بلندترین آسمان خراش چوبی جهان ساخته شد +عکس

0

بلندترین آسمانخراش چوبی جهان که در کشور نروژ ساخته شده، هم‌اکنون آماده بهره برداری است. کارگران ساختمانی دیروز آخرین تکه چوب برج Mjøsa را نصب کردند.

این برج که در براموندال نروژ، واقع در شمال اسلو قرار دارد با ۱۸ طبقه و ارتفاعی حدود ۸۵.۵ متر رسما بلندترین آسمان خراش با اسکلت چوبی در جهان است.

نروژ شاهکار معماری زندگی در نروژ خانه های چوبی رویایی ترین های دنیا بناهای معروف معماری جهان بلندترین ساختمان بلندترین برج جهان اینده صنعت و ساختمان اخبار ساختمان آسمان خراش

آسمانخراش فوق که توسط Voll Arkitekter راحی و اجرا شده است پس از اتمام ساخت میزبان آپارتمان ها، هتل ها و دفاتر اداری در فضایی بیش از ۱۱۳۰۰ متر مربع خواهد بود.

برج یادشده که Mjøstårnet نام دارد، اگر چه در مقایسه با آسمان خراش های غول پیکر ابعاد بزرگی ندارد، اما در زمینه ساخت برج های بلند سازگار با محیط زیست دستاوردی منحصر به فرد محسوب می شود.

پیش از این مرتفع ترین برج چوبی جهان که در استرالیا به نام ۲۵ King ساخته شده بود، تنها ۴۵ متر ارتفاع داشت. برج چوبی بلند بعدی نیز در کانادا به ارتفاع ۵۳ متر ساخته شد. Mjøstårnet قرار بود در ابتدا تنها ۸۱ متر ارتفاع داشته باشد، اما گروه سازنده در نهایت تصمیم گرفت ۴.۴ متر بر ارتفاع آن بیفزاید.

نروژ شاهکار معماری زندگی در نروژ خانه های چوبی رویایی ترین های دنیا بناهای معروف معماری جهان بلندترین ساختمان بلندترین برج جهان اینده صنعت و ساختمان اخبار ساختمان آسمان خراش

برای افزایش استقامت این برج در زمان وزش باد نیز در بخش پی و همین طور نوک برج طراحی و نصب الوارها به شیوه ای خاص انجام شده است. استفاده از چوب در ساخت این برج و حذف هرگونه سیمان و بتن هم موجب کاهش تولید آلاینده هایی همچون دی اکسیدکربن شده و هم به حفاظت از محیط زیست کمک می کند.

این برج ۱۸ طبقه در محوطه ای به مساحت ۱۱۳۰۰ متر مربع احداث شده و شامل هتل، رستوران، محوطه های اداری، استخر شنا و غیره است. برج مذکور در منطقه ای موسوم به Brumunddal در صد کیلومتری شمال اسلو پایتخت نروژ واقع است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ