پنی موردانت وزیر دفاع جدید انگلیس شد +عکس

0

برای نخستین بار یک زن وزیر دفاع بریتانیا تعیین شد

پنی موردانت Penny Mordaunt متولد ۴ مارس ۱۹۷۳ سیاستمدار و وزیر دفاع بریتانیا است.

زنان معروف جهان زنان سیاسی بیوگرافی پنی موردانت انتصابات جدید اخبار انگلیس

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس «گاوین ویلیامسون» وزیر دفاع این کشور را به دلیل فاش شدن نشست محرمانه شورای امنیت این کشور برکنار کرد.

روز دوشنبه، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس گفته بود که انگلیس و تجارت‌هایش باید هوشیاری ویژه‌ای را در همکاری با شرکت‌های چینی نظیر هوآوی داشته باشند. وی این شرکت‌ها را تهدیدی برای امنیت ملی چین توصیف کرده است.

شواهد قانع کننده حاکی از آن است که گاوین ویلیامسون پشت درز اطلاعات درباره نشست اخیر شورای امنیت انگلیس بوده است. در این جلسه وزیران توافق کردند که به شرکت ارتباطاتی هوآوی چین دسترسی محدودی برای کمک به توسعه شبکه نسل پنجم انگلیس داده شود.

دولت آمریکا در ادامه فشارها علیه شرکت‌های بزرگ چینی و گسترش دامنه این فشارها به کشورهای آمریکای شمالی و جنوبی، اروپا و آفریقا، آنها را به «جاسوسی» برای دولت کمونیست چین متهم کرده است.

رشد شرکتهای چینی که رقیبی بزرگ برای شرکتهای غربی محسوب میشوند باعث ایحاد نگرانیهایی در میان مقامات آمریکا و اروپا در زمینه از دست دادن بازار فروش محصولات غربی شده است.

زنان معروف جهان زنان سیاسی بیوگرافی پنی موردانت انتصابات جدید اخبار انگلیس

طبق بیانیه دولت بریتانیا، «پنی موردانت» به عنوان وزیر دفاع جدید بریتانیا منصوب شده است. موردانت پیش از این وزیر توسعه بین‌المللی بریتانیا بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ