و مشخصات رنو ال 90 قیمت قطعات و لوازم یدکی ال 90 قیمت تندر 90 پارس خودرو مدلE2 قیمت تندر 90 ایران خودرو

در تازه ترین گزارش ارزشیابی منتشر شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، هر دو تندر موفق به کسب ۳ ستاره شدند و محصول تولیدی توسط ایران خودرو با تفاوت های جزئی در رتبه سوم و محصول تولیدی پارس خودرو در رتبه پنجم قرار گرفته اند.

با توجه به امتیازاتی که در جدول زیر آمده است، تندر ۹۰ های هر دو شرکت اساسا از لحاظ کیفی تفاوت آنچنانی با هم ندارند. اما شرایط عرضه این محصول از سوی شرکت های خودروساز باعث شده تا تندر ۹۰ پارس خودرو با قیمتی در حدود ۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، یک میلیون تومان گران تر از تندر ۹۰ ایران خودرو با قیمت ۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش شود.

مشخصات پارس تندر قیمت و مشخصات رنو ال 90 قیمت قطعات و لوازم یدکی ال 90 قیمت تندر 90 پارس خودرو مدلE2 قیمت تندر 90 ایران خودرو

پارس خودرو تندر ۹۰ ای دو لوکس بنزینی یورو۴ با گیربکس معمولی با ضبط ام پی تری و کف پای جدید را با پیش پرداخت ۱۸ میلیون تومان و موعد تحویل اردیبهشت ماه ۹۶ پیش فروش می کند. سود مشارکت در این طرح ۱۵ و سود انصراف ۱۲ درصد است. این در حالی است که ایران خودرو با شرایط متنوع تر تندر ۹۰ ای دو را عرضه می کند.

ایران خودرو در شرایط فروش نقدی، خودرو مورد نظر را با قیمت ۳۷۴,۴۸۳,۰۰۰ ریال و تحویل ۶۰ روزه عرضه می کند. همچنین در طرح پیش فروش خود این خودرو را با پیش پرداخت ۲۰ میلیون تومان، موعد تحویل خرداد ماه ۹۶ (سود مشارکت ۲۴ و سود انصراف ۲۲ درصد)، پیش پرداخت ۲۳ میلیون تومان، موعد تحویل خرداد ماه ۹۶ (سود مشارکت ۲۵ و سود انصراف ۲۲ درصد) و همچنین به صورت اقساط عرضه می شود.

مشخصات پارس تندر قیمت و مشخصات رنو ال 90 قیمت قطعات و لوازم یدکی ال 90 قیمت تندر 90 پارس خودرو مدلE2 قیمت تندر 90 ایران خودرو

کنترل کیفی PDI (بازرسی قبل از تحویل)

براساس استانداردها و الزامات شرکت رنو، تمامی محصولات این شرکت باید پس از تولید و عبور از مراحل مونتاژ و اتمام فعالیتهای تولیدی، در مرحله تحویل به مشتری از بخش ویژه کنترل کیفی تحت عنوان PDI یا بازرسی کیفی پیش از تحویل گذر کرده و مورد بررسی و کنترل دقیق کیفیت قرار گیرند. این بخش در حال حاضر در شرکت ایران خودرو دایر بوده، ولی شرکت پارس خودرو فاقد بخش PDI است.

کیفیت و استانداردهای خطوط تولید

یکی دیگر از مباحث مهم در کیفیت محصول، کیفیت خطوط تولید آن است که می تواند در چگونگی روند تولیدات یک سایت تولیدی و کیفیت آن موثر واقع شود. در حال حاضر سایت تولید تندر۹۰ در شرکت ایران خودرو دارای تجهیزات به روز تولید خودرو بوده و این شرکت توانسته گواهینامه ایزو از شرکت TUV NORD آلمان دریافت کند.

در شرکت پارس خودرو نیز تجهیزات گان جوشکاری خودکار و مدرن (سیستمهای رباتیک) موجود بوده و فرایند تولید بدنه در پارس خودرو به روش مکانیزه در خط اصلی انجام و سایر بخشهای تولید همچون رنگ و مونتاژ تندر به روش دستی انجام می شود.

شرایط و کیفیت پارکینگهای نگهداری خودرو

کیفیت خودروهای تولید شده در فاصله زمانی پس از تولید تا زمان تحویل به مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت ایران خودرو دارای پارکینگ های استاندارد و محوطه سازی و محصور شده بوده، ولی پارس خودرو فاقد محوطه پارکینگ مستقل و ایزوله است.

سیاستهای بازاریابی و فروش

با در نظر گرفتن تقاضای بالای خرید این محصول در کشور، شرکت ایران خودرو از سیاست فروش فوری و پیش فروش تبعیت می کند و پارس خودرو نیز تندر۹۰ را بیشتر بطور پیش فروش به بازار عرضه می کند. به طور مثال تندر E۲LP بدون آپشن پارس خودرو با قیمت مصوب با زمان تحویل ۴۵ روز کاری به مشتریان عرضه می شود.

تنوع محصول

از دیگر مباحث مطرح درخصوص مشتری مداری و کسب رضایتمندی مشتریان می توان به ایجاد تنوع و توسعه محصول اشاره کرد که در حال حاضر شرکت ایران خودرو مدلهای E۱ABS ، E۲LP ، E۱CNG ، E۲CNG و مدل اسپرت کیت تندر۹۰ را به بازار عرضه کرده و علاوه بر آن تولید و عرضه مدل E۲LP با رینگ جدید آلومینیومی را نیز بدون تغییر قیمت آغاز کرده و این درحالی است که شرکت پارس خودرو تندر۹۰ را با آپشنهای اضافی به بازار عرضه کرده است.

خدمات پس از فروش

از سایر گزینه هایی که می تواند در انتخاب مشتریان تندر به عنوان عامل تصمیم گیری و انتخاب آنان موثرواقع شود، اطلاع و اطمینان از پوشش و گستردگی خدمات پس از فروش شرکت سازنده یا خودروساز است که در این خصوص ایران خودرو علاوه بر داشتن حدود۸۰۰ نمایندگی فروش در سراسر کشور، از طریق بیش از ۲۰۰ نمایندگی پایلوت تندر۹۰ در سطح استانهای کشور اقدام به ارائه خدمات اختصاصی به مشتریان تندر در قالب خدمات گارانتی و وارانتی می کند. شرکت پارس خودرو نیز دارای ۱۴۰ نمایندگی پایلوت در سراسر کشور است.

تجهیزات سفارشی

شرکت پارس خودرو به عنوان شرکت رقیب ایران خودرو در تولید تندر۹۰، برای ایجاد تنوع محصول خود اقداماتی موثر را انجام داده است و تجهیزاتی را در مدل E۲LP به صورت آپشن افزوده است که با ایجاد تنوع در این آپشنهای اضافی، چهار تیپ مختلف را به خریداران خود عرضه می کند و مشتریان در صورت درخواست خرید فوری باید الزاما به سراغ خودروهای دارای آپشن بروند که در برخی موارد موجب گله مندی مشتریان می شود، اما ایران خودرو مشتری را ملزم به خرید تندر۹۰ با آپشن سفارشی نمی کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ