شگرد جوان خوش تیپ برای انتقال پول از کارت بانکی افراد

0

تبهکار شیک پوش با فریب دادن طعمه‌هایش به دزدی‌های لوکس دست زد. از روز ۱۸ آبان‌ماه سال‌جاری ماجرای اقدامات سریالی یک تبهکار شیک‌پوش که در برابر عابربانک‌ها کمین می‌کرد پیش‌روی پلیس قرار گرفت.

با توجه به شگرد خاص این دزد لوکس، بازپرس ‌هادی از شعبه سوم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران دستور داد تیمی از پایگاه ۸ پلیس آگاهی تهران دست به‌کار شوند.

زن جوان که فریب ظاهر مرد تبهکار را خورده بود، به کارآگاهان گفت: «برای انجام عملیات بانکی به دستگاه خودپرداز بانک شعبه امین‌الملک مراجعه کرده بودم، در همین زمان مرد جوانی نیز پشت سر من ایستاده و منتظر بود تا کار من تمام شود. زمانی که کارم تمام شد، وی که بسیار مؤدبانه صحبت می‌کرد ادعا کرد ۲۰۰ هزار تومان از حساب عابربانک خود برداشت کرده اما نیاز به پول بیشتری دارد و به این بهانه از من خواست پولی از حسابش به حسابم واریز کند و من این میزان پول را به وی بدهم. برای کمک کردن به این مرد که ظاهری کاملاً آراسته داشت، درخواست وی را قبول کردم و حتی برای نشان دادن احترام به وی پیشنهاد دادم خودش اقدام به واریز و برداشت پول کند؛ در حالی که این مرد جوان در حال انتقال پول بود، ناگهان اقدام به خارج کردن کارت از داخل دستگاه کرد و مدعی شد موجودی حسابش کافی نیست و پس از عذرخواهی‌های زیاد کارت عابربانکم را پس داد.

زن جوان در خصوص چگونگی اطلاع از کلاهبرداری و برداشت سه میلیون تومانی از حسابش گفت: «هنوز یک ساعت نگذشته بود که از طریق پیامک بانکی متوجه شدم سه میلیون تومان از حساب من خارج شده و این در حالی بود که تا آن لحظه تصور می‌کردم کارت عابر بانکم داخل کیف است؛ بلافاصله به بررسی کارت عابربانک پرداخته و در کمال تعجب متوجه شدم کارت عابربانک من با کارت عابربانک دیگری تعویض شده است؛ آن زمان متوجه شدم که مرد جوان زمانی که پشت سر من ایستاده بود، در واقع اقدام به برداشتن شماره رمز عابربانک من کرده و همه آن رفتارهای مؤدبانه ترفندی برای سرقت کارت من بود.

باتوجه به شگرد کلاهبرداری، کارآگاهان به بررسی سرقت‌های مشابه پرداخته و اطلاع پیدا کردند که این پسر جوان در مناطق مختلف تهران با همین شگرد کلاهبرداری کرده است.

با توجه به شیوه و شگرد سرقت کارت‌های عابربانک متعلق به زنان و مردان که همگی آنها در برابر دستگاه های خودپرداز شعب مختلف بانکی صورت گرفته بود، کارآگاهان به بررسی تصاویر به دست آمده از شعب مختلف بانکی پرداخته و اطمینان پیدا کردند همه این اقدامات کلاهبرداری از سوی مرد شیک‌پوش صورت گرفته است.

همین تصاویر کافی بودند تا ردپای جوان شیاد در بانک اطلاعات مجرمان حرفه‌ای به‌دست آید و کارآگاهان خود را در برابر مرد تبهکاری ببینند که «حامد» نام دارد و بارها به‌خاطر کلکسیونی از جرایم روانه زندان شده است.

این شاخه تجسسی فاش کرد حامد سال ۸۵ به خاطر اقدام مسلحانه برای جنایت و در حالی که قربانی‌اش را هدف گلوله قرار داده بود با نجات وی از مرگ روانه زندان شده و پس از آزادی در سال ۹۰ به ‌خاطر افیون، در سال ۹۲ به‌خاطر سرقت و در سال جاری به خاطر کلاهبرداری روانه زندان شده و هر بار پس از آزادی باز به جرایم خود ادامه می‌دهد.

کارآگاهان با پی بردن به اینکه حامد پس از آزادی مخفیگاه خود را تغییر داده و دیگر در بریانک زندگی نمی‌کند، ردیابی پاتوق‌های این دزد حرفه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

همزمان با این اقدامات سرقت مشابه دیگری پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت که بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان داد حامد ساعت ۱۱ شب با کرایه یک خودرو پیش از خروج یکی از طعمه‌هایش از داخل اتاقک دستگاه خودپرداز، بسرعت از محل گریخته است.   با شناسایی این خودروی مسافرکش، کارآگاهان به تحقیق از راننده پرداخته و وی نیز پس از دیدن فیلم لحظه سوار کردن مسافر تبهکار بلافاصله حامد را شناسایی کرد و گفت وی اقدام به کرایه دربست خودرو کرده و در خیابان فلاح از خودرو پیاده شده است.

با توجه به این ردپا خیابان فلاح تحت نظر پلیس گرفته شد تا اینکه حامد ۳۲ ساله سوار بر پژو ۴۰۵ نوک مدادی صفر، دستگیر شد و مأموران با نفوذ به مخفیگاه این دزد حرفه‌ای خود را در برابر کارت های عابربانک زیادی دیدند که بررسی‌های بیشتر نشان داد همه کارت‌ها متعلق به طعمه‌هایی است که حامد اقدام به سرقت کارت‌ها و برداشت پول از حساب‌های بانکی آنان کرده است.

حامد چاره‌ای جز اعتراف نداشت و پذیرفت در تهران و همچنین سایر شهرها بویژه شیراز و اصفهان با همین شگرد و روش به سرقت پرداخته و با پول‌های بادآورده اقدام به خرید یک آپارتمان تجاری، یک پژو ۴۰۵ و تعداد زیادی سکه طلا کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ