شرایط جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان ۹۷ چگونه است؟

0

قرارداد جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان منعقد شد. در بخشنامه‌ای که در این رابطه به استان‌‌ها ابلاغ شده، آمده است:‌ تفاهم‌نامه بیمه تکمیلی بین وزارت آموزش‌وپرورش و شرکت آتیه‌سازان حافظ در دو طرح “الف” و “ب” از اول دی ماه ۹۷ اجرا می‌شود.

طرح “الف”؛ بیمه تکمیلی به روش بیمه‌گری برابر تعهدات به شرح جدول پیوست

مزایای این طرح (روش بیمه‌گری) عبارتند از: بازپرداخت هزینه‌کرد بیمه‌شدگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن.پرداخت فرانشیز خدمات در طرح “الف” به میزان ۲۰ درصد توسط بیمه شده. ارائه خدمات حداکثری به همراه تضمین در پرداخت اسناد هزینه‌شده به صورت آنلاین توسط شرکت طرف قرارداد.

طرح “ب”؛ بیمه تکمیلی به روش صندوق درمان با جدول تعهدات مشابه سال گذشته

ضرورت دارد هریک از ادارات کل آموزش‌وپرورش با رعایت دقیق شیوه‌نامه پیوست و موارد ذیل تلاش خود را درخصوص اجرای هرچه بهتر این امر، اطلاع‌رسانی لازم و کسب رضایت بیمه‌شدگان معمول دارند.

مهلت انتخاب بیمه تکمیلی تا ۲۰ دی

فرهنگیان متقاضی بیمه درمان جهت انتخاب یکی از دو طرح فوق‌الذکر باید تا تاریخ ۲۰ دی  ۹۷ با مراجعه به ادارات تعاون محل خدمت نسبت به انتخاب یک طرح اقدام کنند.

ضروری است فرهنگیان متقاضی جهت بیمه خود، همسر و تمام فرزندان تحت تکفل از تاریخ اول دی ۹۷ الزاما یکی از دو طرح مذکور در بند (۱) را انتخاب کنند.

همکاران متقاضی جدید می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۲۰ دی ۹۷ با مراجعه به کارشناسان تعاون و امور رفاهی  ادارات آموز‌ش‌وپرورش محل خدمت با تکمیل فرهم پیوست نسبت به انتخاب یکی از دو طرح “الف” یا “ب” جهت بهر‌ه‌مندی از پوشش بیمه تکمیلی اقدام کنند.

تأکید می‌شود فرهنگیانی که از تاریخ اول دی ۹۷ متقاضی پوشش بیمه تکمیلی هستند صرفاً به همراه همسر و تمام فرزندان می‌توانند تحت پوشش قرار گرفته و از مزایای این بیمه‌نامه بهره‌مند شوند.

شرایط انصراف

بیمه‌شدگانی که به هر دلیل متقاضی انصراف از پوشش بیمه‌ای هستند تا تاریخ ۲۰ دی ۹۷ ضرورت دارد جهت تکمیل فرم انصراف به ادارات تعاون محل خدمت مراجعه و ادارات موظف به دریافت و ابطال هولوگرام آنها هستند. بدیهی است در غیراینصورت انصراف این افراد پذیرفته نشده و حق بیمه تکمیلی از حقوق آنها کسر خواهد شد.

ارائه اسناد هزینه درمان و مراجعه به مراکز طرف قرارداد شرکت بیمه جهت استفاده از خدمات درمانی از تاریخ اول دی ۹۷ به بعد به منزله درخواست ادامه بیمه تکمیلی درمان محسوب شده و انصراف از ادامه بیمه برای افراد مسیر نخواهد بود.

ادارات تعاون ادارات کل مناطق و نواحی تا تاریخ ۱۵ بهمن ۹۷ باید تمام درخواست‌های متقاضیان بیمه تکمیلی درمان را پس از تأئید به شعب شرکت آتیه‌سازان حافظ تحویل دهند.

میزان حق بیمه ماهانه

حق بیمه ماهانه در طرح “الف” برای هر نفر از کارکنان رسمی، پیمانی، قراردادی و افراد تحت تکفل آنها که توسط متقاضی پرداخت می‌شود مبلغ ۶۸۵.۹۰۲ ریال است که تماما از حقوق کارمند کسر می‌شود.

حق بیمه ماهانه در طرح “ب” برای هر نفر از کارکنان رسمی، پیمانی و افراد تحت تکفل آنها که توسط متقاضی پرداخت می‌شود مبلغ ۳۹۰.۰۰۰ ریال است که تماما از حقوق کارمند کسر می‌شود.

حق بیمه ماهانه در طرح “ب” برای هر نفر از کارکنان قراردادی و افراد تحت تکفل آنها ۴۹۰.۰۰۰ ریال است.

شرط تحت پوشش بردن والدین

والدین تمام کارکنان به جز والدینی که از سنوات گذشته تحت پوشش بیمه تکمیلی بوده و اسامی آنها در فهرست بیمه‌شدگان موجود است و همسر کارکنان مونث مطابق با جدول و مفاد شیوه نامه پیوست با مبلغ سرانه ۵۹۰.۰۰۰ ریال به ازای هر نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

کارکنان سازمان‌های وابسته همچون سازمان پژوهش، نهضت سوادآموزی، سازمان مشارکت‌های مردمی،‌ سازمان نوسازی، دانشگاه رجایی، کانون پرورشی و … همچون سنوات گذشته و به شرط تامین و پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه می‌توانند تحت پوشش قرار بگیرند.

به جهت تسریع در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان مقرر شد از تاریخ اول دی به روش استعلام کدملی بیمه‌شدگان در مراجع و مراکز درمانی طرف قرارداد به آنها خدمات مورد نیاز ارائه شود.

شرایط بیمه تکمیلی فرهنگیان خبر خوش معلمان تعهدات بیمه تکمیلی فرهنگیان بیمه فرهنگیان بیمه طلایی فرهنگیان بیمه تکمیلی اخبار فرهنگیان اخبار بیمه ای

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ