بسته مهم ساماندهی بازار خودرو تصویب شد

0

فرشاد مقیمی درخصوص تمهیدات این وزارتخانه برای کمک به خودروسازان به منظور عبور از بحران تحریم ها به تسنیم گفت: با هدف حمایت از خودروسازان برای عبور از شرایط بحرانی موجود، بسته ساماندهی بازار خودرو به تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست جهانگیری معاون اول رئیس جمهور رسیده است.

معاون وزیر صنعت افزود: این بسته دارای چند سرفصل و محور اصلی است که از آن جمله می توان به تامین سرمایه در گردش خودروسازان در بخش ارزی و ریالی با هدف بازگشت به سقف تولید گذشته و واگذاری دارایی های غیرمولد خودروسازان تا سقف هزار میلیارد تومان و داخلی سازی قطعات و کاهش ۳۰ درصدی وابستگی ارزی خودروسازان به خارج اشاره کرد.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر زمانبر بودن تحویل خودروهای معوق به دلیل نیاز به دور زدن تحریم ها گفت: شرایط تحریم وجود دارد ولی آنچه که در شرایط کنونی از اهمیت ویژه ای برخوردار است این است که سازو کارهایی را برای دور زدن تحریم ها با هدف واردات قطعات مورد نیاز خودروسازان به منظور حفظ و ادامه چرخه تولید با جدیت دنبال می کنیم.

مقیمی افزود: اگر دشمنان به تحریم های هوشمندانه اشاره می کنند ما نیز راهکارهای هوشمندانه برای مقابله با این تحریم ها داریم و هدف اصلی حفظ تولید و بازگشت خودروسازان به سطح تولید گذشته است.

وی در خصوص لزوم اعلام زمان تحویل خودروهای معوق توسط خودروسازان به مشتریان اعلام کرد: این مساله جزء تکالیف خودروسازان بوده و لازم است شرکت های خودروساز با درنظر گرفتن راهکارهای عبور از تحریم ها زمان تولید خودروهای معوق را برای مشتریان مشخص کنند . این موضوع را به خودروسازان تکلیف نموده ایم.

مقیمی در خصوص حفظ حقوق مشتری توضیح داد: نمایندگانی از سوی سازمان حمایت در خودروسازی ها مستقر شده اند تا مشتری مداری به طور کامل در شرکت های خودروساز رعایت شود و با رعایت ضوابط و قواعد و قانون مدنی و با حفظ چارچوب ها و رضایت نسبی مشتریان خودروها تحویل داده شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ