نماینده خرم‌آباد: از وزارتخانه‌های نیرو و راه شکایت می‌کنم/ خیانت این وزارتخانه‌ها باید آشکار شود

0

محمدرضا ملکشاهی راد در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان ارائه گزارش از سوی نمایندگان استان‌های سیل زده در رابطه با وضعیت شهرهای سیل‌زده استان لرستان، گفت: از مردم استان لرستان به خصوص خرم‌آباد و چگینی به دلیل کاستی‌ها عذرخواهی می‌کنم. این سیل یک حادثه طبیعی نبود بلکه سیل بی‌تدبیری مسئولان و تبعیض و ناعدالتی وزارت نیرو بود.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت نیرو سال‌هاست میلیاردها مترمکعب آب از لرستان را بدون مهار آن جاری کرد و امروز این آب وارد خوزستان شده و مردم را گرفتار کرده است.

با دادن چند تومان وام بلاعوض نمک بر زخم مردم نپاشید

وی با بیان اینکه خسارات وارده از توان دولت خارج است و باید از صندوق توسعه ملی استفاده شود، افزود: مردم در استان لرستان دچار خسارات زیادی شده‌اند که مقصر آن وزارتخانه‌های نیرو و راه هستند. با دادن چند تومان وام بلاعوض نمک بر زخم مردم نپاشید چرا که حداقل پول برای تامین اثاثیه منزل یک خانواده فقیر ۵۰ میلیون تومان است و نمی‌توان با سه میلیون مشکلی را حل کرد. باید خسارات مردم کامل پرداخت شود چرا که مقصر اصلی دولت است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی‌تدبیری مسئولان خانه‌های مردم را ویران کرده است، ادامه داد: اگر امروز خوزستان زیر آب رفته توطئه دشمن و نفوذی‌ها در طول ۳۰ سال گذشته است که شاید تعمدی وجود داشته است؛ روی این موضوع فکر کنید.

مدیریت بحران ضد بحران عمل کرده است

ملکشاهی راد همچنین با بیان اینکه مدیریت بحران ضد بحران عمل کرده است، اظهار کرد: مدیریت بحران با این همه تجربه هنوز در آغاز راه است؛ باید برای آینده فکری کنیم. وزارت نیرو نیز برای جلوگیری از مشکلات دست از لجاجت بردارد و تن به نظرات کارشناسی دهد. اگر آبخیزداری و آبخوان‌داری صورت می‌گرفت و آب رها می‌شد امروز شاهد سیل در لرستان و خوزستان نبودیم.

از وزارت نیرو و وزارت راه به قوه قضائیه شکایت می‌کنم

این عضو مجمع نمایندگان استان لرستان گفت: از دو وزارت نیرو و راه به قوه قضائیه شکایت می‌کنم. خیانت این دو وزارتخانه باید آشکار و مشهود شود و به این موضوع رسیدگی گردد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ