راهنمای خرید موتور سیکلت دست دوم و کارکرده

0

چطوری بهترین موتورسیکلت کارکرده را بخرم!

خرید اجناس دست دوم و کارکرده گاه ممکن است با ریسک همراه باشد اما در این مقاله شما را با نکاتی آشنا می کنیم که این خرید ریسک پذیر را برای تان به یک خرید شیرین و آسان و با تجربه تبدیل کند و در نهایت بهترین موتورسیکلت کارکرده را نصیبتان کنیم.

پیش از هر چیزی باید محدوده علاقه و بودجه تان را تعیین کنید، در گام بعدی موتورسیکلت هایی را که در محدوده بودجه شما و البته علاقه تان قرار دارند را شناسایی کنید.

ناگفته نماند که باید بعد از تعیین بودجه، ۲۰ در صد از کل مبلغ را برای خرج های پیشبینی شده و پیشبینی نشده، مضاف بر قیمت موتورسیکلت کنار بگذارید. با توجه به ۸۰ درصد باقیمانده، تمامی موتورسیکلت های موجود در بازار را با توجه به مدل، سال تولید و قیمت، لیست کنید.

نکات مهم خرید موتور سیکلت مشاوره خرید موتور قیمت انواع موتور سیکلت فلاپ موتور سیکلت چیست فروش موتور سیکلت بهترین موتور سیکلت

۱٫ باک یکی از قسمت های بسیار مهم موتورسیکلت کارکرده است که باید هنگام خرید به آن توجه ویژه ای کنید تا جایی که اگر متوجه شدید رنگ باک با بدنه یکدست نیست نباید موتورسیکلت را خریداری کنید.

۲٫ از فروشنده درخواست کنید به تمام قسمت های فلاپ با دست ضربه بزند تا اگر فلاپ ترک خوردگی داشته باشد مشخص شود.

۳٫ اگر قسمت هایی از فلاپ رنگ متفاوتی داشت یعنی تعویض شده است و اصلی نیست در نتیجه حتما موتورسیکلت زمین خورده است.

۴٫ به کمربندی ها و باک با دقت نگاه کنید تا جای جوشکاری نداشته باشد.

۵٫ از فروشنده درخواست کنید تا موتور را روشن کند و با مدتی گاز را زیاد و کم کند شما در این فرصت به صدای انجین گوش با دقت گوش بدهید تا صداهای لحظه ای نداشته باشد.

۶٫ به سطحی که موتورسیکلت کارکرده در آنجا قرار دارد با دقت نگاه کنید تا ببینید از لکه های روغن اثری هست یا خیر.
۷٫ سیم های یک موتورسیکلت کارکرده خوب نباید دست کاری شده باشد اگر سیم ها از نظر قطر متفاوت بودند و یا از یک نوع نبودند قطعا دستکاری شده اند.

۸٫ جک موتورسیکلت را به دقت بررسی کنید اگر وضعیت مناسبی نداشت موتورسیکلت را خریداری نکنید.

۹٫ برای تشخیص کارکرد موتورسیکلت به کیلومتر شمار اعتماد نکنید چرا که به راحتی دست کاری میشود اما می توانید با بررسی اگزوز موتور متوجه کارکرد آن بشوید اگر اگزوز بیش از اندازه تغییر رنگ داده بود و سیاه شده بود یعنی موتورسیکلت کارکرد زیادی دارد.

۱۰٫برای امتحان ر و رانندگی با آن بهتر است خودتان راننده نباشید و از فروشنده بخواهید تا رانندگی کند و شما به او بگویید که چه کاری را انجام دهد اما اگر متوجه نشد خودتان سوار شوید.

۱۱٫ هنگام رانندگی به این چند نکته توجه کنید که چرخ جلو لق نزند، چندین بار ترمز های شدید بگیرید تا از عملکرد آن مطمئن شوید چندبار دنده ها را عوض کنید و در آخر با دقت به صدای موتور گوش کنید تا به طور ناگهانی کم و زیاد نشود.

معمولا رانندگان تازه کار برای راه افتادن و هزینه کمتر به سراغ موتورسیکلت‌های دست دوم و کارکرده می‌روند؛ برای خرید موتورسیکلت دسته دوم همانند خرید خودرو دسته دوم باید محتاط بود زیرا می‌خواهیم با هزینه کمتر موتورسیکلت تر و تمیزی داشته باشیم. ۷ قدم برای بررسی این موضوع را باید طی کرد.

نکات مهم خرید موتور سیکلت مشاوره خرید موتور قیمت انواع موتور سیکلت فلاپ موتور سیکلت چیست فروش موتور سیکلت بهترین موتور سیکلت

۱) موقعیت خود را ارزیابی کنید

اگر هر روز از موتورسیکلت و ساعت‌های طولانی می‌خواهید استفاده کنید، بهتر است به دنبال موتور با کارکرد کمتر و تولید جدید را بگیرید زیرا هزینه تعمیر موتور کارکرده و قدیمی زیاد خواهد بود و به قول معروف به دردسرهای بعدش نمی‌ارزد به دنبال موتورهای زیاد کار کرده بروید. پس قبل از خرید موتورسیکلت دسته دوم ببینید آن را برای چه کاریی می‌خواهید.

۲) درباره همه جوانب تحقیق کنید

از قیمت‌ها و مدل‌های روز اطلاعات کامل کسب کنید، از دوستان یا هر فرد با تجربه در این موضوع سوالات خود را بپرسید مانند حدود قیمت مدل‌های مختلف موتورسیکلت‌های کار کرده و چه مشکلاتی موتورسیکلت‌های کار کرده خواهند داشت ولی زیاد ریز کار نشوید چون شما می‌خواهید موتورسیکلت دسته دوم بخرید و قطعا به اندازه موتورسیکلت صفر خرج نخواهید کرد.

۳) ارزیابی خرید از بنگاه یا از فرد ثالث

به طور کلی شما هزینه بیشتری برای خرید موتورسیکلت از بنگاه معاملاتی می‌پردازید اما ریسک این خرید کمتر از خرید از شخص است که در خیابان به شما موتورش را می‌فروشد. خیلی مهم است که بدانید وسیله نقلیه را از کجا خریداری می‌کنید.

قبل از مراجعه به بنگاه باید بدانید که چه مدلی را می‌خواهید و اگر ناشی باشید ممکن است سر شما کلاه برود پس نکته دوم را جدی بگیرید؛ وقتی قیمت را از بنگاه پرسیدید می‌دانید که آیا قیمت گفته شده برای مدل درخواستی از طرف بنگاهی منصفانه به نظر می‌رسد یا خیر.

۴) موتورسیکلت را بررسی و کنترل کنید

قبل از خرید هر نوع وسیله نقلیه سوار آن شوید، اگر فروشنده به شما اجازه سوار شدن را نداد از خرید آن منصرف شوید. هنگامی که سوار موتورسیکلت می‌شوید اندازه و راحتی آن را چک کنید. اگر فرد آشنا به مکانیک موتورسیکلت دارید با خود همراه ببرید، اگر نتوانستید فردی را پیدا کنید از فروشنده بخواهید تا با هم به یک مکانیکی بروید و آن را کنترل کنید. شما باید در اینجا هزینه کنید تا با ضرر روبرو نشوید.

موارد مکانیکی مورد بحث برای موتورسیکلت‌های دسته دوم:

دقت کردن به شاسی که یکی از قطعات اصلی که غیر قابل تعویض هست، به سالم و تمیزی موتور نگاهی بیندازید مانند زنگ زدگی قطعات، سال تولید موتورهای تولید داخل را می‌توان روی شاسی دید، موقع رانندگی با موتورسیکلت به صدای موتور و گیربکس آن توجه کنید، لاستیک‌ها و در آخر باتری، هندل و کمک فنر را بررسی و کنترل کنید.

۵) درخواست مدارک مربوطه

قبل از خرید حتما سند‌های سه برگی موتورسیکلت را نگاه کنید، قبل از اینکه پولی بپردازید از بیمه موتورسیکلت مطمئن شوید و استعلام خلافی موتورسیکلت را کنترل کنید. و دقت داشته باشید برای خرید موتورسیکلت‌های ۱۰ سال به بالا برای تعویض به پلاک ملی هزینه بیشتری باید پرداخت کنید.

۶) سر قیمت مذاکره کنید

فرقی نمی‌کند شما وسیله نقلیه را از فرد یا بنگاه خریداری کنید همیشه جا برای پایین آوردن قیمت هست. ممکن است در اول خرید یا آگهی قیمت مقطوع باشد ولی همیشه در موقع پرداخت می‌توان قیمت را پایین آورد. دلیل‌های مختلف خود را برای پایین آوردن قیمت بیان کنید و به جای اینکه سوال کنید آیا می‌شود این قیمت پرداخت کنم، قیمت خود را بگویید و سر آن بحث کنید. دانستن قیمت منصفانه برای خرید بسیار مهم است، اگر فروشنده سر قیمت با شما کنار نیامد از خرید آن صرفنظر کنید.

۷) از رانندگی با موتورسیکلت جدید لذت ببرید

تمام موارد بالا را درنظر بگیرید، وقتی سر قیمت به توافق رسیدید کلید موتورسیکلت را بگیرید و از داشتن وسیله نقلیه جدید خوشحال باشید و از راندن موتورسیکلت‌ خود لذت ببرید. از آن استفاده کنید تا موقعی که بخواهید موتورسیکلت جدید دیگری خریداری کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ