پاکستان به دنبال صادرات میلیاردی الاغ به چین!

0

پاکستان که با ۵ میلیون راس الاغ، دارای سومین جمعیت بالای این حیوان در جهان است، در نظر دارد با صادرات آن به خارج، میلیون‌ها دلار درآمد به دست بیاورد.

اداره احشام استان خیبر پختونخاوای پاکستان (کی‌پی)، این هفته اعلام کرد که در نظر دارد با هماهنگی با چین، چندین مزرعه پرورش الاغ دایر کند. این اولین بار است که مزارعی از این نوع، در پاکستان ایجاد می‌شوند.

مقامات کی‌پی اعلام کردند: توافقاتی با دولت چین و همچنین شرکت‌های دارای مجوز، امضا خواهد شد.

مقامات می‌گویند: کشورهای خارجی، مانند چین، تمایل خود برای سرمایه‌گذاری چند صد میلیون دلاری در مزارع الاغ پاکستان را ابراز کرده‌اند.

آنها می‌گویند: شرکت‌های چینی به مزارع پرورش الاغ علاقه‌مند هستند و شرکت‌های خارجی آماده‌اند، در کل ۳ میلیارد دلار در این مزارع سرمایه‌گذاری کنند.

انتظار می‌رود در ۳ سال اول، این استان پاکستان بتواند ۸۰۰۰۰ راس الاغ صادر کند.

اداره احشام استان کی‌پی اعلام کرد: بیش از  ۷۰۰۰۰ خانوار این استان به الاغ به عنوان منبع درآمد خود وابسته هستند. بنابراین ما می‌خواهیم پس از بررسی‌های دقیق، این توافق را امضا کنیم، چرا که نمی‌خواهیم موجب نایاب شدن این حیوان در این منطقه شویم.

طبق آماری که اعلام شده است، تنها در شهر لاهور، مرکز استان پنجاب، ۴۱۰۰۰ الاغ زندگی می‌کنند. حتی دولت محلی در این شهر یک بیمارستان الاغ تاسیس کرده است که معالجات به صورت رایگان انجام می‌شوند.

طبق گفته پرورش دهندگان الاغ، قیمت فروش این حیوان، بین ۴۹۱ تا ۷۷۲ دلار آمریکا، می‌باشد. چین که با کمبود الاغ روبرو شده است، به شدت برای این جانور ارزش قائل است؛ مخصوصا برای پوست آن که در طب سنتی این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. معروف‌ترین انواع ژلاتین الاغ، ایجیائو، در استان شاندونگ در شرق چین، تولید می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ