وحیده محمدی فر همسر داریوش مهرجویی کیست +عکس

0

بیوگرافی وحیده محمدی فر همسر دوم داریوش مهرجویی همسر داریوش مهرجویی کیست

بیوگرافی همسر داریوش مهرجویی

وحیده محمدی فر Vahideh Mohammadifar متولد ۱۹ بهمن ۱۳۴۷ در تهران، فیلمنامه‌نویس، طراح لباس و دستیار کارگردان و دانش‌آموخته رشته روان‌شناسی از دانشگاه تهران است و نزدیک به ۲ دهه است به‌عنوان همکار فیلمنامه‌نویس همراه مهرجویی است.

وحیده محمدی فر همسر داریوش مهرجویی می‌باشد و حاصل این ازدواج یک دختر به نام مونا مهرجویی است.

وحیده محمدی فر همسر داریوش مهرجویی شوهر وحیده محمدی فر داریوش مهرجویی

وحیده محمدی فر کیست

وحیده محمدی فر بعد از فارغ‌التحصیلی در رشته روان‌شناسی مدتی به‌عنوان مسئول روابط‌عمومی و تبلیغات «کتاب اول» فعالیت می‌کرد. آنها برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی با بزرگان سینما نظیر عباس کیارستمی، رئیسیان و داریوش مهرجویی همکاری می‌کردند. به‌واسطه این همکاری او با داریوش مهرجویی آشنا شده و به عرصه هنر و سینما راه پیدا کرد.

در همان زمان داریوش مهرجویی با خواندن داستان کوتاهی از محمدی‌فر، از او درخواست کرد داستانش را به فیلم تبدیل نماید. بعدازاین درخواست محمدی‌فر کتاب‌های فیلم‌نامه‌نویسی را تهیه کرده و تمامی آن کتاب‌ها را مطالعه کرد و به همراه مهرجویی آن داستان به فیلم‌نامه تبدیل شد.

وحیده محمدی فر همسر داریوش مهرجویی شوهر وحیده محمدی فر داریوش مهرجویی

نحوه آشنایی وحیده محمدی فر با داریوش مهرجویی

مقدمه حضور وحیده محمدی فر در فیلم‌های مهرجویی با ایفای نقشی کوتاه در فیلم سینمایی «لیلا» آغاز شد.

سپس «دختر دایی گمشده» نخستین فیلمنامه مشترک او و مهرجویی بود و پس از آن «بمانی»، «مهمان مامان»، «تهران: روزهای آشنایی»، «آسمان محبوب»، «سنتوری»، «نارنجی‌پوش»، «چه خوبه که برگشتی»، «اشباح» و در نهایت «لامینور» آخرین فیلم‌نامه‌ای بود که این دو با همکاری یکدیگر آن را نگارش کرده و سپس ساخته‌اند.

همسر دوم مهرجویی علاوه بر نویسندگی در فیلم‌های سینمایی «اشباح» و «چه خوبه که برگشتی» طراحی لباس، در فیلم «چه خوبه که برگشتی» طراح صحنه، در فیلم «اشباح» به‌عنوان مدیر فیلم‌برداری و در فیلم «مهمان مامان» به‌عنوان دستیار در کنار مهرجویی حضور داشته است.

وحیده محمدی فر سال ۱۳۹۰ برای فیلم «نارنجی‌پوش» از سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه‌نویسی و در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر برای نگارش فیلم‌نامه «مهمان مامان» نامزد سیمرغ بلورین فیلم‌نامه‌نویسی شده است.

«لامینور» فیلمی به نویسندگی داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر، تهیه‌کنندگی رضا درمیشیان و کارگردانی داریوش مهرجویی و محصول سال ۱۳۹۸ است. این فیلم نیز همانند دیگر فیلم مهرجویی، «سنتوری» درباره موسیقی است اما برخلاف «سنتوری» شخصیت اصلی داستان «لامینور» یک دختر است.

بعد از چهلمین جشنواره فیلم فجر، «لامینور» قرار بود در اکران نوروزی ۱۴۰۱ به نمایش عمومی درآید که پس از منقضی شدن پروانه نمایش، اکران فیلم در نوروز منتفی شده و باعث اعتراض مهرجویی به مسئولان سینمایی و به‌وجودآمدن حواشی و جنجال‌های بسیاری شد و اما در نهایت این فیلم در اکران عید فطر ۱۴۰۱ در سینماهای کشور به روی پرده رفت.

نام همسر داریوش مهرجویی

اسم همسر دوم داریوش مهرجویی، وحیده محمدی فر می باشد. داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر، در تاریخ ۲۲ مهر ۱۴۰۲ در ویلایشان در شهر کرج به قتل رسیدند.

من قبل از اینکه روانشناسی بخوانم به هنر و ادبیات خیلی علاقه داشتم و حتی می‌خواستم به دانشکده هنر بروم ولی احساس کردم که روانشناسی در این حوزه‌ها خیلی به من کمک می‌کند؛ هم به شناخت خودم نیاز داشتم، هم علمی است که در هنر همیشه لازم است. اما در حوزه روانشناسی کار عملیاتی زیادی نکردم.

وحیده محمدی فر همسر داریوش مهرجویی شوهر وحیده محمدی فر داریوش مهرجویی

عکس همسر داریوش مهرجویی

وحیده محمدی فر گفت : یکی از خواص کارکردن با آقای مهرجویی این است که دوست ندارد اثری یک‌دست سیاه و تلخ باشد. اگر دقت کنید، در همه آثارشان طنز جریان دارد چون روحیه خودشان و من هم همینطور است.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ