تفاوت پارس تندر با تندر ۹۰ /پارس تندر بهتره یا ال ۹۰

0

تندر ۹۰ با تمام حاشیه ها و تمام جنجال هایش هنوز هم بازار درخور توجهی دارد. شاید به دلیل همین در «سیبل توجهات بودن» است که قمیتش بارها دستخوش افزایش میشود. آن زمانی که ایران خودرو و پارس خودرو تند ۹۰ فول E۲ را ۱۴ میلیون تومان می فروختند کسی فکرش را نمی کرد که یکی دو سال بعد قیمتش تقریباً ۲ برابر شود.

مقایسه خودرو معایب ال 90 مشخصات پارس تندر قیمت و مشخصات رنو ال 90 قیمت پارس خودرو قیمت پارس تندر بررسی خودرو بررسی پارس تندر

زیر ذره بین

بگذارید آب پاکی را روی دست همه بریزیم. پارس تندر با تندر۹۰ تیپ E۲ غیر از شکل و شمایل، تفاوت دیگری ندارد. یعنی همان ابعاد و همان موتور ۱. ۶ لیتری ۱۰۵ اسب بخاری. به نظر نمی آید تغییراتی که روی این خودرو اعمال شده ۲ میلیون تومان شده باشد. تازه این در حالی است که در خط تولید قیمت ها روی N خودرو سرشکن میشود. به نظر میرسد تیمی که در پشت طراحی این خودرو بوده فقط روی نقطه ضعف بزرگ این خودرو یعنی قسمت عقبش کار کرده است.

مقایسه خودرو معایب ال 90 مشخصات پارس تندر قیمت و مشخصات رنو ال 90 قیمت پارس خودرو قیمت پارس تندر بررسی خودرو بررسی پارس تندر

تیپ‌های مختلف تندر ۹۰ چه تفاوتی با هم دارند؟

آیا از خودتان نمی پرسید چرا تندرهای موجود در بازار (صفر یا دست دوم) با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شوند؟

آن اوایل که تندر آمد، هفت مدل مختلف در سه تیپ اصلی داشت. مدل CP (مخفف Comfort Pack-بسته راحتی) و SP (مخفف Safety Pack-بسته ایمنی) به تیپ E1 اضافه می‌شدند. مدل LP (مخفف Lux Pack-بسته تجملی) نیز به تیپ E2 افزوده می‌شد.
طبیعی است که مدل پایه E0 به عنوان ارزان‌ترین تندر۹۰، از کمترین امکانات نیز بهره می‌برد. بعد از آن E0+AC قرار داشت. در حقیقت AC همان Air Conditioner (تهویه مطبوع) است.
قیمت گذاری در بازار (دی ماه ۱۳۹۱)

خدا را شکر دیگر خبری از E1 و E0 صفر تولیدی توسط کارخانه نیست. هرچه هست،  E2‌ است. ایران‌خودرو E1 را ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری‌ کرده است. همین خودرو در بازار آزاد ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. این شرکت E2 را نیز ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌‌گذاری کرده است. مدلی که در بازار ۲۳ میلیون و ۶۰۰ نیز خرید و فروش می‌‌شود.

قیمت گذاری در بازار (اسفند ماه ۱۳۹۵)

ایران خودرو قیمت بازار قیمت کارخانه
رنو تندر E2 ۳۹,۹۰۰,۰۰۰ ۳۷,۴۴۱,۰۰۰
رنو تندر اتوماتیک E2 ۴۸,۵۰۰,۰۰۰ ۴۷,۳۵۲,۰۰۰
پارس خودرو قیمت بازار قیمت کارخانه
رنو تندر E2 ۴۱,۰۰۰,۰۰۰ ۳۷,۴۵۳,۰۰۰
رنو پارس تندر ۴۲,۶۰۰,۰۰۰ ۳۹,۵۱۳,۰۰۰
رنو ساندرو – دنده‌ای ۴۶,۸۰۰,۰۰۰ ۴۳,۰۶۳,۰۰۰
رنو ساندرو – اتوماتیک ۵۲,۷۰۰,۰۰۰ ۴۹,۰۶۳,۰۰۰
رنو ساندرو استپ‌وی – دنده‌ای ۵۴,۲۰۰,۰۰۰ ۴۶,۵۵۰,۰۰۰
رنو ساندرو استپ‌وی – اتوماتیک ۶۲,۰۰۰,۰۰۰ ۵۲,۵۵۰,۰۰۰

مقایسه خودرو معایب ال 90 مشخصات پارس تندر قیمت و مشخصات رنو ال 90 قیمت پارس خودرو قیمت پارس تندر بررسی خودرو بررسی پارس تندر

تندر ایران خودرو بهتر است یا پارس خودرو؟

تندر ۹۰ ایران خودرو و پارس خودرو این روزها در بازار از جمله خودروهای پرفروش به شمار می روند، اما آنچه وجه تمایز این دو خودرو را ثابت می کند، اسناد و شواهد معتبری در خصوص تولید آن است که از مجاری رسمی کشور به دست آمده و می تواند تفاوت این دو را در تولید، فروش و تحویل به طور واقعی تشریح کند.

در ۹ ماهه امسال طی آدیت های هفتگی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد، امتیاز منفی تندر ایران خودرو حدفاصل ۲۲.۵ تا ۲۷ بوده و امتیاز منفی تندر پارس خودرو بین ۲۲.۵ تا ۲۸.۳ متغیر بوده است. در بررسی آماری امتیازهای کیفی نیز در ۱۰ ماهه امسال، تندر ایران خودرو با کسب ۱۸ مورد امتیاز منفی از مجموع ۳۶ مورد آدیت کیفی، پایین تر از تندر پارس خودرو قرار داشته و در ۱۶ مورد نیز امتیاز منفی تندر پارس خودرو از شرکت رقیب بیشتر بوده است و در دو نوبت هم رتبه منفی یکسان داده شده است.

کنترل کیفی PDI (بازرسی قبل از تحویل)

براساس استانداردها و الزامات شرکت رنو، تمامی محصولات این شرکت باید پس از تولید و عبور از مراحل مونتاژ و اتمام فعالیتهای تولیدی، در مرحله تحویل به مشتری از بخش ویژه کنترل کیفی تحت عنوان PDI یا بازرسی کیفی پیش از تحویل گذر کرده و مورد بررسی و کنترل دقیق کیفیت قرار گیرند. این بخش در حال حاضر در شرکت ایران خودرو دایر بوده، ولی شرکت پارس خودرو فاقد بخش PDI است.

کیفیت و استانداردهای خطوط تولید

یکی دیگر از مباحث مهم در کیفیت محصول، کیفیت خطوط تولید آن است که می تواند در چگونگی روند تولیدات یک سایت تولیدی و کیفیت آن موثر واقع شود. در حال حاضر سایت تولید تندر۹۰ در شرکت ایران خودرو دارای تجهیزات به روز تولید خودرو بوده و این شرکت توانسته گواهینامه ایزو از شرکت TUV NORD آلمان دریافت کند.

در شرکت پارس خودرو نیز تجهیزات گان جوشکاری خودکار و مدرن (سیستمهای رباتیک) موجود بوده و فرایند تولید بدنه در پارس خودرو به روش مکانیزه در خط اصلی انجام و سایر بخشهای تولید همچون رنگ و مونتاژ تندر به روش دستی انجام می شود.

شرایط و کیفیت پارکینگهای نگهداری خودرو

کیفیت خودروهای تولید شده در فاصله زمانی پس از تولید تا زمان تحویل به مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت ایران خودرو دارای پارکینگ های استاندارد و محوطه سازی و محصور شده بوده، ولی پارس خودرو فاقد محوطه پارکینگ مستقل و ایزوله است.

سیاستهای بازاریابی و فروش

با در نظر گرفتن تقاضای بالای خرید این محصول در کشور، شرکت ایران خودرو از سیاست فروش فوری و پیش فروش تبعیت می کند و پارس خودرو نیز تندر۹۰ را بیشتر بطور پیش فروش به بازار عرضه می کند. به طور مثال تندر E۲LP بدون آپشن پارس خودرو با قیمت مصوب با زمان تحویل ۴۵ روز کاری به مشتریان عرضه می شود.

تنوع محصول

از دیگر مباحث مطرح درخصوص مشتری مداری و کسب رضایتمندی مشتریان می توان به ایجاد تنوع و توسعه محصول اشاره کرد که در حال حاضر شرکت ایران خودرو مدلهای E۱ABS ، E۲LP ، E۱CNG ، E۲CNG و مدل اسپرت کیت تندر۹۰ را به بازار عرضه کرده و علاوه بر آن تولید و عرضه مدل E۲LP با رینگ جدید آلومینیومی را نیز بدون تغییر قیمت آغاز کرده و این درحالی است که شرکت پارس خودرو تندر۹۰ را با آپشنهای اضافی به بازار عرضه کرده است.

خدمات پس از فروش

از سایر گزینه هایی که می تواند در انتخاب مشتریان تندر به عنوان عامل تصمیم گیری و انتخاب آنان موثرواقع شود، اطلاع و اطمینان از پوشش و گستردگی خدمات پس از فروش شرکت سازنده یا خودروساز است که در این خصوص ایران خودرو علاوه بر داشتن حدود۸۰۰ نمایندگی فروش در سراسر کشور، از طریق بیش از ۲۰۰ نمایندگی پایلوت تندر۹۰ در سطح استانهای کشور اقدام به ارائه خدمات اختصاصی به مشتریان تندر در قالب خدمات گارانتی و وارانتی می کند. شرکت پارس خودرو نیز دارای ۱۴۰ نمایندگی پایلوت در سراسر کشور است.

مقایسه خودرو معایب ال 90 مشخصات پارس تندر قیمت و مشخصات رنو ال 90 قیمت پارس خودرو قیمت پارس تندر بررسی خودرو بررسی پارس تندر

تجهیزات سفارشی

شرکت پارس خودرو به عنوان شرکت رقیب ایران خودرو در تولید تندر۹۰، برای ایجاد تنوع محصول خود اقداماتی موثر را انجام داده است و تجهیزاتی را در مدل E۲LP به صورت آپشن افزوده است که با ایجاد تنوع در این آپشنهای اضافی، چهار تیپ مختلف را به خریداران خود عرضه می کند و مشتریان در صورت درخواست خرید فوری باید الزاما به سراغ خودروهای دارای آپشن بروند که در برخی موارد موجب گله مندی مشتریان می شود، اما ایران خودرو مشتری را ملزم به خرید تندر۹۰ با آپشن سفارشی نمی کند.

 

مشخصات کلی

ابعاد
طول(mm) ۴۲۴۷
عرض(بدون در نظر گرفتن آیینه ها)(mm) ۱۷۴۰
ارتفاع(mm) ۱۵۳۴
وزن
وزن خالص ۱۱۰۰
مصرف سوخت(lit)
سیکل ترکیبی(lit/100km) ۶.۸۲
ظرفیت باک(lit) ۵۰
مقایسه خودرو معایب ال 90 مشخصات پارس تندر قیمت و مشخصات رنو ال 90 قیمت پارس خودرو قیمت پارس تندر بررسی خودرو بررسی پارس تندر

مشخصات فنی

گیربکس
نوع گیربکس دستی- ۵سرعته
موتور
نوع موتور K4MA6- خطی
تعداد سیلندر – تعداد سوپاپ ۴سیلندر- ۱۶ سوپاپ
حجم موتور cc ۱۵۹۸
حداکثر قدرت ۱۰۵hp@5750rpm
حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت
فرمان
نوع فرمان هیدرولیک
سیستم تعلیق
سیستم تعلیق جلو مستقل مک فرسون
سیستم تعلیق عقب تیر پیچشی با مقطع Hو فنر مارپیچ
ترمز
جلو دیسکی
عقب کاسه ای

ایمنی و تجهیزات

تجهیزات ایمنی و رفاهی E2
کیسه هوای راننده  *
کیسه هوای سرنشین جلو  *
سیستم ترمز ضد قفل  *
سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی  *
آینه جانبی برقی به همراه گرم کن  *
شیشه بالابر برقی جلو و عقب  *
چراغ مه شکن جلو  *
رادیو، پخش سی دی+پورت USB  *
سطح استاندارد آلایندگی یورو۴
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ