درسی که همسر ولاسکو به ما داد

1

چندی قبل در یک برنامه زنده تلویزیونی خانم مجری از مهمان فرنگی و غیر مسلمان خود درباره مردان ایرانی می‌پرسد و آیا اینکه مردان ایرانی را دوست دارد یا خیر که با جواب دندان‌شکن مهمان مواجه می شود که «من فقط شوی خود را دوست دارم.»

همسر ولاسکو همسر والیبالیست ها فرزندان ولاسکو زن ولاسکو خانواده ولاسکو

چنین صحنه‌ای را در یک برنامه زنده دیگر تلویزیون یعنی ورزش از نگاه دو نیز شاهد بودیم. در این برنامه که به بهانه خداحافظی ولاسکو مربی زحمت‌کش والیبال ایران و با حضور همسرش اجرا می‌شد، مجری البته این بار از نوع مردش از مترجم می‌خواهد تا از همسر ایشان بپرسد که آیا ولاسکو در خانه هم مانند میدان مسابقه مقتدر و … است یا خیر (نقل به مضمون) که این بانوی آرژانتینی با بیان اینکه «این موضوع یک مسئله شخصی و به صورت یک راز در بین زن و شوهر است»، درس خوبی هم به مجری و هم به جامعه ما داد؛ جامعه‌ای که در دین و شریعتش پر از این مسائل و آموزه‌های مهم از این دست است اما ما باید هر از چندگاهی این موضوع را از دیگران یاد بگیرم.

داشتن حجاب در گفتار از ضروریات هر فرد در جامعه ماست. خوشحالیم از اینکه علاوه بر متحول شدن والیبال ما توسط ولاسکو، همسر او نیز یک نکته مهم زندگی مشترک را به ما آموخت و این یعنی یک حضور کاملا موثر!

سوالی که در اینجا مطرح است اینکه آیا برای انتخاب مجریان صدا و سیما چارچوب و ضابطه‌ای وجود ندارد تا مکارم اخلاقی ما زیر سوال نرود؟

منبع: الف
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. فاطی می گوید

    واقعا باید بهش تبریک گفت