ژاوی در کنار همسر و فرزندانش +عکس

0

ژاویر هرناندز کروز Xavi متولد ۲۵ ژانویه ۱۹۸۰ (قد : ۱۷۰) در تراسا معروف به ژاوی، بازیکن فوتبال اسپانیایی است که در پست هافبک مرکزی برای باشگاه بارسلونا و باشگاه السد قطر به رقابت می‌پرداخت. او پیش از این در بارسلونا و تیم ملی فوتبال اسپانیا بازی می‌کرد. ژاوی یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ فوتبال است و بسیاری او را بهترین بازیکن اسپانیایی در فوتبال می‌دانند.

همسر فوتبالیستها همسر ژاوی همسر بازیکنان بارسلونا فرزند فوتبالیستها ژاوی هرناندز کیست خانواده فوتبالیست ها

ژاوی از سن ۱۱ سالگی فوتبال را شروع کرد و به عضویت در لاماسیا درآمد. او نخستین بازی خود را برای تیم بارسلونا در ۱۸ اوت ۱۹۹۸، مقابل مایورکا انجام داد و تا زمان جدا شدن از این تیم پس از ۱۷ سال، در ۷۰۰ رقابت حضور داشت، ۸۵ بار گلزنی کرد و ۲۵۰ پاس گل داد. او اولین بازیکن بارسلونا است که بیش از ۱۵۰ بازی بین‌المللی را در کارنامه دارد. او به دلیل مهارت در کارهای تیمی و سبک بازی تیکی تاکا به شهرت رسید و ۳۱ قهرمانی باشگاهی و ملی را کسب کرد که موجب شد پس از آندرس اینیستا پرافتخارترین بازیکن اسپانیایی در فوتبال محسوب شود.

او با بارسلونا هشت بار قهرمان لالیگا و چهار بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد. او در سال ۲۰۰۹ سومین بازیکن سال جهان شد و نیز در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ به عنوان سومین بازیکن سال اروپا انتخاب شد. ژاوی در سال ۲۰۰۸ عنوان بهترین هافبک سال اروپا را به دست آورد و در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ به مدت چهار سال متوالی از سوی فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال عنوان بهترین هافبک بازی‌ساز جهان را کسب کرد. همچنین نام او پنج بار در لیست تیم منتخب سال یوفا و شش بار در تیم منتخب سال فوتبال جهان قرار گرفت.

همسر فوتبالیستها همسر ژاوی همسر بازیکنان بارسلونا فرزند فوتبالیستها ژاوی هرناندز کیست خانواده فوتبالیست ها

ژاوی با تیم ملی المپیک اسپانیا به نائب قهرمانی در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی رسید و به تیم ملی بزرگسالان اسپانیا دعوت شد. او ۱۳۳ بار برای اسپانیا به میدان رفت و تأثیر زیادی در موفقیت‌های بزرگ تیم ملی کشورش داشت و با اسپانیا به قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی، جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ رسید. ۹۱ درصد پاس‌های او در جام جهانی ۲۰۱۰ موفق بود و در لیست بازیکنان منتخب جام جهانی قرار گرفت. ژاوی همچنین با درخشش خود بهترین بازیکن یورو ۲۰۰۸ شد. او تنها بازیکنی است که در فینال دو جام ملت‌های اروپا (۲۰۰۸ و ۲۰۱۲) دو بار پاس گل داده‌است.

او بعد از قهرمانی در یورو ۲۰۱۲ جایزه شاهدخت آستوریاس در ورزش را دریافت کرد و پس از ناکامی در جام جهانی ۲۰۱۴ از رقابت‌های ملی کناره‌گیری کرد.

خداحافظی از فوتبال

ژاوی در تاریخ ۲۰ مه ۲۰۱۹ (به شمسی ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸) در تهران، پنج سال پس از کناره‌گیری از عرصه ملی و در مسابقه‌ای بین السد قطر مقابل پرسپولیس ایران با حساب دو بر صفر ، از فوتبال خداحافظی کرد و در ورزشگاه آزادی تهران، با حضور پرشور (۱۱.۳۰۹) نفری هواداران پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کرد.

همسر فوتبالیستها همسر ژاوی همسر بازیکنان بارسلونا فرزند فوتبالیستها ژاوی هرناندز کیست خانواده فوتبالیست ها

عکس ژاوی و همسر و فرزندانش

جشن عروسی ژاوی هرناندز روز ۱۳ جولای ۲۰۱۳ در «ال کانوت د بلانس» برگزار شد.

جشن ازدواج ژاوی هرناندز و نامزدش نوریا در باغ گیاهشناسی ماریمورترا در بلانس واقع در منطقه ال کنونت، در بنایی ساحلی متعلق به قرن شانزدهم میلادی که مبدل به ساختمانی برای برگزاری جشن های بزرگ گردیده، برگزار شد.

در زمان ازدواج ژاوی ۳۳ ساله داشت و نوریا کنیرای که یک روزنامه نگار هست ۳۱ ساله داشت.

ژاوی و نامزدش از سالهای قبل باهم آشنا شده بودند ولی مدتها بود که دور از یکدیگر زندگی می کردند.

در طول سالهای بی خبری، ژاوی با دختری به نام النا اگئا آشنا شده بود و نوریا هم نامزد دیگری داشت ولی یک سال و نیم پیش از ازدواج،  هر دوی آنها به ارتباطشان با نامزدهایشان پایان داده بودند،

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ