مبلغ عوارض خروج از کشور سال ۹۸ چقدر است؟ +نحوه پرداخت

1

شماره حساب پرداخت عوارض خروج از کشور ، مبلغ عوارض خروج از کشور ۹۷ ، نحوه واریز وجه عوارض خروج از کشور ۹۷، عوارض خروج از کشور برای کودکان ، پرداخت عوارض خروج از کشور در فرودگاه امام ، عوارض خروج از کشور زمینی

بر اساس جدول درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، عوارض خروج مسافران از کشور برای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

از سوی دیگر، عوارض خروج زائران حج تمتع و عمره معادل ۱۱۰ هزار تومان و عوارض خروج زائران عتبات عالیات برای خروج از مرزهای هوایی ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مرزهای زمینی و دریایی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است.

بر اساس این لایحه، زائران اربعین که از تاریخ ۲۴ شهریور ۹۸ تا ۱۲ آبان ۹۸ از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج شوند، از پرداخت عوارض خروج معاف می‌شوند.

این ارقام برای سفر دوم به‌میزان ۵۰ درصد و سفرهای سوم و بیشتر به‌میزان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

بر اساس لایحه بودجه تعرفه صدور، تعویض و تمدید گذرنامه برای تمامی سنین مبلغ ۱۰۰ هزار تومان پیشنهاد شده است که نسبت به سال قبل تغییری نداشته است.

مبلغ عوارض خروج از کشور عوارض خروج از کشور زمینی عوارض خروج از کشور برای کودکان سفر به خارج راهنمای سفر بودجه دولت ایران اطلاعات عمومی روز اخبار گردشگری

عوارض خروج از کشور مبلغی است که از مسافران سفرهای خارجی (زمینی، هوایی و دریایی) حین خروج از کشور دریافت و به حساب درآمد عمومی واریز می‌گردد.

مبلغ عوارض خروج از کشور عوارض خروج از کشور زمینی عوارض خروج از کشور برای کودکان سفر به خارج راهنمای سفر بودجه دولت ایران اطلاعات عمومی روز اخبار گردشگری

ماده ۴۵ قانون مالیات بر ارزش افزوده چه می‌گوید؟

مطابق با ماده واحده «قانون دریافت عوارض خروج از کشور» مصوب ۱۳۶۵، دولت مکلف است از هر مسافری که با گذرنامه دولت جمهوری اسلامی ایران به خارج از کشور مسافرت می‌کند مبلغی را تحت عنوان عوارض خروج‌ از کشور اخذ و به حساب درآمد عمومی کشور منظور نماید.

روند صعودی دریافت عوارض

پرداخت عوارض خروج از کشور (سال‌های ۸۷-۹۰)

  • سفرهای هوایی (تمامی مقاصد توریستی و گردشگری) ۲۵۰۰۰۰ ریال
  • سفرهای زمینی و دریایی ۵۰۰۰۰ ریال

پرداخت عوارض خروج از کشور (سال‌های ۹۰-۹۳)

  • سفرهای هوایی (تمامی مقاصد توریستی و گردشگری) ۵۵۰۰۰۰ ریال
  • سفرهای زمینی و دریایی ۱۱۰۰۰۰ ریال
  • سفرهای زیارتی ۲۵۰۰۰۰ ریال

پرداخت عوارض خروج از کشور (سال‌های ۹۳- تا اکنون)

 نوع مسافرت  مقصد  نوع مرز خروجی  مبلغ به ریال
زیارتی  عراق و کربلا  زمینی  ۱۲۵,۰۰۰
 هوایی  ۳۷۵,۰۰۰
 عمره مفرده  هوایی  ۳۷۵,۰۰۰
 حج واجب  هوایی  ۳۷۵,۰۰۰
گردشگری تمام مقاصد توریستی و گردشگری  زمینی  ۲۵۰,۰۰۰
 دریایی  ۲۵۰,۰۰۰
 هوایی  ۷۵۰,۰۰۰

پرداخت عوارض خروج از کشور در سال ۹۶ به چه صورتی است؟

بر اساس ماده ۴۵ قانون مالیات بر ارزش افزوده تغییرات اعمال شده بر عوارض خروج از کشور هر سه سال یکبار و با توجه به نرخ تورم با تصویب هیأت وزیران انجام می‌گیرد. آخرین تغییرات توسط این هیأت در اردیبهشت ماه سال ۹۳ بوده است که با اتمام این دوره سه ساله امسال شاهد افزایش قیمت در این پرداختی خواهیم بود. بنابراین تا زمان مشخص شدن این قیمت توسط هیأت وزیران، عوارض به صورت دوره گذشته (سال‌های ۹۳ تا اکنون) می‌باشد. با انتشار مبالغ جدید این خبر به روز رسانی خواهد شد.

هموطنان می‌بایست عوارض خروج از کشور خود را به حساب ۲۱۱۰۱۰۰۲۵۰۰۰۹ نزد بانک ملّی ایران به نام اداره کل امور مالیاتی پرداخت و فیش واریزی را به هنگام خروج به همراه سایر مدارک (پاسپورت و بلیط و … ) به همراه داشته باشند.

چه کسانی از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند؟

دارندگان گذرنامه‌های سیاسی و خدمت، خدمه وسایل نقلیه عمومی زمینی و دریایی و خطوط پروازی، دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور (دارندگان اجازه خروج دانشجویی) بیمارانی که با مجوز شورای پزشکی جهت درمان به خارج از کشور اعزام می‌گردند، دارندگان پروانه گذر مرزی و جانبازان انقلاب اسلامی که برای معالجه به کشورهای دیگر اعزام می‌شوند، همچنین ایرانیان مقیم خارج از کشور دارای کارنامه شغلی از وزارت کار و امور اجتماعی، در خصوص پرداخت وجوه موضوع این ماده، مستثنی می‌باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. مش كاظم می گوید

    زمانی …ها سر گردنه وامیستادن امروز پشت میز!!