بخشی از پل سوم بشار یاسوج ، ۵ ماه بعد از افتتاح فرو ریخت +عکس

0

عملیات اجرایی پل سوم بشار یاسوج به طول۱۳۰ متر و با دو باند رفت و برگشت با عرض ۱۱ متر با هدف کاهش بار ترافیکی در ورودی شهر یاسوج در سال ۸۲ آغاز و فاز نخست آن در خردادماه امسال افتتاح شد.

اما عمر مفید این پل به چهار ماه هم نرسید و در بارندگی‌های روزهای اخیر بخش‌هایی از آن ریزش کرد تا این موضوع ادعای شهردار و برخی اعضای شورای شهر یاسوج که بارها از ناایمن بودن این پل خبر داده بودند را تأیید کند.

عملکرد دولت تدبیر و امید روحانی عملکرد اصلاح طلبان حوادث یاسوج اخبار یاسوج اخبار کهگیلویه و بویراحمد

شهردار یاسوج بارها به عدم ایمنی پل سوم بشار اشاره کرده و گفته بود که این پل با عمر حدود ۱۵ سال دارای بناهای سست و ضعیفی است که احتمال خطرات را بالا می‌برد.

اما مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه تا این لحظه گزارشی مبنی بر تخریب پل به ما داده نشده است، اظهار داشت: با شهردار یاسوج و فرماندار شهرستان بویراحمد تماس گرفته و خواهان پیگیری این موضوع شدیم.

**** خبر ۲۸ خرداد ۹۷

با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاونین وی ، نماینده مردم بویراحمد در مجلس شورای اسلامی، تنی چند از مدیران استانی و شهرستانی ، فرماندار بویراحمد ،شهردار و برخی از اعضای شورای شهر یاسوج ، پروژه پل سوم که بنا بع دلایل متعدد سالها از کلنگ زنی آن سپری شده بود بالاخره به مرحله بهره برداری رسید .

عملکرد دولت تدبیر و امید روحانی عملکرد اصلاح طلبان حوادث یاسوج اخبار یاسوج اخبار کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل راه مسکن و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم افتتاحیه این پروژه بیان کرد: ساخت این پل که از سال ۸۲ آغاز شده بود تا پایان سال گذشته تنها ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: آرامش را از مشاور و پیمانکار در مدت اخیر گرفتیم و برای رفع معارض تلاش های زیادی شد تا این پل امروز افتتاح شود.

علیمردانی به برخی از مشخصات پل اشاره کرد و گفت: مردم نسبت به این پل خاطرجمع باشند چرا که ۴ میلیارد تومان در زیر پل هزینه شده و تعداد ۱۷۰ شمع در آن به کار رفته و هیچ زلزله ای نمی تواند به آن آسیب برساند.

*** خبر ۲۳ خرداد ۹۷

معاون ساخت و توسعه راه های کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: این پل به طول ۱۳۰متر و دارای ۲ دهانه ۲۵ متری و ۲دهانه ۴۵ متری است که ۲باند رفت و برگشت با عرض هرکدام ۱۱ متر دارد.

محمد راستا میزان قرارداد اجرای پل سوم بشار را افزون بر ۱۶۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: حدود۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری این پل اختصاص یافت که بخش عمده‌ای از آن در قالب اسناد خزانه است.

عملکرد دولت تدبیر و امید روحانی عملکرد اصلاح طلبان حوادث یاسوج اخبار یاسوج اخبار کهگیلویه و بویراحمد

وی ادامه داد: این طرح تاکنون ۳۵ میلیارد ریال هزینه در برداشته و عملیات ساخت آن در سال‌های اخیر به دلیل کمبود اعتبار و تملک ۲۱ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی اطراف آن متوقف شده بود.

وی افزود: با بهره‌برداری از پل سوم بشار ترافیک در سطح شهر یاسوج به طورقابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.

برای عبور از رودخانه بشار و ارتباط با دشت سررود جنوبی، روستاهای اقماری و مناطق جنوبی کهگیلویه و بویراحمد تنها ۲ پل در جنوب شهر یاسوج احداث شده که یکی به مسیر رفت و دیگری به مسیر برگشت اختصاص دارد و جوابگوی ترافیک این شهر نیست.

راستا ادامه داد: ساخت این پل نقش مهمی در پدافند غیرعامل ایفا می‌کند به‌طوری‌که بار ترافیکی قسمتی از شهر یاسوج را که اکنون بر روی پل‌های شماره یک و دو است کم می‌کند.

منبع: تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ