مصاحبه با رضا رویگری بازیگر سریال “معراجی ها” بعد از سکته مغزی + عکس

1

 

همسر رضا رویگری همسر بازیگران زن رضا رویگری بیوگرافی رضا رویگری بیوگرافی بازیگران

 

یکی از نقش‌های به یاد ماندنی این هنرمند که در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری ایفای نقش کرده، کیان ایرانی در سریال «مختارنامه» است. از دیگر کارهای ماندگارش می‌توان به سرود انقلابی بسیار زیبا و به یاد ماندنی «ایران ایران» با صدای او اشاره کرد. به بهانه پخش سریال «معراجی‌ها» با او گپ کوتاهی زده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

الان شرایط جسمانیتان بعد از سکته مغزی چطور است؟

خدا را شکر اوضاعم بد نیست، اما هنوز هم باید استراحت کنم تا به سلامتی کامل دست یابم. این استراحت‌ها هم باعث می‌شود از نظر مالی اوضاع زندگی کمی به هم بریزد، اما به هر حال امیدمان به خداست.

چه اتفاقی باعث شد که وارد حرفه بازیگری شوید؟

ما در محله‌ خودمان یک سینما در تجریش به نام بهار داشتیم. از آنجا به بازیگری علاقه‌مند شدم. اولین سریالی که بازی کردم «چنگک» و اولین فیلم سینمایی هم «عقاب‌ها» بود.

همسر رضا رویگری همسر بازیگران زن رضا رویگری بیوگرافی رضا رویگری بیوگرافی بازیگران

 

آقای رویگری را با کدام هنرش می‌توان شناخت؟

هر دوره فرق می‌کرد یک دوره با محله بهداشت، یک دوره با کیان و یک دوره هم با سرود ایران ایران.

خودتان را در هنر با چه عنوانی می‌شناسید؟

بازیگر. چون مردم بیشتر با آن من را می‌شناسند. از طرفی به خاطر مشکل دستم، نمی‌توانم نقاشی انجام دهم، برای خوانندگی هم حالم مساعد نیست. ولی همه چیز ان‌شاءاله درست می‌شود. در کل دلم می‌خواهد هم در بازیگری و هم در موسیقی فعالیت داشته باشم.

شرایط فعلی بازیگری را چطور می‌بینید؟

متأسفانه بازیگری بی ‌در و پیکر شده است و همه فکر می‌کنند که می‌توانند بازیگر شوند، یعنی یک جوک می‌گویند و مردم می‌خندند و فکر می‌کنند که بازیگر شدند! درحالی که به طور واقعی بازیگری یعنی در آن زندگی کردن.

 

همسر رضا رویگری همسر بازیگران زن رضا رویگری بیوگرافی رضا رویگری بیوگرافی بازیگران

موسیقی چطور؟

وضع موسیقی ما هم که تقریباً تعطیل است. زیرا در شهرستان‌ها کمتر اجازه فعالیت می‌دهند که موسیقی اجرا کنند. یک هنرمند باید کار کند تا کارش شکوفا و دیده شود.

با توجه به ضرری که در یکی از آلبوم‌هایتان دادید، آیا باعث شده تا به طور کل این هنر را فراموش کنید؟

من دیگر آلبوم بیرون نمی‌دهم و فقط تک آهنگ در سایت می‌گذارم. صحبت من با جوان‌هاست. آن‌ها فکر نکنند که یک آهنگ خواندند یا یک بازی انجام دادند همیشه محبوب مردم می‌شوند و پول در می‌آورند. به درس و زندگیشان برسند و درست وارد این کار شوند تا چیزی بلد باشند. ان‌شاءاله حالم خوب شود حتماً با کارهای جدید به سراغ مخاطبانم می‌روم. یکی، دو کار آماده هم دارم که احتیاج به میکس و مسترینگ دارد. دعا کنید حالم بهتر شود تا بتوانم این کار‌ها را به ثمر برسانم.

چطور شد که شما سریال «معراجی‌ها» را برای ایفای نقش پذیرفتید؟

از هر بازیگری بپرسید که چرا فلان نقش را پذیرفتید می‌گوید که انتخاب شدم. خوب کارگردان بازیگر را فرا می‌خواند و بازیگر نقش را می‌بیند و خوشش می‌آید. این نقشی بود که تا به حال من کار نکرده‌ بودم. چون من بداهه را دوست دارم، آقای ده‌نمکی هم اینگونه نقش را به بازیگر‌هایش می‌دهد. کار را پذیرفتم و به طور کل کار طنز را دوست دارم.

 

همسر رضا رویگری همسر بازیگران زن رضا رویگری بیوگرافی رضا رویگری بیوگرافی بازیگران

 

این سریال چه تفاوتی با نسخه سینمایی دارد؟

اصلاً ربطی به هم ندارد و به طور کل قصه فرق می‌کند. در حقیقت اصل قصه در سریال است. خیلی از بازیگر‌هایی که در سریال هستند در نسخه سینمایی نبودند و این دو کار از هم جداست.

درباره نقشتان در این سریال بگویید؟

نقشی که من بازی کردم نقش استاد هنر در دانشگاه است که مسائلی با دانشگاه و شاگرد‌هایش دارد.

به نظر شما این سریال چقدر می‌تواند مخاطب جذب کند و آیا می‌تواند مانند نسخه سینمایی مخاطب میلیونی داشته باشد؟

فکرمی کنم که خیلی مخاطب جذب کند. برای این‌که کاری بسیار جدید و شیرین است. فکر می‌کنم که با مردم ارتباط برقرار کند، شک نکنید که مخاطب میلیونی داشته باشد، اگر این سریال را در سینما می‌گذاشتند مخاطب میلیونی‌تری داشت.

جای خالی چنین سریال‌هایی چقدر در تلویزیون حس می‌شود؟

شک نکنید که خیلی حس می‌شود، چون کم کم خنده از یاد مردم می‌رود. باید برایشان کارهای مفرح و طنز ساخت تا خستگی از تنشان خارج شود و لبخند بر لبانشان بیاید.

به نظر شما هدف آقای ده نمکی از ساخت آثاری با این تم و موضوعات چیست؟

به نظر من در «اخراجی‌ها» می‌خواست بگوید که در جبهه همه جور آدم بود و از هر قشری رفتند و جنگیدند. البته من فیلم «معراجی‌ها» را ندیدم تا راجع به آن صحبت کنم.

با توجه به سابقه طولانی شما در حرفه بازیگری، هم در نقش منفی و هم در نقش مثبت به ایفای نقش پرداختید. کدام می‌تواند بازیگر را به مخاطب نزدیک‌تر کند؟

شما جذاب بازی کنید و نقش هم خوب باشد، ببینید که مردم با کدام یک ارتباط برقرار می‌کنند. در سریال «ملکوت» و یا «به کجا چنین شتابان» نقش‌هایی را بازی کردم که مردم با آن ارتباط برقرار کردند. به طور کل نقش‌های منفی نقش‌های جذابی هستند و بازیگر دستش باز است که خیلی کار‌ها را انجام دهد. در نقش‌های مثبت محکوم به آن هستید که فقط خوب باشید. ولی در کارهای منفی می‌توان ابعاد بد انسانی را هم نشان داد.

الان چه کار سینمایی یا تلویزیونی جدیدی در دست دارید؟

آخرین کارم‌‌ همان سریال«مدینه» بود که فقط دو روز سر کار بودم و بعد هم درگیری بیماری‌ام بودم، اما یک فیلم سینمایی به نام «باورم کن» را آماده اکران دارم.

روزنامه صباهمسر رضا رویگری همسر بازیگران زن رضا رویگری بیوگرافی رضا رویگری بیوگرافی بازیگران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    زن جوون آدم و شفا میده !!