جزییات عرضه اولیه سهام کشت و صنعت خرم دره (زدشت) در فرابورس

0

روز یکشنبه بیست و سوم دی ماه شاهد عرضه اولیه شرکت دامپروری و مرغداری دشت خرمدره خواهیم بود بدین ترتیب،این سهم در رنج قیمتی ١٨۵ الی ١٩۵ تومان و سهمیه هر کد معاملاتی ١٢٠٠ سهم عرضه خواهد شد.

اطلاعات کامل عرضه و نقدینگی مورد نیاز

زمان عرضه : یکشنبه ۱۳۹۷/۱۰/۲۳

نماد: “زدشت ”
نام شرکت: مجتمع کشت و صنعت و دامپروری دشت خرمدره
نام گروه: زراعت و خدمات وابسته
موضوع فعالیت:
انجام کلیه امور مرتبط با فعالیتهای کشاورزی و زراعت ، باغبانی و باغداری ، دامپروری و دامداری و پرورش و نگهداری طیور، پرورش و نگهداری زنبور عسل ، پرورش و صید آبزیان حلال گوشت وانجام کلیه اموری که بطور مستقیم یا غیر مستقیم به موضوعات فوق مرتبط باشد

سهامدار اصلی:

♦️بنیادمستضعفان انقلاب اسلامی (۵۶٫۴۲۰%)
♦️شرکت گسترش کشاورزی ودامپروری فردوس پارس (۴۳٫۵۷۰%)

روش عرضه: بوک بیلدینگ(ثبت سفارش)

محل عرضه: بازار دوم فرابورس
میزان عرضه: ۱۰ درصد
میزان سرمایه: ۶۹۰ میلیارد ریال
تعداد سهام: ۶۹۰ میلیون سهم
میزان عرضه: ۱۰۳۵۰۰۰۰۰ سهم (۱۵%)

مدیر عرضه: کارگزاری بورس بهگزین

متعهد خرید: کارگزاری بورس بهگزین و مادر تخصصی سینا

حداکثر سهام قابل خرید: ۱۲۰۰
دامنه قیمت: ۱۸۵۰ تا ۱۹۵۰ ریال
سقف تعهد خرید: ۵۰ درصد
حداکثر مبلغ خرید: ۲،۳۵۰،۶۲۳ ریال

درصورت استقبال۲۵۰ تا۳۱۰ هزار نفری: حدود ۶۵ تا ۸۱ هزار تومان

هلدینگ گسترش کشاورزی و دامپروری فردوس پارس شرکتهای بنیاد مستضعفان شرکت های کشت و صنعت سود سهام (زدشت) کشت و صنعت خرم دره سهامداران (زدشت) کشت و صنعت خرم دره بورس نیوز بهترین سهام برای خرید در بورس اخبار مهم بورس اخبار کشت و صنعت دشت خرم دره اخبار فرابورس اخبار عرضه اولیه سهام

چهل هفتمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه امروز برگزار شد تا شرکتی دیگر از صنعت زراعت و خدمات وابسته را به بازار سهام کشور معرفی کند. در این نشست «زدشت» به عنوان نهمین شرکت از این صنعت در فرابورس پذیرفته شده است.

در این این دیدار که در آستانه عرضه اولیه شرکت کشت و دام و صنعت خرم‌دره به عنوان چهارمین شرکت فرابورسی صورت می‌گرفت، مدیرعامل این شرکت سودآوری «زدشت» در نه‌ماهه نخست سال ۹۷ را بیش از ۱۳۷ میلیارد ریال اعلام کرد.

در ابتدای این نشست علی رضایی مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت کشت و دام و صنعت خرم‌دره موضوع فعالیت این شرکت را دامپروری، زراعت و باغبانی عنوان کرد و افزود: مجموعه زدشت ۳ واحد خرم‌دره، چرگر و طارم دارد که مساحت اراضی این سه واحد در مجموع شامل ۲۹۳ هکتار اراضی باغی و ۳۷۸ هکتار زمین قابل کشت است.

رضایی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از فعالیت این شرکت پرورش گاو شیری و دامپروری و محصول اصلی شرکت نیز شیر است، گفت: طبق آماری که مربوط به پایان آذرماه ۹۷ است، شرکت کشت و دام و صنعت خرم‌دره بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ رأس گاو شیری دارد و مقدار شیری که روزانه توسط این مجموعه تولید می‌شود ۱۲۵ هزار و ۷۸۳ کیلوگرم است.

وی همچنین روند تولید شیر توسط این مجموعه در سال ۹۱ را حدود ۳۱ هزار تن اعلام کرد و افزود: خوشبختانه شرکت در تولید شیر طی هفت سال اخیر رشد قابل توجهی تجربه کرده به گونه‌ای که تولید این محصول در نه‌ماهه نخست سال ۹۷ به بیش از ۴۶ هزار تن رسیده است.

به گفته مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت کشت و دام و صنعت خرم‌دره، سودآوری این شرکت در ۹ ماه نخست امسال ۱۳۷ میلیارد و ۳۲ میلیون ریال بوده که ۷۶ درصد از این رقم از بخش دامپروری به دست آمده است.

رضایی با بیان اینکه همچنین سهم زراعت و باغداری از سودآوری نه‌ماه اخیر این شرکت به ترتیب ۱۴ و ۱۰ درصد بوده است، درمورد محصولات کشاورزی زدشت اظهار داشت: محصولات زراعی شرکت زدشت شامل یونجه خشک، ذرت علوفه‌ای، کلزا روغنی، گندم و جو می‌شود و سیب، گردو، گلابی، زیتون، آلو، هلو و شلیل نیز محصولات باغی این شرکت است.

در بخش دیگری از چهل‌وهفتمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه مدیر روابط عمومی فرابورس ایران در مورد وضعیت صنعت زراعت و خدمات وابسته در فرابورس گفت: شرکت کشت و ‌صنعت و دامپروری و مرغداری دشت خرم دره نهمین شرکتی است که در گروه زراعت و ‌خدمات وابسته در فرابورس روی تابلو معاملات می‌رود. قبل از این در گروه زراعت و خدمات وابسته، سهام ۶ ‌شرکت در بازار دوم عرضه شد و ۲ شرکت در بازار پایه گشایش نماد شدند.‌ ‌

مبینا بنی‌اسدی با اشاره به اینکه طی هفته آینده بخشی از سهام «زدشت» به عنوان یازدهمین ‌عرضه اولیه سال ۹۷ در بازار دوم فرابورس عرضه می‌شود، افزود: دهمین عرضه ‌اولیه فرابورس هم مربوط به شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت از گروه زراعت و خدمات وابسته بود و با عرضه اولیه بخشی از سهام زدشت، تعداد شرکت‌های زراعی که در سال ۹۷ روی تابلو ‌معاملات فرابورس رفته‌اند، به چهار عدد می‌رسد.

***

این شرکت اسفند سال ۷۲ در خرمدره به ثبت رسیده و ۵۶.۴ درصد از سهام این شرکت متعلق به بنیاد مستضعفان و ۴۳.۶ درصد سهام متعلق به شرکت گسترش کشاورزی پیوند فردوس پارس بوده که البته این شرکت نیز از شرکت های تابعه بنیاد است.

سرمایه اولیه شرکت که دارای ۱۲۶ نفر نیروی انسانی است، طی پنج مرحله افزایش سرمایه به ۶۹ میلیارد تومان رسیده است.”زدشت” در محدوده ای به وسعت هزار و ۸۴ هکتار در شهرستان خرمدره تولید کننده انواع محصولات کشاورزی و دامپروری است و از اهداف اصلی آن افزایش تولید شیر و تلیسه، افزایش سطح زیر کشت باغات متراکم و پربازده، ارتقاء ضریب مکانیزاسیون و صنعت فناوری فرایند پرورش گاو شیری، برون سپاری خدمات تولید، عرضه محصولات باغی ارگانیک، تولید نهال و صادرات میوه است و دارای ۴۶ هکتار زمین زراعی در شهرستان میانه است.

تنها شرکت مشابه این شرکت در بازار سرمایه که در چهار زمینه دامپروری، زراعت، باغبانی و مرغداری فعالیت می کند،شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال است که در بورس تهران پذیرفته شده است.

صورت سود و زیان سه ساله

هلدینگ گسترش کشاورزی و دامپروری فردوس پارس شرکتهای بنیاد مستضعفان شرکت های کشت و صنعت سود سهام (زدشت) کشت و صنعت خرم دره سهامداران (زدشت) کشت و صنعت خرم دره بورس نیوز بهترین سهام برای خرید در بورس اخبار مهم بورس اخبار کشت و صنعت دشت خرم دره اخبار فرابورس اخبار عرضه اولیه سهام

پیش بینی سود و زیان ۳ ساله

هلدینگ گسترش کشاورزی و دامپروری فردوس پارس شرکتهای بنیاد مستضعفان شرکت های کشت و صنعت سود سهام (زدشت) کشت و صنعت خرم دره سهامداران (زدشت) کشت و صنعت خرم دره بورس نیوز بهترین سهام برای خرید در بورس اخبار مهم بورس اخبار کشت و صنعت دشت خرم دره اخبار فرابورس اخبار عرضه اولیه سهام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ