پیست اسکی برف در صحرایی با گرمای ۵۰ درجه! + عکس

0
دوبی که سال ها است به عنوان شهری که پروژه های بزرگ را در دل خود جای می دهد شناخته شده، حالا در تلاش است تا بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده را در گرمای بیش از ۵۰ درجه اش تاسیس کند.
 این در حالی است که پیست اسکی کنونی دبی در سال ۲۰۰۵ در مال امارات به عنوان بزرگترین پناهگاه اسکی در جهان با ۴۰۰ متر شیب گشوده شد و نام خود را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رساند.
در این بیست اسکی شبانه روز چیزی حدود ۳۰ تن برف از آسمان مصنوعی آن بر زمین می‌نشیند تا جاذبه‌ ای باور نکردنی را برای بازدیدکنندگان بوجود آورد. دمای هوای داخل فضای پیست بین ۳ تا ۳۰- درجه سانتیگراد متغیر می باشد، در حالیکه بیرون از پیست گرمای ۴۵ درجه و آفتاب داغ را باید تجربه کرد.
مناطق گردشگری گردشگری دبی توریستی دبی اخبار گردشگری اخبار دبی
فضای این پیست ۲۲۵۰۰ متر مربع است و با ۸۵ متر حداکثر ارتفاع و پهنای ۸۰ متر، که البته این فضا برای اسکی می باشد و قابلیت پذایرائی از ۱۵۰۰ اسکی باز را نیز دارد. یکی از نکات خوب این پیست امکان اجاره وسائل اسکی از جمله لباس، چوب،… می باشد که دیگر نیازی به نگرانی مهمانان این پیست برای حمل و نقل وسائل اسکی نمی باشد و از سراسر دنیا سالانه مهمانان زیادی برای اسکی حتی در فصل گرم تابستان به این نقطه سفر می کنند.
مناطق گردشگری گردشگری دبی توریستی دبی اخبار گردشگری اخبار دبی
تخمین زده شده که برای تاسیس پیست جدید اسکی دوبی بیش از ۲۵ میلیون درهم نیاز است، و قرار است این پیست به طول ۲/۱ کیلومتر ساخته شود. این پست در نزدیکی بلندترین برج جهان یعنی برج خلیفه به ارتفاع ۸۲۹ متر ساخته شود. طبق برنامه، اولین فاز این پروژه بزرگ باید در سال دو هزار و بیست به پایان برسد.
به گفته شیخ محمد که نایب رئیس و همچنین نخست وزیر امارات عربی متحده نیز محسوب می شود، دبی در نظر دارد شمار گردشگران خارجی خود را تا سال دو هزار و بیست به بیست میلیون نفر در سال برساند.
منبع: آفتاب
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ