تجربه رانندگی با تندر ۹۰ اتوماتیک +نظرات در مورد ال ۹۰ اتوماتیک

1

نظرات در مورد ال ۹۰ اتوماتیک ، تجربه رانندگی با تندر ۹۰ اتوماتیک ، قیمت گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ ، قیمت پارس تندر اتوماتیک ،تندر ۹۰ اتوماتیک پارس خودرو ، تندر ۹۰ اتوماتیک پلاس ،تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک ال ۹۰

در بازار ایران متاسفانه حداقل در سال های قبل کم ترین میزان تنوع را در میان مدل های مجهز به جعبه دنده اتوماتیک داشتیم. عمده دلیل این امر عدم استقبال قابل قبول از این سیستم است که عمدتا به واسطه سطح پایین تر اطلاعات خریداران و هزینه های نسبتا بالای تعمیر آن است ولی در چند سال اخیر مدل های اتوماتیک تولید داخل بیش از هر زمان دیگری در حال محکم کردن جای پای خود در میان مشتریان هستند که از موفق ترین آن ها باید به پژو ۲۰۶ تیپ شش، ۲۰۶ صندوق‌دار وی۹، پژو ۲۰۷ اتوماتیک و … اشاره داشت .

نظرات در مورد ال 90 اتوماتیک معرفی خودرو مشخصات تندر 90 پلاس مشخصات پارس تندر ماشین دنده اتومات با قیمت مناسب گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک قیمت و مشخصات رنو ال 90 قیمت ماشین دنده اتوماتیک قیمت گیربکس اتوماتیک ال 90 تندر 90 اتوماتیک بررسی پارس تندر ارزانترین ماشین دنده اتومات

تندر۹۰ پس از گذشت بیش از پنج سال حضور پر رنگ و موفق در بازار ایران با این‌که از فضای داخلی اتاق در مقایسه با خودروهای مشابه، پیشرانه چهار سیلندر قدرتمند و عملکرد قابل قبولی در بخش سیستم تعلیق بهره می برد ولی فقدان قابلیت سفارش یک جعبه دنده اتوماتیک برای آن شاید مشتریان این خودرو را به سمت وی۹ سوق می داد.

حال پس از این مدت برای نخستین بار اولین مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک تندر۹۰ آماده عرضه به بازار شده است تا بیش از پیش جایگاه فعلی این دست‌پرورده معروف رنو را در رده خودروهای اتوماتیک ارزان‌قیمت بهبود بخشد. ما نیز بر آن شدیم تا تجربه رانندگی یک‌روزه و آزمایش فنی این مدل را با در نظر گرفتن جزییات کامل به رشته تحریر در آوریم تا نکات مثبت و منفی کلی خودرو در مقایسه با مدل استاندارد مجهز به جعبه دنده دستی و رقبای دیگر آن به خوبی مشخص شود. لازم به ذکر است تندر۹۰ اتوماتیک طبق قراردادی که با رنوی فرانسه بسته شده است، در داخل کشور صرفا توسط شرکت ایران‌خودرو تولید خواهد شد و به زودی شاهد جولان آن در بازار داخل خواهیم بود.

نظرات در مورد ال 90 اتوماتیک معرفی خودرو مشخصات تندر 90 پلاس مشخصات پارس تندر ماشین دنده اتومات با قیمت مناسب گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک قیمت و مشخصات رنو ال 90 قیمت ماشین دنده اتوماتیک قیمت گیربکس اتوماتیک ال 90 تندر 90 اتوماتیک بررسی پارس تندر ارزانترین ماشین دنده اتومات

تجربه رانندگی

با وجود آن‌که پنج سال پیش کم‌تر کسی پیش بینی می کرد تندر۹۰ بتواند در بازار ایران به موفقیت کنونی خود دست یابد اما همچنان که گفته شد این خودرو باوجود ظاهر متفاوتش توانست عده بسیاری به ویژه از نسل جوان کشورمان را به سوی خود جلب کند.

همان‌طور که گفته شد دلیل عمده این موضوع را می توان در بهره‌مندی تندر۹۰ از یک پیشرانه قدرتمند و به طور کلی توانایی های فنی بالای آن دانست. به طوری که این ویژگی ها توانستند ظاهر متفاوت این خودرو را نیز پس از مدتی تبدیل به یکی دیگر از ویژگی های مثبت تندر۹۰ کنند. طراحی ظاهری تندر۹۰ باوجود بهره نبردن از خطوط و سطوح پیچیده، فرمی خشک و خشن را به نمایش می گذارد که جزیات و اصول طراحی خودرو به بهترین نحو در آن رعایت شده است، طرحی که بیش از آن‌چه در نگاه اول به نظر می رسد با باطن و روح اسپرت این خودرو مطابقت دارد.

از جمله بارزترین تفاوت های ظاهری مدل اتوماتیک تندر۹۰ نسبت به مدل استاندارد آن می توان به طرح جدید سپر جلوی خودرو اشاره کرد که به زیباتر جلوه یافتن نمای جلو و مهم‌تر از آن، بهتر شدن کیفیت هوادهی به رادیاتورها کمک شایانی کرده است. جدا از تغییر طرح سپر جلو تفاوت ظاهری دیگری مابین مدل های اتوماتیک و دستی این خودرو دیده نمی شود. در همین راستا وجود نوشته ای بر روی بدنه مدل جدید برای مشخص کردن بهره مندی آن از جعبه دنده اتوماتیک و ایجاد تفاوت ظاهری این مدل با مدل مجهز به جعبه دنده دستی خارج از لطف به نظر نمی رسد که ظاهرا قرار است انجام شود.

نظرات در مورد ال 90 اتوماتیک معرفی خودرو مشخصات تندر 90 پلاس مشخصات پارس تندر ماشین دنده اتومات با قیمت مناسب گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک قیمت و مشخصات رنو ال 90 قیمت ماشین دنده اتوماتیک قیمت گیربکس اتوماتیک ال 90 تندر 90 اتوماتیک بررسی پارس تندر ارزانترین ماشین دنده اتومات

با ورود به داخل تندر۹۰ می توان هماهنگی کلی نمای خارجی در این فضا را مشاهده کرد و با وجود سادگی کلی طرح که البته در این کلاس از خودروهای سواری و این محدوده قیمت قابل قبول است، می توان طرحی به‌روز و متفاوت از دیگر خودروهای بازار را درآن دید. اولین نکته ای که داخل کابین مدل اتوماتیک جلب نظر می کند، اهرم تعویض دنده بلند جعبه دنده اتوماتیک این خودرو است. باوجود ارتفاع بلند اهرم تعویض دنده، انسجام کابین داخلی حفظ شده و تغییر ایجاد شده باعث ایجاد ناهماهنگی در کابین نشده است. همچنین جدا از موضوع طراحی و تغییرات انجام شده، ارگونومی فضای داخلی تندر۹۰ یکی از نکات مثبت در مورد آن می تواند باشد.

 

تندر۹۰ مورد آزمایش که از نوع فول آپشن بوده مجهز به مجموعه ای از سیستم های ایمنی مختلف مانند ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم ترمز کمکی در مواقع اضطراری (EBA) و کیسه هوای راننده و سرنشین جلو است.

از نظر فنی تنها تفاوت این مدل در مقایسه با مدل دستی تندر۹۰، بهره مندی آن از یک گیربکس اتوماتیک چهار دنده با کنترل الکترونیکی است. این جعبه دنده که مجهز به حالت تیپ‌ترونیک نیز هست امکان تعویض های دستی را نیز برای راننده فراهم می آورد. همچنین جعبه دنده اتوماتیک به کار رفته در این خودرو به حالت برفی نیز تجهیز شده تا در زمستان بتواند نیازهای راننده را برطرف کند. در این حالت، خودرو با دنده دو شروع به حرکت می‌کند تا کم‌ترین لغزش روی برف ایجاد شود.

 

با وجود آن‌که در آغاز حرکت با مدل اتوماتیک تندر۹۰ کمی مکث در مقایسه با مدل دستی این خودرو احساس می شود اما با شروع حرکت می توان همان شتاب و قدرت مدل مجهز دستی تندر۹۰ را در این مدل نیز مشاهده کرد. تعویض ها در این جعبه دنده به نرمی و بدون صدا و یا وقفه صورت می پذیرد که در این کلاس از خودروها نکته قابل توجهی به شمار می رود. همچنین جعبه دنده اتوماتیک تندر۹۰ با توجه به بهره‌مندی از یک سیستم هوشمند، هنگامی که راننده به ناگاه پدال را تا انتها فشار دهد، دنده ها را در بالاترین دور ممکن تعویض می کند تا حس یک رانندگی اسپرت را برای راننده فراهم آورد و نیازهای او را در مواقع اضطراری برطرف کند. در مجموع می توان گفت گیربکس چهار دنده اتوماتیک نصب شده بر روی این خودرو به خوبی قدرت ۱۰۵ اسب بخاری پیشرانه K۴M تندر۹۰ را که دارای بیش‌ترین گشتاور ۱۴۸ نیوتن متر در دور موتور ۳۷۵۰ است به چرخ های جلو منتقل می کند و به طور کلی می توان هماهنگی مناسبی بین پیشرانه و سیستم انتقال نیرو در این خودرو مشاهده کرد.

 

در خاتمه لازم به ذکر است هر چند جعبه دنده اتوماتیک اندکی از شتاب اولیه تندر۹۰ در مقایسه با مدل مجهز به جعبه دنده دستی آن کاسته است و البته به طور کلی این امر در مقایسه نمونه اتوماتیک با دنده دستی دیده می‌شود، اما در مقابل، یک سواری راحت و بی دغدغه را در ترافیک های شهری و مسافرت های برون شهری به همراه عمر موتورگیربکس فراهم می آورد؛ موضوعی که بدون تردید طرفداران خاص خود را خواهد داشت، کسانی که تاکنون خواهان تجربه یک جعبه دنده اتوماتیک برای تندر۹۰ بودند تا بتوانند داشتن یکی از ارزان‌ترین خودروهای اتوماتیک کشور را به رخ دوستان خود بکشند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. کرکره برقی می گوید

    خیلی ممنون از اطلاعات خوب