آشنایی با ۴ خودروی کانورتیبل (سقف کروک) +تصاویر

0

کانورتیبل نوعی از خودروها بوده که سقف آن قابلیت باز و بسته شدن دارد، این دسته از خودروها برای قشر جوان از جذابیت خاصی برخوردار بوده که البته بخش زیادی از افراد در داخل کشور این دسته از خودروها را با نام کروک می شناسند. عمدتا جنس قسمت جمع شونده در این نوع خودروها از پارچه یا فلز بوده که در برخی به صورت اتوماتیک و در برخی  دیگر به صورت دستی باید باز یا بسته شود حال قصد داریم تا با تعدادی از خودروهای کروکی محبوب  ۲ سال اخیر آشنا شویم.

فورد موستانگ کانورتیبل

طراحی ظاهری این خودرو با نسخه ی کوپه ی آن تفاوتی ندارد . در  مشخصات فنی این خودروی آمریکائی از یک پیشرانه ۵ لیتری که ۴۳۵ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۴۰۰ در ۴۲۵۰ دور در دقیقه تولید می کند بهره می برد. این پیشرانه V8 قدرت خود را توسط گیربکس ۶ سرعته دستی و یا اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل کرده  و همچنین موستانگ کانورتیبل برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت از حالت سکون به ۴.۷ ثانیه زمان نیاز دارد.

معرفی خودرو مشخصات رولزرویس ماشین های کروک موجود در ایران ماشین کروکی کانورتیبل چیست قیمت ماشین های کروک قیمت فورد موستانگ قیمت پورشه باکستر قیمت پورشه ٧١٨ قیمت بنز s550 فورد موستانگ رولزرویس دون خودرو کروکی
موستانگ همچنین از سیستم هایی همچون ABS، کیسه های هوا جلو و کیسه هوا جانبی، لچ کودک، ضد سرقت سیستم از راه دور، ترمز جلو دیسک عقب کاسه ای، ایموبلایزر، روشن شدن لامپ اتوماتیک، کنترل کشش، زنون چراغ جلو، کمک پارک، کنترل پایداری، کنترل فشار تایر، سیستم ایمنی پس از برخورد برخوردار است.

رولزرویس دون

پیشرانه رولزرویس دون از موتور ۶.۶ لیتری تویین توربو با ۱۲ vکه ۵۶۳ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری تولید کرده برخوردار است  که قدرت این پیشرانه توسط یک گیربکس ۸ سرعته به چرخ ها منتقل می شود. این خودرو برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت به مدت زمان ۴.۹ ثانیه نیاز دارد و حداکثر سرعت رولزرویس دون ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. سقف رولزرویس دون در عرض ۲۲ ثانیه باز یا بسته شده و این کار تا سقف سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت قابل انجام بوده و همچنین در حین این کار چراغ های عقب این خودرو روشن می‌شود.

معرفی خودرو مشخصات رولزرویس ماشین های کروک موجود در ایران ماشین کروکی کانورتیبل چیست قیمت ماشین های کروک قیمت فورد موستانگ قیمت پورشه باکستر قیمت پورشه ٧١٨ قیمت بنز s550 فورد موستانگ رولزرویس دون خودرو کروکی

مصرف سوخت این خودروی لوکس انگلیسی در ترافیک شهری ۲۱.۴ لیتر در هر صد کیلومتر در خارج شهر ۹.۸ لیتر و به صورت میانگین برآیند این ارقام به ۱۳.۸ لیتر می رسد.

پورشه ۷۱۸ باکستر

پورشه ۷۱۸ باکستر از یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه برخوردار بوده که این موتور ۳۰۰ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر در ۱۹۵۰ دور در دقیقه تولید می کند.  وظیفه انتقال قدرت این خودرو بر عهده ی یک گیربکس ۷ سرعته ی خودکار PDK بوده و به کمک آن پورشه قادر است در مدت زمان ۴.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو ۲۷۵ کیلومتر در ساعت خواهدبود و مصرف سوخت این آلمانی تند و تیز در ترافیک شهری ۹ لیتر در هر صد کیلومتر در خارج شهر با سرعت ثابت ۵.۷ لیتر و به صورت ترکیبی ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است.

معرفی خودرو مشخصات رولزرویس ماشین های کروک موجود در ایران ماشین کروکی کانورتیبل چیست قیمت ماشین های کروک قیمت فورد موستانگ قیمت پورشه باکستر قیمت پورشه ٧١٨ قیمت بنز s550 فورد موستانگ رولزرویس دون خودرو کروکی معرفی خودرو مشخصات رولزرویس ماشین های کروک موجود در ایران ماشین کروکی کانورتیبل چیست قیمت ماشین های کروک قیمت فورد موستانگ قیمت پورشه باکستر قیمت پورشه ٧١٨ قیمت بنز s550 فورد موستانگ رولزرویس دون خودرو کروکی
سیستم ترمز پایداری این خودرو همان سیستم ترمز مخصوص پورشه PCCB بوده و کمپانی آلمانی پورشه در خصوص ایمنی سرنشینان کیسه هوای سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی و کیسه هوای مخصوص سر را تعبیه کرده است.
کیت اگزوز، سیستم ورود بدون کلید، چراغ LED عقب، فرمان برقی GT اسپورت، چراغ های جلو PDLS ، رینگ ۱۸ تا ۲۰ اینچی، صندلی اسپرت، سنسور جلو وعقب، دوربین عقب، گرمکن صندلی، سیستم خروج از خطوط، کروز کنترل از جمله تجهیزات این خودرو است.

مرسدس بنز S CLASS CABRIOLET

مرسدس بنز S550 از یک پیشرانه ۸ سیلندری که ۴۴۹ اسب بخار تولید می کند برخوردار است. این خودرو برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت از حالت سکون به ۴.۶ ثانیه نیاز دارد و برای انتقال قدرت خود از یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک بهره گرفته و حداکثر سرعت این مرسدس بنز ، ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است. البته لازم به ذکر است که قدرت این پیشرانه به چرخ های جلو منتقل می شود همچنین مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی ۸.۶ لیتر در هر صد کیلومتر است.

معرفی خودرو مشخصات رولزرویس ماشین های کروک موجود در ایران ماشین کروکی کانورتیبل چیست قیمت ماشین های کروک قیمت فورد موستانگ قیمت پورشه باکستر قیمت پورشه ٧١٨ قیمت بنز s550 فورد موستانگ رولزرویس دون خودرو کروکی

سقف آکوستیک این خودرو در ۲۰ ثانیه باز و بسته شده و اهرم مربوط به آن در کنسول مرکزی قرار گرفته و این سقف می‌تواند تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت باز یا بسته شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ