بهترین موتورسیکلت های شهری ۲۰۱۷ + قیمت

0
سال‌هاست در خیابان‌ها، چشمانمان به طیف خاصی از موتورسیکلت‌ها عادت کرده است؛ موتورسیکلت‌هایی که رگ و ریشه بیشترشان به خانواده هوندا سی‌جی۱۲۵ می‌رسد و حاصل کپی‌های خوب و بعضا ناشیانه و ارزان‌قیمت همان هستند، اما دنیای موتورسیکلت‌ها و فناوری آنها بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که ذائقه بیشتر ماست.

در کشورهایی که سوارشدن بر موتورسیکلت به آسانی ایران نیست و داشتن انواع گواهینامه‌ها و پرداخت مالیات‌های متنوعی را می‌طلبد، بسیاری از موتورسوارها به دنبال راحتی و رانندگی بهتر با موتورسیکلت‌هایی هستند که موتورهای کوچک‌تر و ابعاد زیباتری دارند. بسیاری از این موتورها می‌تواند وارد ایران شود یا الگویی برای صنعتگران داخلی ما در طراحی و ساخت موتورسیکلت‌های روزآمد باشد تا کم‌کم بتوانیم با شکل و شمایل هوندا ۱۲۵ خداحافظی کنیم.

در ادامه بهترین موتورسیکلت‌های بزرگ و کوچک مدل ۲۰۱۷ که استفاده از آنها صرفه اقتصادی نیز دارد، معرفی شده است.

یاماها اس‌سی‌آر ۹۵۰ (Yamaha SCR 950)

قیمت پایه: ۸۷۰۰ دلار (نزدیک به ۳۳ میلیون تومان)
قیمت هارلی دیویدسون قیمت موتور سیکلت یاماها قیمت موتور سیکلت هوندا قیمت موتور سیکلت سوزوکی قیمت انواع موتور سیکلت بهترین موتور سیکلت Yamaha SCR 950 Suzuki Vanvan 200 Honda Rebel

یاماها اس‌سی‌آر ۹۵۰، موتور رترو با ظاهری کلاسیک است که براساس استخوان‌بندی موتور کروز بولت ساخته شده است. این موتورسیکلت شبیه موتورهایی است که می‌توان در پارکینگ استیو مک‌کوئین در دهه ۱۳۵۰/ ۱۹۷۰ پیدا کرد. این موتور، هم مناسب جاده‌های آسفالتی و هم جاده‌های خاکی و ناهموار است. یاماها اس‌سی‌آر، مانند کروز بولت موتور دوقلوی آب خنک ۹۴۲ سی‌سی دارد؛ اما برای تغییرشکل آن به اس‌سی‌آر، یک سیستم تعلیق جدید و فرمان‌های بلندتری افزوده شده است که با این نوع فرمان، موتورسوار در موقعیت راحت‌تری قرار می‌گیرد. قطر پیستون و ارتفاع سیلندر ۸۵ × ۸۳ میلی‌متر است. همچنین سیستم جرقه‌زنی بدون تماس ترانزیستوری و کلاچ روغنی چندصفحه‌ای پنج سرعته (TCI) برایش در نظر گرفته شده است. ظرفیت باک سوخت این موتورسیکلت ۳/۱۴ لیتر است و مصرف سوخت آن بسیار بهینه و برای پیمودن هر ۶/۲۱ کیلومتر، یک لیتر سوخت مصرف می‌کند. ترمز این موتورسیکلت در جلو و عقب از نوع دیسکی است و ۸/۲ اینچ (۱۱/۷ سانتی‌متر) قطر دارد. ابعاد (طول، عرض و ارتفاع) این موتورسیکلت به ترتیب ۲۲۵، ۵/۸۹ و ۵/۱۱۶ سانتی‌متر است. همچنین از فاصله بین دو محور به‌مقدار ۵/۱۵۷ سانتی‌متر بهره می‌برد. این موتورسیکلت ۲۴۸ کیلوگرم وزن دارد. یاماها اس‌سی‌آر، اگرچه شبیه اسباب‌بازی و مناسب تعطیلات آخر هفته به نظر می‌رسد، اما در رفت و آمدهای روزانه بسیار عالی است.

تریومف استریت‌کاپ (Triumph Street Cup)

قیمت پایه: ۱۰۵۰۰ دلار (حدود ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان)

قیمت هارلی دیویدسون قیمت موتور سیکلت یاماها قیمت موتور سیکلت هوندا قیمت موتور سیکلت سوزوکی قیمت انواع موتور سیکلت بهترین موتور سیکلت Yamaha SCR 950 Suzuki Vanvan 200 Honda Rebel

تریومف مدت‌هاست ثابت کرده موتورسیکلت‌های گرانقیمت و کلاسیک لازم نیست همپای همدیگر باشند. سال گذشته این شرکت، موتورسیکلت بون‌ویل را با چند نوع موتور با اندازه و خروجی‌های مختلف، بازطراحی و به روز کرد. استریت‌کاپ جدید براساس همان موتورسیکلت بون‌ویل ـ شبیه موتورسیکلت تراکستون ـ کوچک‌تر، ارزان‌تر و دوستانه‌تر ساخته شده است. کاپ از نسخه موتور دوقلوی موازی متعادل ۹۰۰ سی‌سی استفاده می‌کند، اما مهندسان یک سیستم اگزوز با گلویی بزرگ نیز به آن اضافه کرده‌اند. کاپ‌استریت طوری ساخته شده که کافه‌ریسرهای قدیمی را تداعی کند. به دلیل وجود فرمان‌های کوتاه، موتورسوار کمی پایین و به سمت جلو متمایل خواهد شد. این موتورسیکلت به ویژگی‌های فنی دیگری چون سیستم ترمز ضدقفل (ABS) که میزان بالایی از کنترل و امنیت را برای راکب این موتور فراهم می‌کند، ارتقای سیستم تعلیق، دریچه کنترل سیمی، هندلینگ سریع به دلیل انجام تنظیمات خاص در شاسی آن نیز مجهز شده است. سیستم راندن با سیم (ride-by-wire) الکترونیکی، واکنش دریچه گاز را بهبود می‌بخشد و سواری دقیق و نرم و روانی را برای موتورسوار به‌وجود می‌آورد. سیستم مایع‌خنک مدرن تریومف استریت‌کاپ، دوام سوخت و کارایی آن را بهتر می‌کند و نسبت به مدل‌های هواخنک قدیمی، از مصرف سوخت تا ۳۶ درصد می‌کاهد. حداکثر گشتاور آن ۸۰ نیوتن‌متر با ۳۲۳۰ دور در دقیقه است و قدرتی معادل ۵۴ اسب‌بخار (۵/۴۰ کیلووات) در ۵۹۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. کلاچ تریومف استریت‌کاپ چند صفحه‌ای روغنی پنج سرعته است و قطر پیستون و ارتفاع سیلندر آن نیز به ترتیب ۶/۸۴ و ۸۰ میلی‌متر است. ارتفاع صندلی آن نیز برای موتور سوار شرایط مناسبی فراهم می‌کند.

هارلی ـ دیویدسون رُد گلاید (Harley-Davidson Road Glide)

قیمت پایه: ۱۹۰۰۰ دلار (نزدیک به ۷۲ میلیون تومان)

قیمت هارلی دیویدسون قیمت موتور سیکلت یاماها قیمت موتور سیکلت هوندا قیمت موتور سیکلت سوزوکی قیمت انواع موتور سیکلت بهترین موتور سیکلت Yamaha SCR 950 Suzuki Vanvan 200 Honda Rebel

این موتورسیکلت نسبتا گرانقیمت است و البته بزرگ‌ترین موتورسیکلت شرکت سازنده‌اش به حساب می‌آید. گلاید جدید دارای موتور دو قلوی Vشکل با حجم ۱۷۵۳ سی‌سی است. معمولا هارلی دیویدسون، موتورهای خود را بازطراحی نمی‌کند. اما در این موتورسیکلت به دلیل سازگاری با قوانین آلایندگی، مجبور به این کار شده و موتوری با ۱۰ درصد گشتاور بیشتر طراحی کرده است. موتورسیکلت جدید با نام میلواکی ‌هشت۱۰۷ (Milwaukee-Eight 107)، آن را به جایی رسانده است که تاکنون تجربه نکرده بود. قدرت بالا، حرکت نرم و روان و دوام آن می‌تواند موتورسوار را تا دوردست‌ها ببرد. از ویژگی‌های دیگر موتور این وسیله نقلیه می‌توان به سیلندرهای چهار سوپاپی، شمع دوقلو و میل‌سوپاپ زنجیری اشاره کرد. همچنین این شرکت روی کاهش ارتعاش، حرارت و بهبود مصرف سوخت نیز کار کرده است.

سیستم تعلیق نیز ارتقایافته و سواری و هندلینگ در وضع بسیار بهتری قرار گرفته است. ترمزهای گلاید از نوع دیسکی دوقلو برمبو (Brembo) است. هر قطعه از موتور هارلی دیویدسون رُد گلاید، جدید بوده و به گونه‌ای طراحی شده است تا عملکرد بهتری داشته باشد و توقع موتورسوار از یک موتور را بخوبی برآورده کند. چراغ‌های ال‌ای‌دی (LED) جلو و مه‌شکن، چراغ‌های درخشان‌تر راهنما و همچنین ترمز به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که موتورسوار با آسودگی خیال، سریع‌تر حرکت و توقف کند. این موتورسیکلت به جی‌پی‌اس (GPS) و ابزارهای سرگرمی ـ ارتباطی، صندلی پهن و با کیفیت، فرمان دستی ارگونومیک، فضای مناسب سرنشین، تکیه‌گاه، مدیریت حرارت و هرچیزی مجهز است که آسایش بیشتری برای راکب، هنگام سواری فراهم می‌کند.

هوندا ربل ۵۰۰/۳۰۰ (Honda Rebel)

قیمت پایه: ۴۳۹۹ دلار (حدود ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان)

قیمت هارلی دیویدسون قیمت موتور سیکلت یاماها قیمت موتور سیکلت هوندا قیمت موتور سیکلت سوزوکی قیمت انواع موتور سیکلت بهترین موتور سیکلت Yamaha SCR 950 Suzuki Vanvan 200 Honda Rebel

شرکت هوندا بتازگی مدل جدید موتورسیکلت ربل خود را وارد بازار کرده است. این موتورسیکلت به نظر شیک، زیبا و گران‌تر از قیمت پیشنهادی‌اش می‌رسد. در واقع دو مدل هوندا ربل (۳۰۰/۵۰۰) روانه بازار شده است. هوندا ربل ۳۰۰ از موتور تک‌سیلندری مایع خنک ۲۸۶ سی‌سی چهارزمانه استفاده می‌کند که هر سیلندر به چهار سوپاپ مجهز است و به همین دلیل مناسب تازه‌کارهاست. اندازه قطر پیستون و ارتفاع سیلندر به ترتیب ۷۶ × ۶۳ میلی‌متر است. احتراق موتور تمام ترانزیستوری و ضریب تراکم آن نیز ۷/۱۰ به یک است. سیستم انتقال توان شش سرعته، ترمزها از نوع دیسکی هیدرولیک و ظرفیت سوخت‌گیری حدود ۱۱ لیتر است. مصرف سوخت این مدل موتور، یک لیتر به ازای هر ۳۳ کیلومتر مسافت و وزن خالص آن ۱۶۵کیلوگرم است. هوندا ربل ۵۰۰، دارای پیشرانه ۴۷۱ سی‌سی آب خنک دوسیلندر بوده که هر سیلندر به چهار سوپاپ مجهز است و نیروی بیشتری تولید می‌کند. این موتور ۱۸۵ کیلوگرم وزن دارد. ظرفیت مخزن سوختگیری آن نیز مانند هوندا ربل ۳۰۰ به‌اندازه ۱۱ لیتر است، اما مصرف آن کمی بیشتر و حدود یک لیتر به ازای هر ۵/۲۸ کیلومتر مسافت است. مهندسان هوندا این موتور را به گونه‌ای ساخته‌اند که حالت اسپرت‌تری به آن بدهد. البته اگر می‌خواهید از سیستم ترمز ABS بهره‌مند شوید، موتور هوندا ربل ۵۰۰ که این ویژگی را دارد، مناسب شماست. فاصله بین دو چرخ ربل ۱۴۹ سانتی‌متر است و ارتفاع صندلی نیز ۲/۲۷ اینچ (حدود۶۹ سانتی‌متر) و سواری راحتی برایتان فراهم می‌کند. همچنین آپشن‌های صندلی سرنشین، صندوق، شیشه بادگیر یا تجهیزات دیگری را می‌توانید سفارش دهید که هوندا تمام آنها را برایتان روی موتورسیکلت نصب کند.

سوزوکی وان‌وان ۲۰۰ (Suzuki Vanvan 200)

قیمت پایه: ۴۶۰۰ دلار (حدود ۱۷ میلیون تومان)

قیمت هارلی دیویدسون قیمت موتور سیکلت یاماها قیمت موتور سیکلت هوندا قیمت موتور سیکلت سوزوکی قیمت انواع موتور سیکلت بهترین موتور سیکلت Yamaha SCR 950 Suzuki Vanvan 200 Honda Rebel

طراحی تمام نسخه‌های اصلی وان‌وان به اوایل دهه ۱۳۵۰/ ۱۹۷۰ برمی‌گردد و البته نسخه دوباره تولید شده آن سال‌های زیادی به علاقه‌مندان فروخته شده است، اما امسال این فرصت به‌دست آمد تا به این موتورسیکلت مقرون به صرفه نگاهی بیندازیم.

از این موتورسیکلت چندان توقع قدرت نداشته باشید. وان‌وان، دارای موتور تک‌سیلندر هوا ـ خنک چهار زمانه با حجم ۱۹۹ سی‌سی و جعبه‌دنده پنج سرعته است. این موتور با یک دکمه استارت ساده الکتریکی روشن می‌شود. نسبت چرخ‌دنده جعبه‌دنده چنان با دقت انتخاب شده است که با هر تغییر دنده‌ای موتور به شتاب نرم و روانی دست پیدا می‌کند. عملکرد موتور با کنترل دما به‌وسیله رادیاتور روغن هوا ـ خنک تثبیت شده است. از آنجا که وان‌وان فقط ۱۲۸ کیلوگرم وزن دارد و بدنه آن از فولاد مقاوم و به شکل الماس است، بسیار فرز و چابک بوده و سواری با آن لذتبخش است. ترمز دیسکی جلو با وجود سیلندر دو پیستونی و همچنین ترمز کاسه‌ای عقب آن می‌تواند قدرت توقف موتورسیکلت را بسیار بالا ببرد. صندلی ضخیم و پهن آن موجب می‌شود موتورسواری راحت‌تر باشد و راکب، کمری راست‌تر روی موتورسیکلت داشته باشد. همچنین صفحه مربوط به سرعت‌سنج آن واضح و خواندن اعداد روی آن بسیار راحت است. این موتورسیکلت برای کسی که نمی‌خواهد برای سرگرمی جدید خود زیاد هزینه کند، بسیار عالی است. مخزن باریک سوخت وان‌وان، گنجایش فقط ۵/۶ لیتر بنزین دارد؛ بنابراین هنگام رانندگی با این وسیله‌نقلیه در جاده شاید مجبور شوید چند بار سوختگیری کنید.

منبع : جام‌جم / مترجم: نادیا زکالوند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ