مقایسه پژو ۴۰۵ slx tu5 با پژو ۴۰۵ glx + عکس و قیمت

2

پژو ۴۰۵ glx بهتره یا slx ، معایب پژو ۴۰۵ tu5 ، تفاوت پژو gli با glx ،مشخصات فنی slx tu5 ،قیمت پژو جی ال  ایکس tu5 ، بهترین سال تولید ۴۰۵ ، پژو ۴۰۵ glx داشبورد جدید ، نقد و بررسی پژو ۴۰۵ glx ،عیب یابی پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ، نظرات در مورد پژو ۴۰۵ slx tu5  ، بررسی تخصصی پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ، قیمت پژو ۴۰۵ slx ، معایب پژو ۴۰۵ slx ، پژو ۴۰۵ slx با موتور tu5 ، مشخصات پژو ۴۰۵ tu5 ، نمای داخلی پژو ۴۰۵ slx داشبورد جدید ، پژو ۴۰۵ slx اسپرت ،قیمت پژو اس ال ایکس tu5

در میان خودروهای تولید داخل خودروی «پژو ۴۰۵» یک خودروی بسیار محبوب و پرطرفدار است این خودرو از زمان نخستین عرضه اش تا به حالا موفق گردیده است تا فروش خیلی خوبی را تجربه نماید .

در سال ۱۹۸۸ این خودرو در کشور فرانسه و توسط کمپانی «پژو» به تولید رسید .

خودروی «پژو» فرانسه در همان سال های معرفی اش به بازار موفق به کسب جوایز بسیار و عناوین متعدد گشت .

یکی از محاسنی که خودروی «پژو ۴۰۵» دارد این است که : موتور این خودرو به دلیل قدیمی بودنش دارای لوازم یدکی فراوان و قطعات زیاد است و همچنین تعمیرات آن نیز به سادگی میسر است .

موتور این خودرو XU7JP/L3 می باشد که توانایی ۱۰۰ اسب بخاری در کنار گشتاور۶۰۰۰۰ دور در دقیقه را دارد .

پژو ۴۰۵ SLX را می توان به فیس لیفتی از پژو ۴۰۵  نامید که با تغییراتی در ظاهر و تجهیزات خودرو همراه شده است در زیر به تفاوت های میان SLX  و GLX اشاره می کنیم.

مقایسه خودرو معایب پژو 405 tu5 معایب پژو 405 slx معایب پژو 405 مشخصات فنی slx tu5 مشخصات پژو 405 قیمت پژو 405 slx قیمت پژو 405 پژو 405 glx داشبورد جدید پژو 405 glx بهتره یا slx

تفاوت های میان پژو SLX  وپژو GLX:

–          بادگیر صندوق عقب در پژو ۴۰۵ SLX

–          چراغ مه شکن در در پژو ۴۰۵ SLX

–          چراغ جلو و عقب جدید برای اس ال ایکس

–          زه جانبی کرومی (مدل پژو پارس)، جلوپنجره جدید با لوگوی آب کروم

–          کلید بازکن صندوق عقب از داخل اتاق، سیستم بهبودیافته کنترل موتور (EMS)

–          موتور ۱۶۰۰ با ۱۶ سوپاپ (موتور TU5) با ۱۱۰ اسب بخار قدرت

تجربه رانندگی با پژو ۴۰۵ SLX

در مدل ۱٫۶ لیتری تی یو فایو خودروی «پژو ۴۰۵ SLX» از موتوری بهره گرفته شده است که برای خودروی «پژو ۲۰۶» بوده است لذا مشخص است که این موتور برای خودروی سنگینی چون « پژو ۴۰۵» مقداری ضعیف می باشد .

در نسخه ۱٫۸ لیتری خودروی «پژو ۴۰۵ SLX» شاهد بهتر عملکردن آن در مقایسه با نسخه ۱٫۶ لیتری در جاده های کوهستانی و پرشیب خواهیم بود .

عملکرد بهتر خودروی «پژو ۴۰۵ اس ال ایکس » در نسخه ۱٫۸ لیتری به دلیل  ضرایب بهتر گیرباکس و گشتاور بیشتر تولید پیشرانه می باشد .

در واقع در راستای کاستن از مصرف سوخت، ضرایب گیرباکس مدل ۱٫۶ لیتری «۴۰۵ SLX » به خصوص در دنده های ۵ و ۴ بیش از حد سبک در نظر گرفته شده اند که در شهر های مرتفع (به دلیل کاهش غلظلت هوا و کاهش قدرت موتور) و مسیر های کوهستانی مشکل ساز می شود.

بنابراین اگر قصد خرید یکی از این دو مدل را دارید می توان اینطور نتیجه گیری کرد که مدل TU5 یا ۱٫۶ لیتری SLX به سبب تکنولوژی جدید تر پیشرانه در رانندگی درون شهری، مصرف سوخت کمتری را ارائه می دهد و برای رانندگی در مسیرهای کفی و اتوبانی نیز نسبتا قابل قبول ظاهر می شود.

اما اگر زیاد به مسافرت خانوادگی می روید و در مسیرهای کوهستانی تردد دارید، مدل ۱٫۸ لیتری عملکرد مناسب تری را ارائه می دهد، هرچند متاسفانه مشکل سوختن واشر سرسیلندر و عواقب ناشی از آن در مدل های XU7 (1.8 لیتری) بیشتر از نمونه کوچکتر دیده می شود.

پژو ۴۰۵ SLX این روزها تنها با پیشرانه ۱٫۵ لیتری TU5 (مشترک با ۲۰۶ تیپ پنج، سمند و پارس LX) با قدرت حدودی ۱۰۶ اسب بخار روانه بازار می شود، اما در روزهای نخست تولید (۱۳۸۹) چند سری از این مدل با موتور قدیمی تر خانواده ۴۰۵ (XU7) تحویل خریداران می شدند که خودرو مورد آزمایش نیز یکی از آن هاست.

حالا به سراغ خودرو کارکرده مورد آزمایش می رویم. پس از استارت زدن، صدای پیشرانه ۴ سیلندر ۱٫۸ لیتری آن به گوش می رسد که می تواند پس از صدای پیکان و  پراید، خاطره انگیز ترین صدای پیشرانه برای اکثر ایرانیان باشد.

کلاچ آن هماهنگی خوبی با دریچه گاز دارد و شتاب گیری بدون تاخیر آغاز می شود. قبل از این که به هماهنگ کردن قدرت ۹۷ اسب بخار و ۱۵۳ نیوتون متر گشتاور موتور با کلاچ عادت کنید ممکن است چند باری در شروع حرکت خاموش کنید.

البته برای به کارگیری بهتر آن، می توانید پارک دنده عقب در پارکینگ و تنها با رها سازی نصفه کلاچ را امتحان کنید که حتی بدون گاز دادن از شیب نیز به راحتی بالا می رود!

بعد از عادت کردن به این وضعیت دیگر مشکلی برای شتابگیری نخواهید داشت. در شروع حرکت پژو به دلیل پوشیدن کفش های جدید و پهن تر به مقدرا بسیار کمی هرزگردی دارد و به سرعت تعویض دنده را طلب می کند.

بالاخره در دنده ۳ سرعت به صد کیلومتر در ساعت می رسد، ولی انتظار بی جا از آن نداشته باشید. در همان حال محکم ترمز را فشار می دهم تا هم زمان عملکرد ترمز های دیسکی جلو و کاسه ای عقب را بسنجم.

در ترمزگیری های شدید پژو بسیار نرم عمل می کند و در مسیری صاف باقی می ماند، اما یکی از ضعف های ترمز در دست انداز ها و سرعت گیر ها مشخص می شود. اگر کاملا به عملکرد ونحوه عکس العمل آن مسلط نباشید، تجربه حداقل یک برخورد کوچک سپر به سپر را با خودروی جلویی در کارنامتان ثبت خواهید.

در واقع ترمز در مواجه با ناهمواری ها عملکردی متفاوت را در مقایسه با سطح صاف و مسیر هموار از خود به نمایش می گذارد و از آنجا که تعداد دست اندازها و چاله های خیابان های ایران نیز به هیچ عنوان کم نیست باید انتظار نگرفتن ترمز در رانندگی روزمره را داشته باشید و فاصله بسیار مطمئنی را با خودروهای دیگر حفظ کنید.

شتاب گیری  صفر تا صد پژو ۴۰۵ در زمانی در حدود ۱۳٫۵ ثانیه انجام می شود و در عرض ۴ ثانیه سرعت خودرو با استفاده از تمام قوای ترمزی دوباره به صفر خواهد رسید.

از مبحث سرعت و شتاب که بگذریم باید به پایداری آن هم بپردازیم. ۴۰۵ در صورتی که به تنهایی وظیفه جا به جایی راننده را برعهده داشته باشد، در پیچ های تند و پی در پی کمی تنبلی از خود نشان می دهد.

در ارتفاع عادی و کارخانه ای خودرو ( که دسته کمی از از خودروهای کراس اوور ندارد)، متوجه پهلو انداختن و حرکت گهواره ای بدنه در پیچ ها به چپ و راست می شوید.

در واقع اگر صندلی آن برجستگی کوچک در پهلو ها را نداشت، احتمالا در هر پیچ جایتان با صندلی کناری عوض می شد. اما با کمی تغییر ارتفاع در جهت مخالف تفکرات کارخانه ای، اوضاع بسیار بهتر خواهد شد.

این را به منزله تشویق ما به کف خواب کردن خودرو ندانید، بلکه منظور ما حداکثر سه سانتی متر کاهش ارتفاع است که آن نیز در پایداری و حفظ جان شما در جاده های کوهستانی کمک شایانی خواهد دارد

به هرحال پس از کاهش ارتفاع، پایداری این خودرو در پیچ ها قابل قبول است و گاهی اوقات بیش از حدی که انتظار دارید به کمک شما خواهد آمد و فرمان حس واقعی چرخ ها را به شما منتقل می کند.

تفاوت های مشخصات فنی پژو ۴۰۵ GLX و پژو ۴۰۵ SLX:

مشخصات / نام پژو ۴۰۵ GLX پژو ۴۰۵ SLX
نوع موتور XU7JP/L3 TU5
حجم موتور (cc) ۱۷۶۱ ۱۵۸۷
حداکثر توان موتور (hp) ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه ۱۰۸ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (Nm) ۱۵۳ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکم ۹.۳ ۱۰.۵
تعداد سوپاپ ۸ ۱۶
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب با اکتان ۸۷ و ۹۵ بنزین بدون سرب با اکتان ۸۷ و ۹۵
سیستم انژکتوری پاشش چند نقطه ای پاشش چند نقطه ای
استاندارد حد آلایندگی یورو۴بهینه یورو۴بهینه
حداکثر سرعت (km/h) ۱۹۰ ۱۹۰
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۱ ۱۳.۲
سیستم انتقال قدرت ۵ دنده دستی (BE3) ۵ دنده دستی (BE3)
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) در شهر (لیتر) ۱۲.۸ ۱۰.۱
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) خارج شهر (لیتر) ۶.۸ ۶
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) ترکیبی (لیتر) ۹ ۷.۵
طول خودرو (mm) ۴۴۰۸ ۴۴۰۸
عرض خودرو(mm) ۱۶۹۴ ۱۶۹۴
ارتفاع خودرو (mm) ۱۴۱۰ ۱۴۱۰
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) ۲۶۶۹ ۲۶۶۹
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) ۱۱۰۰ ۱۱۲۰
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) ۷۰ ۷۰
حجم فضای صندوق عقب (دسی متر مکعب) ۴۷۰ ۴۷۰

 

تفاوت های امکانات و آپشن های پژو ۴۰۵ GLX و پژو ۴۰۵ SLX:

امکانات / نام پژو ۴۰۵ GLX پژو ۴۰۵ SLX
استاندارد آلایندگی یورو۴بهینه یورو۴بهینه
ترمز ترمز ضد قفل ABS و EBD،ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب کاسه ای ترمز ضد قفل ABS و EBD،ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب کاسه ای
کیسه هوای ایمنی کیسه هوای راننده و سرنشین کیسه هوای راننده و سرنشین
فرمان هیدرولیک هیدرولیک
سیستم تهویه دستی دستی
سیستم صوتی بلندگوی جلو، سیستم صوتی پیشرفته بلندگوی جلو، سیستم صوتی پیشرفته
چراغها چراغ سقف چراغ مه شکن جلو،چراغ جلو و عقب کریستالی
آیینه‌ها آیینه های جانبی برقی آیینه های جانبی برقی
شیشه ها شیشه بالابر برقی درهای جلو شیشه بالابر برقی درهای جلو
تزئینات تریم بژ، مجموعه جدید داشبورد (پشت آمپر، کنسول وسط، سر دسته دنده، پنل وسط) تریم بژ،سپر همرنگ بدنه، بادگیر صندوق عقب با چراغ سوم ترمز، زه جانبی کرومی ، جلوپنجره جدید با لوگوی آب کروم ، مجموعه جدید داشبورد (پشت آمپر، کنسول وسط، سر دسته دنده، پنل وسط)
تجهیزات ایمنی ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت رادیویی ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت رادیویی
رینگ و لاستیک فولادی ۱۴اینچ فولادی ۱۴اینچ
صندلی تنظیم اهرمی پشتی صندلی جلو تنظیم اهرمی پشتی صندلی جلو
سایر تجهیزات کلید بازکن صندوق عقب از داخل اتاق کلید بازکن صندوق عقب از داخل اتاق، سیستم بهبودیافته کنترل موتور (EMS

قیمت پژو ۴۰۵ جی ال ایکس و slx  در بازار / دی ماه ۹۶

نام خودرو قیمت بازار ( تومان ) قیمت کارخانه ( تومان )
پژو GLX 405 . کد ۲۵۶۳۴ ۲۹,۶۰۰,۰۰۰ ۳۰,۷۰۹,۰۰۰
پژو GLX 405 دوگانه سوز . کد ۲۷۲۲۲ ۳۲,۵۰۰,۰۰۰ ۳۲,۳۹۴,۰۰۰
پژو SLX 405 . کد ۲۲۰۰۹ ۳۱,۸۰۰,۰۰۰ ۳۲,۶۰۸,۰۰۰

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. رضا می گوید

    خواستم یک نکته ای رو بگم که پژو ۴۰۵ خودروی اصیل و مادر محسوب می شه و بالطبع پژو پارس تمام داشته های خود را از ۴۰۵ به ارث برده به جز قیافه اسم و ظاهر که البته اون هم به تاریخچه پژو۴۰۵ دقت کنین تو خود فرانسه بعضا با آپشن هایی تولید شده که تصاویرش هم تو اینترنت هست میتونین ببینین که خیلی به پژو پارس امروزی شباهت داره پس نباید بشینبم برای پژو پارس تاریخچه درست کنیم بر این اساس بنده خودم پژو ۴۰۵ رو ترجیح میدم و برای خیلی ها قابل احترامه، یک جور حس چابکی و سرحالی داره ولی خیلی ها هم هستند که پژو پارس رو دوست دارند البته الان با توجه به افزایش قیمت کلی خودروها اختلاف قیمت این دو بیشتر هم شده و این هم در انتخاب خودرو مهمه.

    1. مهدی می گوید

      دقیقا پژو ۴۰۵ سر حال تر چابک تر از پژو پارس هست . پارس احساس سنگینی می‌کنه . پارس با موتور معمولی یا تیوفایو خسته کننده هست . ۴۰۵ سالم به پارس صفر ارجحیت دارد