پدر و پسر سارق مامورنما را شناسایی کنید +عکس

0

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از انتشار بدون پوشش تصویر پدر و پسری خبر داد که با جعل عناوین دولتی و نظامی اقدام به ارتکاب جرایم مختلف از جمله سرقت‌های تحت پوشش مأمور و کلاهبرداری کردند.

سرهنگ کارآگاه داوودفرد گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت‌های تحت پوشش مأمور با استفاده از یک دستگاه خودروی پیکان سفید رنگ، موضوع جهت رسیدگی در دستورکار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباختگان در اظهاراتی مشابه عنوان کردندکه سرنشینان پیکان سفیدرنگ دو نفر بودند اما سارق اصلی مردی حدودا ۵۰ ساله است که ضمن معرفی خود به عنوان افسرعالی رتبه نظامی و در حالیکه در برخی از سرقت ها نیز لباس فرم نظامی به تن داشته، اقدام به سرقت وجوهات همراه آنها کرده است.

با توجه به اظهارات مالباختگان، شناسایی دقیق محل های سرقت و بهره گیری از تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته محدوده های سرقت، سرانجام کارآگاهان موفق به شناسایی خودرو پیکان سفید رنگ به شماره انتظامی ایران۸۷/***ج ۴۲ شدند.

در بررسی سوابق خودرو پیکان مشخص شد که این خودرو دارای سابقه سرقت به مورخه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ است لذا مالک آن جهت انجام تحقیقات به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شد.

مالک پیکان سفید رنگ پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : در مورخه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ جهت مراجعه به دانشگاه، از شهرستان زنجان به تهران آمدم ؛ در حوالی میدان آزادی در داخل ماشین در حال استراحت بودم که ناگهان دو سرنشین یک موتورسیکلت به بنده نزدیک شده و با داد و فریاد اظهار داشتند که چرا فرار می کنی ؟ و مدعی شدند که شما با ماشین به ما زدید و ما را مجروح کردید و دارای فرار می کنی و… .

یکی از این دو نفرکه دارای محاسن بود و حدودا ۵۰ ساله نیز سن داشت ضمن معرفی خود به عنوان سرهنگ، با تهدید و فریب مرا سوار پیکان کرد و به همراه خودش به بیمارستان … برد.

زمانیکه از بیمارستان بیرون آمدیم این شخص (جناب سرهنگ) بیان داشت: مبلغ ۴ میلیون تومان هزینه بیمارستان و پای من می شود و شما باید این پول را پرداخت کنید که بنده گفتم من اصلا با شما تصادف نکردم و پولی هم ندارم اما با این وجود به زور و تهدید مرا مجبور کردند تا ماشین خودم را به همراه تمامی مدارک خودرو به آنها تحویل دهم و من نیز به ناچار پس از تحویل دادن ماشین به آنها، با اتوبوس به شهرستان برگشتم.

با توجه به شیوه و شگرد سرقت خودرو پیکان سفید رنگ، دستور توقیف خودرو در سیستم جامع پلیس ثبت و در ادامه در مدت زمان کوتاهی، خودرو در شهرستان کرج – منطقه فردیس مورد شناسایی قرار گرفت.

کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضایی به فردیس مراجعه کرده و در تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار به نام امیرحسین (۵۶ ساله) شدند که در سال ۱۳۸۷ نیز به اتهام جعل عنوان مامور و افسر علی رتبه نظامی دستگیر و روانه زندان شده و تصویر وی از سوی مالک خودرو پیکان و همچنین تعدادی از شکات و مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفت؛ همچنین تصویر پسرِ امیرحسین به نام «پوریا» (متولد ۱۳۷۱) نیز به عنوان متهم دوم پرونده مورد شناسایی قرار گرفت.

با شناسایی تصاویر این پدر و پسر، محل دقیق زندگی آنها در یکی از شهرک های منطقه فردیس شناسایی شد؛ در مورخه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ طی دو عملیات جداگانه هر دو نفر آنها توسط کارآگاهان دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه این خبر گفت: کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با انجام تحقیقات میدانی از محل سکونت متهم اصلی پرونده اطلاع پیدا کردند که وی با ظاهرسازی و معرفی خود به عنوان یکی از افسران عالی رتبه نظامی اقدام به نمایش چهره ای بسیار موجه و قابل احترام از خود در میان مردم منطقه کرده بگونه ای که اهالی محل بعضا جهت پیگیری مشکلات اداری و … به این شخص مراجعه کرده و متهم با همدستی پسرش، با سوء استفاده از همین موضوع اقدام به کلاهبرداری از تعدادی از شهروندان منطقه فردیس کرده؛ حتی با شناسایی یکی از شکات مشخص شد که متهم اقدام به خواستگاری دختر یکی از اهالی برای پسر خود نیزکرده است!! .

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران افزود: طی رسیدگی به پرونده متهمین و با اطلاع رسانی بعمل آمده، تعدادی از شکات و مالباختگان شناسایی شدند.

عکس کلاهبردار عکس دزد واقعی شناسایی مجرمان سرقت تهران حوادث تهران اخبار نیروی انتظامی (فراجا) اخبار کلاهبرداری اخبار سرقت اخبار دزدی اخبار تهران

سرهنگ داوودفرد تصریح کرد: مالباختگان پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی صراحتا متهمین را به صورت کامل و صد درصدی مورد شناسایی قرار دادند و هر دو متهم نیز در ادامه تحقیقات صراحتا به ارتکاب جرایم مختلف اعتراف کردند لذا برابر هماهنگی انجام شده با بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران و به جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگان دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهمین صادر شده است لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر این پدر و پسر جاعل عناوین دولتی و نظامی شدند دعوت می شود تا جهت ادامه رسیدگی به شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ