امام جمعه کرمان از علت استعفایش گفت

0

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان این‌که بنده همواره از خط و خط بازی اجتناب کردم، گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ فشاری بر روی من از سوی جناح‌ها نبوده است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله «سیدیحیی جعفری» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر با تأکید بر رعایت تقوا و دعوت همگان به رعایت تقوا، به سالروز درگذشت آیت‌الله کاشانی اشاره کرد و گفت: آیت‌الله «کاشانی» مجاهد واقعی به معنای واقعی کلمه بود.

شایعات سایت عصر ایران سید هادی جعفری سوابق سید یحیی جعفری سایتهای اصلاح طلب سایت تابناک سایت بررسی شایعات روزنامه های اصلاح طلب روزنامه قانون امام جمعه کرمان کیست اخبار کرمان اخبار بدون سانسور سیاسی آنتی شایعه

امام جمعه کرمان با اشاره به اختلاف‌های میان کاشانی و مصدق تصریح کرد: دیدگاه‌های دکتر مصدق در دین نادرست بود اما نمی‌توان از اقدامات و زحمات او در ملی شدن صنعت نفت چشم‌پوشی کرد.

وی از همه مردم کرمان به خصوص شرکت‌کنندگان در نماز جمعه تشکر کرد و گفت: در طول ۳۷ سال گذشته مطیع امام و رهبری بودم و هستم و همواره خود را محور مردم قرار داده‌ام نه جریان‌های سیاسی.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان این‌که بنده همواره از خط و خط بازی اجتناب کردم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ فشاری بر روی من از سوی جناح‌ها نبوده است

وی یادآور شد: همه انسان‌ها یک روزی به مرحله کهولت و بازنشستگی می‌رسند و بنده هم از این اصل مهم و عُقلایی مستثنی نیستم.

*****

این در حالی است که سایت عصر ایران به نقل از روزنامه قانون و سایت تابناک به نقل از ایلنا خبر زیر را منتشر کرده بودند.

عصر ایران به نقل از روزنامه قانون نوشته است: معتدلین یک به یک از مناصب کنار گذاشته می شوند. پس از اینکه اصولگرایان از به دست آوردن مناصب انتخابی نا امید شده اند حال در صدد فتح سنگرهای انتصابی بر آمده اند. یکی از این سنگرهای مهم، ائمه جمعه در استان‌هاست که تحت نظرشورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فعالیت می کنند و در آن، افراد معتدل جای خود را به افراد تندرو می دهند. به نظر می‌رسد کینه‌ها از آیت‌ ا… پایانی ندارد و تلاش ها برای کنار گذاشتن یکی دیگر از یاران هاشمی رفسنجانی ادامه دارد.در همین راستا، آیت ا… سید یحیی جعفری، امام جمعه کرمان و نماینده ولی فقیه در این استان نیز بر اثر فشار های سیاسی از سمت خود استعفا داده است.

و سایت تابناک نوشت

فرزند امام جمعه مستعفی کرمان با تاکید بر اینکه استعفای پدرش بخاطر برخی فشارها بوده است، اعلام کرد که آیت‌الله جعفری برای اقامه نماز جمعه مشکل جسمی ندارد.

سید هادی جعفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: آیت‌الله جعفری یک ماه پیش هنگام اقامه نماز عید فطر، چند لحظه دچارمشکلات تنفسی شد اما نماز بدون هیچ مشکلی برگزار شد.

فرزند خطیب نمازجمعه کرمان افزود: از‌‌ همان زمان برخی افراد اینطور وانمود کردند که ایشان مشکل تنفسی دارد و از مسئولیت امام جمعه کرمان کنار برود.

جعفری افزود: روحانیونی مثل آقای دعایی و یکی از فرماندهان باسابقه نظامی با استعفای ایشان مخالفت کردند اما فشار‌ها ادامه داشت.

او تاکید کرد: آیت‌الله جعفری برای اقامه نماز جمعه مشکلی از نظر سلامتی ندارند و مثل ۳۷ سال گذشته کارهای خودشان را انجام می‌دهند و هیچ گونه کسالتی نیست که مانع اقامه نماز توسط ایشان شود و این استعفا تحت برخی فشار‌ها بوده است.

فرزند خطیب نمازجمعه کرمان در پایان به راه اندازی کمپین‌های مختلف در کرمان برای ابقای آیت‌الله جعفری در مسئولیت امام جمعه کرمان اشاره کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ