درج سهام ایران خودرو دیزل (خاور) در تابلو ج بازار پایه فرابورس ایران

0

اطلاعیه درج شرکت ایران خودرو دیزل با نماد خاور در تابلو ج بازار پایه فرابورس ایران نیز بالاخره درج شد.بدین ترتیب  خاور از تاریخ ۱۳۹۷/۰۵/۱۵ در فهرست نرخ های بازار پایه فرابورس ایران درج میگردد.

بر اساس مصوبه هیات پذیرش اوراق بهادار، شرکت ایران خودرو دیزل (خاور) از فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از تاریخ ۹ مرداد ۱۳۹۷حذف و به بازار پایه فرابورس ایران منتقل خواهد شد. شرکت ایران خودرو دیزل از فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران حذف و به بازار پایه فرابورس منتقل می شود .

بازار پایه، پر ریسک ترین بازار در مجموعه بازار سرمایه به شمار می رود که بازار پایه ‘ج’ از همه پر ریسک تر است. بیشتر شرکت های موجود در بازار پایه اغلب شرکت های فاقد شفافیت هستند مثلا صورت مالی ارایه نکرده یا در پنج سال گذشته مجمع برگزار نکرده اند.

شرکت های موجود در بازار پایه، از نظر گزارش گری مالی، نقص دارند، این شرکت ها از مزایای شرکت های بورسی مانند معافیت مالیاتی برخوردار نمی شوند. فلسفه تشکیل بازار پایه، این بوده است که شرایط معامله آنها قابل رصد باشد .

برخی شرکت های بازار پایه، عملکرد شفافی دارند مانند شرکت فرابورس، بورس کالا که در بازار پایه الف فرابورس قرار دارند.

برخی شرکت های بازار پایه نیز به دلیل عملکرد شفاف، ارتقا یافته و به بازارهای اصلی فرابورس و بورس منتقل شدند که از جمله آنها می توان به بانک خاورمیانه اشاره کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ