چه کسی فتاحی را وارد فوتبال کرد؟

1

آنچه که شب گذشته در اهواز روی داد به طور قطع یکی از سیاه‌ترین روزهای تاریخ فوتبال ایران را رقم زد و البته اولین یا آخرین اشتباه نابخشودنی مدیران فعلی فوتبال کشور نبوده و نیست. بازی پرسپولیس و داماش به نوعی قرار بود حسن ختام یک فصل پر حاشیه در فوتبال باشگاهی ایران باشد و حالا از زاویه‌ای دیگر انتظار می‌رود که آغاز تغییرات گسترده به منظور تغییر شرایط بحرانی موجود محسوب شود.

اگر چه حکم عجولانه شب گذشته که به شکل عجیبی از سوی کمیته اخلاق در خصوص سعید فتاحی منتشر شد قرار است مسکن موقتی برای عبور مدیران بالادستی از زیر بار انتقادات باشد، اما طبیعتاً ماجرا به اینجا ختم نخواهد شد. سوال‌های بی‌جواب زیادی باقی می‌ماند خصوصاً با توجه به بازتاب و ابعاد گسترده این فاجعه در صحنه بین المللی که به نوعی آبروی فوتبال و ورزش ایران را در رسانه‌های جهان بزرده است.

فدراسیون فوتبال در این مقطع باید پاسخگوی اشتباهات مکرر، فجایع امنیتی و فرهنگی همچنین سوء مدیریت مستمر در این حوزه باشد که ناشی از انتخاب و انتصاب مدیران بی تجربه و ضعیف به منظور فرمانبرداری مطلق از اوامر بالادستی است. در واقع سعید فتاحی به عنوان یک قربانی نمی‌تواند بار تمامی این اشتباهات را به دوش بکشد تا اعضای هیئت رئیسه، دیگر مسئولان سازمان لیگ و حتی مسئولان هیئت فوتبال استان به راحتی بر کرسی‌های مدیریتی خود تکیه بزنند. جامعه فوتبال فریب این فرار هوشمندانه را نخواهد خورد. سوال امروز این است که فتاحی با کمترین دانش و تجربه مدیریتی در این سطح چگونه مسئول برگزاری لیگ شد؟

مسئول برگزاری مسابقات فدراسیون فوتبال ایران سازمان لیگ فوتبال ایران رئیس فدراسیون فوتبال بیوگرافی سعید فتاحی اخبار فوتبال داخلی اخبار فدراسیون فوتبال اخبار جام حذفی فوتبال اخبار اهواز

شواهد نشان می‌دهد که رابطه او با بهاروند هرگز مثبت نبوده و بر این اساس فتاحی از طرف رئیس سازمان لیگ منصوب نشده، اما برخی منابع خبری ارتباط نزدیک با برخی اطرافیان رئیس فدراسیون فوتبال را عامل رسیدن فتاحی به این جایگاه می‌دانند. حالا وقت آن است که صراحتاً به این سوال پاسخی داده شود؛ چه کسی فتاحی را در این حوزه مسئول کرده و حالا مسئولیت مستقیم این فجایع را می‌پذیرد؟
منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. پشتیبان وردپرس می گوید

    خیلی جالبه که چنین مسائلی پیش میاد