آخرین خبر از پرونده احمد عراقچی ،نازنین زاغری و اسماعیل بخشی

0

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در یکصد و سی و پنجمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: دیروز گزارش جدیدی درباره احمد عراقچی و برخی همدستانش آمد که اگر درست باشد در این پرونده مرحله جدیدی باز می شود.

غلامحسین محسنی اژه ای در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موضع قوه قضاییه در خصوص اظهارات اخیر وزیر خارجه انگلیس و تهدید ایران مبنی بر آزادی نازنین زاغری چیست؟ افزود: غلط کرده ، تهدید کرده است.

وی گفت: این افراد فاسد و مفسد در طول تاریخ به کشور ما خیانت کرده اند و در این ۴۰ سال هم در حق ملت ما حق چنین دخالت هایی نداشته اند و اینکه کسی آزاد شود و یا نشود مربوط به آنان نیست.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قوه قضاییه درباره اظهارت اسماعیل بخشی ورود می کند؟ افزود: شنیده ام که وی نامه ای به وزیر اطلاعات نوشته است و اگر این نامه درست باشد حفاظت وزارت اطلاعات آن را بررسی می کند و اگر تخلفی باشد به دستگاه قضایی اعلام خواهد شد.

وی گفت: اگر وی به دستگاه قضایی مراجعه کند رسیدگی می کنیم و اینکه آیا دادستان به عنوان مدعی العموم در این موضوع وارد شده یا نه ؟ خبر ندارم.

اژه ای درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا قوه قضاییه پس از گذشت ۵ ماه از بازداشت آقای عراقچی ، سرعتی در رسیدگی به این پرونده همانند پرونده وحید مظلومین از خود نشان نمی دهد؟ گفت: ما دوست داریم هر پرونده ای سریعتر به نتیجه برسد اما کار کارشناسی درباره برخی موارد پرونده و تحصیل دلیل در مراکزی که دسترسی به آنها آسان نیست ، زمان رسیدگی را طولانی می کند.

محسنی اژه ای افزود: دیروز گزارش جدیدی درباره آقای عراقچی و برخی از همدستانش آمد که اگر این گزارش که از مراکز رسمی رسیده است درست باشد حتما این پرونده وارد مرحله جدیدی می شود و کاملا متفاوت خواهد شد.

وی گفت: همه تلاش ما این است که این پرونده زودتر به نتیجه برسد اما برخی موارد ما را در رسیدگی ها با کندی مواجه می کند.

برای مثال در نامه بانک مرکزی اعلام شده بود که به سالار آقاخان ۱۵۹میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و ۵۱میلیون یورو اسکناس داده بودند که ببرد و بدهد اما بعدا این فرد مدعی شد که رقم دلار را قبول دارم. اما میزان یورو ۲۱ میلیون یورو بوده است و بررسی همین موضوع کار ما را طولانی کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ