بازیگران سریال میوه ممنوعه +عکس پشت صحنه و زمان پخش

0

میوه ممنوعه سریال تلویزیونی به کارگردانی حسن فتحی و محصول سال ۱۳۸۶ است. این سریال برای پخش در ماه رمضان از شبکه دو ساخته شد. موضوع خوب و موسیقی متن که با آهنگ سازی احسان خواجه امیری و تیتراژ های میانی و پایانی با صدای او که باریتم فیلم بسیار هماهنگ بود را می‌توان یکی از دلایل موفقیت این سریال نام برد.

میوه ممنوعه فیلم و سریال آی فیلم عکس پشت صحنه عکس بازیگران در پشت صحنه جدول پخش آی فیلم بازیگران سریال میوه ممنوعه

زمان و ساعت پخش سریال تلویزیونی «میوه ممنوعه» از جمعه یکم بهمن از شبکه آی‌فیلم .

مجموعه «میوه ممنوعه» ساخت ۱۳۸۶ است و  علیرضا کاظمی و علیرضا نادری نویسندگان آن هستند.

این مجموعه هر شب ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود و در ساعات ۰۵:۰۰ و ۱۳:۰۰ تکرار خواهد شد.

خلاصه داستان

«میوه ممنوعه» داستان فردی متدین است به نام حاج یونس (علی نصیریان)، بازرگانی که به اصول دینی اعتقاد دارد و اهل حرام و حلال است اما اتفاقاتی در زندگی‌اش پیش می‌آید که او را درگیر ماجراهایی می‌کند. این مجموعه را شاید بتوان بنا به توصیف کارگردانش حسن فتحی راوی آدم‌های خاکستری دانست. آدم‌هایی که این بار در قلب یک داستان به محک آزمایش گذاشته می‌شوند تا درجه ایمان هر کدام برای خودشان رقم بخورد. داستان آدمهایی است که ما اعتقاداتشان را کاملا تائید می کنیم ولی همین آدمها در مقطعی از زندگی دچار سردرگمی شده و از لحاظ معنا بسیار شنیدنی و آموزنده است و به علاوه این نکات آموزنده در کار بدون اینکه بخواهیم اصرار بر کمدی یا طنز داشته باشیم خود به خود موقعیتی پیش می‌آید که هم ایجاد خنده می‌کند و هم فضای سریال را کمی مفرح می‌کند.

میوه ممنوعه فیلم و سریال آی فیلم عکس پشت صحنه عکس بازیگران در پشت صحنه جدول پخش آی فیلم بازیگران سریال میوه ممنوعه

بازیگران سریال میوه ممنوعه و نقش هایشان

بازیگر نقش
علی نصیریان حاج‌یونس فتوحی
گوهر خیراندیش قدسی
هانیه توسلی هستی
امیر جعفری جلال
هرمز هدایت بهرام
عمار تفتی فرزاد
نیما رئیسی مصطفی
طناز طباطبایی غزاله
کاظم بلوچی سرگرد
شبنم فرشادجو سمانه
صدیقه کیانفر عزیز خانم
محمدرضا رهبری سینا
کیانوش گرامی هوشنگ
جواد انصافی منشی حاج‌یونس

موسیقی

موسیقی این سریال بر عهده احسان خواجه امیری بود.ا

میوه ممنوعه فیلم و سریال آی فیلم عکس پشت صحنه عکس بازیگران در پشت صحنه جدول پخش آی فیلم بازیگران سریال میوه ممنوعه

علی نصیریان، سوء تفاهم‌های ایجاد شده و حساسیت‌های برانگیخته شده در خصوص سریال «میوه‌ ممنوعه» را به عدم آشنایی با ادبیات کلاسیک ایرانی و هم‌چنین توجه به لایه‌های ظاهری داستان مربوط دانست.
این بازیگر که به همراه جمعی دیگر از بازیگران سریال «میوه ممنوعه» در تلویزیون حاضر شده بود درباره انتقاداتی که درباره موضوع سریال مطرح شده بود، گفت: اگر کمی با ادبیات کلاسیک خودمان آشنا باشیم، می‌دانیم که تمثیل‌هایی در مثنوی یا تمثیل شیخ صنعان در عطارنامه است که این قصه را روایت می‌کند، با این تفاوت که قصه «میوه ممنوعه» در زمان و مکان دیگری تعریف شده است.
وی با تعریف قصه شیخ صنعان و با اعتقاد بر این که ایمان تنها لایه ظاهر قضیه نیست، خاطرنشان کرد: کدورت و غباری بین شیخ و خدا بوده که نیاز به آزمایش الهی داشته است.
نویسندگان این سریال از چنین داستانی الهام گرفته‌اند و به هیچ وجه قضیه یک حاجی بازاری که می‌خواهد زن جوان بگیرد، مطرح نیست. این صورت رئالیستی داستان است که شما می‌بینید و به آن نقد و هجو و طنز اجتماعی نیز اضافه شده است؛ اما باطن قصه به همان اسطوره برمی‌گردد.
علی نصیریان با طرح این پرسش که مگر سوژه‌های دنیا چند تا است؟ ادامه داد: داستان‌های قدیمی هر بار در زمانه جدید و با شخصیت‌پردازی تازه ساخته می‌شوند. هملت و مکبث را در زمانه جدید اجرا می‌کنند. حتی اپرای «عروسی فیگارو» را از سن اپرای نیویورک و پاریس بیرون می‌آورند و در برج‌های ۶۰ طبقه‌ای نیویورک تعریف می‌کنند. بر این اساس فضا شکسته می‌شود تا خسته کننده نباشد.
وی در پاسخ به این پرسش که از زاویه حکمت آن چه حاج یونس با آن دست و پنجه نرم می‌کند، عشق است یا لغزش؟ گفت: در این جا چیزی نیست که من بخواهم یا نخواهم، بلکه تقدیر حاکم شده که حاج یونس عاشق شود. دختر او را فقیر و حقیر می‌خواهد، چرا که می‌خواهد او بشکند. باطن قضیه این است که تقدیر بر آن شده که حاج یونس بشکند و ایمان او به آزمایش گذاشته شود.

میوه ممنوعه فیلم و سریال آی فیلم عکس پشت صحنه عکس بازیگران در پشت صحنه جدول پخش آی فیلم بازیگران سریال میوه ممنوعه
پس از توضیحات علی نصیریان در خصوص ماهیت قصه «میوه ممنوعه»، کیانوش گرامی، بازیگر نقش «هوشنگ» با اشاره به این که در این گفت‌وگو، آزادی مشروطش را کنار می‌گذارد، درباره بازی در سریال «میوه ممنوعه»، گفت: تا به حال در بیش از ۹۰ فیلم و سریال حضور داشته‌ام. اما این ۴ ماه مشکل گذشت. تایم‌های بالا کار خصوصاً برای بچه‌های پشت صحنه بسیار دشوار بود. اما باید این را هم گفت که در گروه سازنده «میوه ممنوعه»، هنرمندان بزرگی حضور داشتند.
وی با اشاره به این که بچه محل حسن فتحی بوده است و ۴۰ سال با هم در یک محله زندگی می‌کرده‌اند، ادامه داد: همیشه این پرسش در ذهنم مطرح بود که چرا آقای فتحی مرا سر فیلم‌هایش نمی‌برد. اما او با دعوت از من در این سریال، لطف بزرگی کرد و اجازه می‌داد در چارچوب‌های موجود دیالوگهایی که دوست دارم را ادا کنم.
گوهر خیراندیش نیز این نقش را کار متفاوت از بازی‌های قبلی اش ندانست و گفت: پیش از این در فیلم‌هایی چون دنیا و غیره نقش چنین زنی را بازی کرده بودم. اما به اصرار آقای فتحی و با وجود گروه حرفه‌یی این کار را پذیرفتم و قرار شد در تعامل با نویسندگان باشم. آن‌ها هم خیلی خوب پیشنهادهایی را که قابل اجرا بود در متن پذیرفتند.
سپس رهبری بازیگر نقش «سینا» درباره پیشینه کاری خود گفت: من سال گذشته در برنامه «موج نو، تاکسی» مجری بودم که از همین شبکه دو پخش شد. سپس در سریال «گلریزان» به کارگردانی آقای مسعود رشیدی بازی کردم که قرار است از شبکه اول سیما پخش شود. پس از بازی در این سریال بود که آقای فتحی به من اعتماد کردند و این نقش را به من سپردند.
وی در پاسخ به این پرسش که اجرای یک برنامه تلویزیونی سخت‌تر است یا بازی در یک سریال؟ اظهار کرد: هر دو این کارها دشوار است. اما من تجربه اجرای یک برنامه زنده را نداشتم و فکر می‌کنم این کار بسیار دشوار باشد. اگر بازیگر در کارش اشتباه کند و تپق بزند، فرصت برداشت دوباره وجود دارد، اما در اجرای یک برنامه زنده، فرصت دوباره‌ای نیست.
علی نصیریان نیز در این باره متذکر شد: مجری‌گری و بازیگری دو کار کاملاً متفاوت هستند که هر کدام مشکلات خاص خود را دارند.

میوه ممنوعه فیلم و سریال آی فیلم عکس پشت صحنه عکس بازیگران در پشت صحنه جدول پخش آی فیلم بازیگران سریال میوه ممنوعه
جواد انصافی بازیگر نقش «آقا تهرانی» نیز با اعتقاد بر این که بازیگری از اجرای یک برنامه دشوارتر است، اظهار کرد: بازیگر باید علاوه بر درست ادا کردن دیالوگ‌ها و حفظ حس خود، مسائل فنی را هم در نظر بگیرد.
وی که سال‌ها است در نمایش‌های سیاه بازی نقش سیاه را بازی می‌کند، درباره ایفای نقش در یک سریال با قصه‌ای روز، گفت: بازیگر باید برای ایفای نقش‌های متفاوت انعطاف داشته باشد. البته دلبستگی من به نمایش‌های سیاه بازی خیلی بیشتر است.
انصافی یادآور شد: آقای نصیریان سیاه‌ بازی‌های زیبایی داشته‌اند که من در این زمینه از مریدان ایشان هستم.
در بخش دیگری از این نشست علی نصیریان، مهمترین گره شخصیت حاج یونس را کشمکش‌های درونی وی عنوان کرد که به عنوان تقدیری بر او حاکم شده است.
وی در توضیح این مطلب گفت: تمام کار «دراما» همین است. از ۵۰۰ سال قبل و بدو امر، «دراما»، بر اساس تناقض و کشمکش دو قطب مخالف درون انسان شکل می‌گیرد و باید به یک سرانجام برسد که این سرانجام در کمدی و تراژدی متفاوت است.
به اعتقاد نصیریان، مهمترین کشمکش درونی «حاج یونس»، بین ایمان، تعهد و عشق به هستی شکل می‌گیرد و به همین دلیل است که در بخشی می‌گوید که من تلاش می‌کنم تو را فراموش کنم اما بعد از یک ساعت مجدداً عشق تو در من زنده می‌شود.
بازیگر نقش حاج یونس در «میوه ممنوعه» از این سریال به عنوان کاری گروهی یاد کرد و افزود: باید به تمام جمعی که در ساخت این سریال مشارکت داشتند، خسته نباشید بگویم و در رأس آنان کارگردان قرار دارد. کارگردان «میوه ممنوعه» بسیار هوشمندانه بازیگرانش را انتخاب و ریتمش را تنظیم کرد او بسیار با وسواس پلان‌هایش را انتخاب کرد. البته کار ما فردی نیست و هر کس در جایگاه خود تلاش کرد.
علی نصیریان با اشاره به تلاش نویسندگان سریال «میوه ممنوعه» خاطرنشان کرد: در وهله نخست متنی بسیار خوب و خوش قلم نوشته شد. خصوصاً بخش اول متن که برداشتی از نمایشنامه شاه لیر بود، بسیار حرفه‌یی نوشته شده بود. در این بخش حاج یونس ابتدا دخترش را ترک می‌کند و در نهایت همین دختر او را نجات می‌دهد.
بازیگر «میوه ممنوعه» بار دیگر تأکید کرد: در این سریال داستان ازدواج یک پیرمرد ثروتمند با دختری جوان تنها مطرح نمی‌شود، بلکه این ظاهر قضیه است. به دلیل عدم آشنایی با باطن قضیه،‌ بسیاری به کار ایراد می‌گیرند، شبکه را تحت فشار قرار می‌دهند و حتی برخی قصه ما را حذف می‌کنند.
گوهر خیراندیش نیز مطالبی را در خصوص «میوه ممنوعه»، مطرح و بر لزوم بحث‌های کارشناسی در خصوص این سریال و ساخت برنامه‌ای با این موضوع تأکید کرد.
بازیگر نقش «قدسی» در سریال «میوه ممنوعه» اظهار کرد: در این سریال مسائلی چون زلزله بم، لزوم احترام متقابل والدین و فرزند، نگه‌داشتن حرمت‌های زن و شوهری و اقتصاد بیمارگونه مطرح می‌شود و بررسی هر کدام از این موارد به همراه مسائل هنری سریال در برنامه‌ای تلویزیونی ضروری است.
گوهر خیراندیش در پاسخ به این پرسش سید جواد یحیوی که آیا به سرعت تسلیم خواسته‌های شوهرش نشده است، گفت: اول این که قصه به من می‌گوید زود تسلیم شو یا نه. ضمن این که از ابتدا با نویسندگان هم صحبت کرده بودم که دوست ندارم این زن پس از این که شوهرش انتخابش نمی‌کند، وبال او باشد. درست است که در وهله نخست سرخورده می‌شود، اما از آن جا که تحصیلکرده است، آگاهانه زندگی‌اش را مهار می‌کند تا بتواند در آینده حتی الگو شود.
این بازیگر درباره تلفن‌های مکرری که به قدسی می‌شد، متذکر شد: بخشی از این تلفن‌های مکرر سلیقه شخصی کارگردان بود. اما این بدان معنا نیست که خانمی که کارمند است، زندگی‌اش از کفش می‌رود، خانم‌های شاغل موفق هم وجود دارند. «میوه ممنوعه» به این نکته اشاره دارد که کار و گرفتاری نباید به گونه‌ای خود را نشان دهد که عنان زندگی از دست خارج شود.
در بخش دیگری از برنامه، عماد تفتی بازیگر نقش فرزاد نیز حضور یافت.
وی به این پرسش که آیا از بدو امر و با خواندن فیلمنامه می‌دانست که در سریال موفقی بازی خواهد کرد، پاسخ مثبت داد و افزود: این از خصایص کارگردانی مثل حسن فتحی است. او به حدی جدی و دقیق با کارش برخورد می‌کند که کسی شک نمی‌کند که ممکن است کار بدی از آب درآید.
وی درباره پیشینه کاری خود گفت: مردم مرا از ۱۰-۱۱ سالگی یادشان است که در مجموعه «سیاه، سفید و خاکستری» بازی کرده بودم در سینمایی «نان و گلدان» محسن مخملباف هم بازی کرده بودم و نقشی هم در «نان، عشق، موتور ۱۰۰۰ » داشتم که کوتاه اما ماندگار بود.اما نقشی که بیشتر در یاد مردم باقی مانده است، نقشی است که سال گذشته در سریال زیرزمین داشتم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ