عرضه اولیه سهام شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان در بورس

0

عرضه اولیه شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان پس از معارفه روز سه‌شنبه دوم بهمن ماه، چهارشنبه سوم بهمن انجام خواهد شد.

در این عرضه به هر کد حقیقی یا حقوقی ۲۰۰۰ سهم در کف قیمتی ۱۹۵ تومان و سقف قیمتی ۲۰۵ تومان تعلق خواهد گرفت.

حداکثر نقدینگی لازم برای شرکت در این عرضه ۴۱۰ هزار تومان خواهد بود.

گروه مالی بانک پارسیان شرکتهای زیر مجموعه بانک پارسیان سود سهام تامین سرمایه لوتوس پارسیان سهامداران تامین سرمایه لوتوس پارسیان بورس نیوز اخبار مهم بورس اخبار عرضه اولیه سهام اخبار شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان اخبار بانک پارسیان

شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در ۲۱ آبان‌ماه ۱۳۹۰ به ‌صورت شرکت سهامی خاص تأسیس و با شماره ثبت ۴۱۷۵۹۳ در اداره ثبت شرکت‌های تهران ثبت رسید و در ۲۷ اسفندماه همان سال نیز مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس اوراق بهادار دریافت نمود. شرکت در تاریخ ۱۳۹۷/۰۷/۲۲ به سهامی عام تبدیل و نماد شرکت در تاریخ ۱۳۹۷/۱۰/۰۸ در بورس اوراق بهادار تهران درج گردید. سرمایه شرکت در حال حاضر ۵,۰۰۰ میلیارد ریال می باشد.

محصولات و خدمات 
۱. تامین مالی
 الف) مشاوره تامین مالی و تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی اوراق بدهی و سرمایه‌ای
   ب) تامین مالی پروژه
   ج) مشاوره عرضه در تامین مالی
    د) مشاوره پذیرش
  هـ) مشاوره تامین مالی بین‌المللی
۲. مدیریت دارایی
الف) مشاوره سرمایه‌گذاری
  ب) سبدگردانی
   ج) صندوق های سرمایه‌گذاری
۳. توسعه
الف) مشاوره مالی: طرح تجاری، امکان سنجی، اصلاح ساختار سازمانی و بودجه‌ریزی
   ب) ادغام و تملیک
   ج) طراحی ابزارهای نوین مالی: صندوق طلا و صندوق ارز
    د) ارزشیابی
  هـ) تحلیل
    و) سرمایه گذاری جایگزین : سرمایه‌گذاری خطر پذیر(جسورانه)، سرمایه خصوصی و …

 

سهامداران

حقوقی درصد
گروه مالی بانک پارسیان ۳۵
بانک پارسیان  ۱۲/۵
سرمایه گذاری سایپا  ۱۷/۵
مخابرات ایران  ۱۷/۵
سرمایه گذاری تدبیر ۱۷/۵
 کل  ۱۰۰

گزارش عملکرد تامین سرمایه لوتوس از تاسیس تا کنون

روابط عمومی تامین سرمایه لوتوس پارسیان در آستانه عرضه اولیه سهام «لوتوس» در بورس تهران، گزارش عملکرد این شرکت از ابتدای تاسیس تا کنون را منتشر کرد. در این گزارش علاوه بر شرح عملکرد مالی و عملیاتی تامین سرمایه لوتوس پارسیان، برنامه‌های آینده و اهداف استراتژیک شرکت نیز بیان شده است.

تامین مالی

لوتوس پارسیان با پذیرش رکن مشاور عرضه، بازارگردان و متعهد پذیره نویسی، سهم قابل توجهی در تامین مالی انجام شده از طریق بازار سرمایه کشور داشته است . بر این اساس تا کنون بالغ بر رقم ۳۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تامین مالی با مشاوره این شرکت برای صنایع مختلف انجام شده و بازارگردانی حدود ۵۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اوراق بدهی در بازار سرمایه، بر عهده لوتوس بوده است.

لوتوس در راستای تامین مالی کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ‌ها نیز پیش قدم بوده و با تاسیس اولین صندوق جسورانه بازار سرمایه کشور، ‌خدمات ارزنده‌ای در راستای تامین مالی این حوزه از اقتصاد کشور ارائه کرده، و مصمم است در سال‌های پیشِ‌رو و بعد از توسعه فعالیت‌های این کسب و کارها، به عنوان مرجع پذیرش این گروه از شرکت‌ها در بازار سرمایه کشور، ایفای نقش کند.

ایران خودرو، سایپا، مگاموتور، رایتل، مخابرات ایران، توسعه اعتماد مبین، بانک پارسیان، بانک حکمت ایرانیان، فولاد کاوه جنوب کیش، شهرداری قم، شهرداری مشهد، لیزینگ ایران و شرق، لیزینگ سپهر صادرات، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، مجد مشهد، وزارت تعاون-کار و رفاه اجتماعی، وزارت اقتصاد، بیمه پارسیان، بیمه حکمت صبا، سرمایه‌گذاری سرآمد، پتروفرهنگ، گروه مالی پارسیان، تجارت الکترونیک پارسیان، سرمایه‌گذاری آتیه دماوند، نفت پارس، صنایع نوین تامین، شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران، شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان ، ‌بیمه بازار، شیپور، پژوهشگاه رویان، دانشگاه الزهرا، درایه پرداز نیروان(دراپز)، صندوق بازنشستگی کشوری و … از جمله فعالان اقتصاد کشور هستند که تامین سرمایه لوتوس پارسیان مفتخر بوده است در سال‌های فعالیت، خدمات خود را به این شرکت‌ها ارائه دهد.

مدیریت دارایی

تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در سال‌های اخیر به لطف عملکرد فوق‌العاده خود توانسته است در حوزه مدیریت دارایی، متنوع‌ترین سبد ابزارهای سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی را تشکیل دهد و در حال حاضر به عنوان تامین سرمایه‌ای با مجموعه کامل مدیریت دارایی شناخته می‌شود که اعتقادی راسخ به پایبندی به تعهدات خود دارد و از این جهت توانسته است در میان مشتریان خود به جایگاه ویژه‌ای از نظر قابلیت اتکا و خوشنامی دست یابد.

مجموع دارایی تحت مدیریت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در قالب ده صندوق سرمایه‌گذاری و قراردادهای سبدگردانی،‌ بالغ بر ۱۳۴,۱۲۵ میلیارد ریال است.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت

اولین صندوق سرمایه گذاری لوتوس، “صندوق درآمد ثابت لوتوس پارسیان” است که در سال ۱۳۹۱ تأسیس شد بعد از آن “صندوق اعتمادآفرین پارسیان” به عنوان اولین صندوق قابل معامله با درآمد ثابت در بازار سرمایه کشور در سال ۱۳۹۳ طراحی و تاسیس شد و امروز «اعتماد» جزو پرمعامله‌ترین نمادهای فرابورس ایران است. تاسیس صندوق سرمایه گذاری در سهام با عنوان “زرین پارسیان”، تاسیس “صندوق بازارگردانی امید لوتوس پارسیان”  و آغاز مدیریت صندوق درآمد ثابت “پیروزان” هم در همین سال به وقوع پیوست. بعد از آن در سال ۱۳۹۴ “صندوق سرمایه گذاری قابل معامله ثروت آفرین پارسیان” تأسیس شد.

در سال ۱۳۹۵، تأسیس “صندوق نیکوکاری لوتوس رویان” و طراحی و تأسیس “صندوق جسورانه رویش لوتوس” به عنوان اولین صندوق VC در ایران، در مسیر ایفای تعهدات شرکت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود بوده است. همکاری با پژوهشگاه رویان برای تامین مالی تحقیقات در زمینه درمان بیماری‌های سخت علاج، که منجر به تاسیس این دو صندوق شد، برگ زرینی در کارنامه لوتوس به حساب می‌آید و همواره به آن مفتخر خواهد بود که گامی-هرچند کوچک- در جهت بهبود سلامت جامعه برداشته است.

طراحی، تاسیس و شروع به فعالیت “صندوق پشتوانه طلای لوتوس” به عنوان اولین صندوق کالایی بازار سرمایه کشور و اولین صندوق سرمایه‌گذاری طلای کشور و عملکرد درخشان این صندوق، افتخاری دیگر در پرونده کاری تامین سرمایه لوتوس پارسیان است که در راستای توسعه بازار سرمایه و ایجاد ابزارهای نوین مالی برای پیشرفت هرچه بیشتر بازار مالی و سرمایه‌گذاری کشور بوده است.

برعهده گرفتن رکن مدیر در “صندوق نیکوکاری دانشگاه الزهرا” در سال ۱۳۹۶ هم از آخرین تغییرات در ترکیب صندوق‌های تحت مدیریت لوتوس بوده که باز هم در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت در جهت حمایت از رشد و توسعه علم و دانش و تامین مالی این حوزه انجام شده است.

 

بازارگردانی سهام

تامین سرمایه لوتوس پارسیان در سال ۹۷ ، با توجه به تغییر رویکرد مالکین شرکت‌ها و سیاست‌گذاران بازار مالی مبنی بر وجود رکن بازارگردان برای سهام به منظور افزایش نقدشوندگی، فعالیت بازارگردانی بر روی سهام شرکت‌ها در بورس و فرابورس را آغاز کرده و با توجه به پتانسیل‌های شرکت در حوزه کفایت سرمایه و دارایی تحت مدیریت، در حال برنامه‌ریزی و توسعه زیرساخت‌های تکنولوژیک و معاملات الگوریتمی این حوزه است تا حداکثر توان و ظرفیت شرکت را برای تقبل بازارگردانیِ حجم بیشتری از سهام و ابزارهای رایج در بازار سرمایه به کار گیرد.

به این ترتیب، تنوع ابزارهای مدیریت دارایی تامین سرمایه لوتوس پارسیان، این امکان را فراهم آورده است که شبکه گسترده‌ای از مشتریان و سرمایه‌گذاران با درجات مختلف ریسک‌پذیری و توان مالی، زیر چتر خدمات لوتوس قرار گیرند.

 

پرتال لوتوس

گستردگی تنوع ابزارهای سرمایه‌گذاری، ایجاب کرده است که به منظور ایجاد ثبات و پایداری کسب و کار این حوزه، شبکه مشتریان تامین سرمایه از نظام بانکی مستقل شود. به همین دلیل، لوتوس پارسیان جزو اولین تامین سرمایه‌هایی است که در این زمینه اقدام و پرتال تمام آنلاین معامله صندوق‌های سرمایه‌گذاری را (www.lotusib.ir) راه‌اندازی کرده است و در این راستا با هر مجموعه‌ای که پلتفرم استاندارد و شبکه مشتریان قوی داشته باشد، همکاری خواهد داشت تا کانال‌های ارتباطی خود را قوی‌تر سازد.

پرتال تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در سال ۱۳۹۶ به عنوان اولین پرتال تمام آنلاین صدور و ابطال صندوق‌های سرمایه گذاری در کشور رونمایی شد و در سال ۱۳۹۷ امکان پذیرش صندوق‌های سایر نهادهای مالی بازار سرمایه نیز در آن میسر شد.

تعداد سرمایه­گذار حقیقی و حقوقی و میزان تراکنش‌های صدور و ابطال بر روی پرتال لوتوس طی مدت فعالیت چشمگیر بوده است و در حال حاضر علاوه بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت لوتوس (لوتوس پارسیان،‌ پیروزان، لوتوس رویان، دانشگاه الزهرا و زرین پارسیان) صندوق‌های سرمایه‌گذاری سایر نهادهای فعال در بازار سرمایه نیز بر روی این پرتال قابل معامله هستند که شامل صندوق‌های (تصمیم، سپهر تدبیرگران، نیکوکاری دانشگاه الزهرا، نوین نگر آسیا و صبای هدف) است.

تنوع ابزارهای سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی، لوتوس را بر آن داشته تا با قدرت بیشتر به ارائه خدمات مشاوره‌ سرمایه‌گذاری پرداخته و از این طریق راهگشای متقاضیان این حوزه باشد. برای این منظور، علاوه بر ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران بزرگ، مشاوره هوشمند و روباتیک برای سرمایه‌گذاران خرد طراحی و در پرتال لوتوس قرار گرفته است تا فرصت‌های متنوعی پیش پای مخاطبان خود قرار دهد.

عملکرد مالی و سود شرکت

ما با توجه ویژه به استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود، بازآرایی عملیات و رویکردها در راستای بهینه سازی مستمر فرآیندها، تمرکز بر بخش‌های نوآورانه ضمن حفظ تنوع در ارائه خدمات و ارزش آفرینی هرچه بیشتر اقتصادی، همواره بر روی افزایش سود خالصِ مربوط به سرمایه، سهامداران و درآمد متمرکز بوده و تلاش در راستای تنوع بخشی منابع درآمدی خود داشته‌ایم.  نتیجه این امر، کسب بازدهی مناسب برای سهامداران طی ۷ سال فعالیت شرکت بوده است.

سود خالص و نسبت‌های مهم سودآوری شرکت طی سال‌های فعالیت به شرح جدول زیر بوده است:

سال ۱۳۹۱

 

۱۳۹۲

 

۱۳۹۳

 

۱۳۹۴

 

۱۳۹۵

 

۱۳۹۶

 

۱۳۹۷

(بر اساس بودجه)

عنوان
سود خالص

(میلیون ریال)

۳۴۶,۹۶۰ ۵۳۴,۴۴۸ ۴۲۳,۸۹۴ ۷۵۱,۷۷۹ ۱,۲۲۹,۶۱۶ ۱,۴۳۰,۶۷۳ ۲,۰۵۰,۱۰۸
سود خالص به سرمایه ۳۱.۵% ۴۱% ۲۴% ۴۳% ۴۱% ۳۶% ۴۱%
سود خالص به ح.ص.س ۲۳% ۲۹% ۱۸% ۲۶% ۲۸% ۲۵% ۳۵%
سود خالص به درآمد ۹۲% ۹۲% ۸۵% ۷۳% ۸۵% ۸۲% ۷۲%

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ