علت محکومیت علی کفاشیان و عباس ترابیان چیست؟

0

علی کفاشیان رییس سابق فدراسیون فوتبال و عباس ترابیان با رای کمیته اخلاق در پرونده فساد معروف به شرکت ام پی سیلوا، به ۵ سال محرومیت از هرگونه فعالیت فوتبالی محکوم شدند.

کفاشیان هفته گذشته به ریاست هیات مدیره باشگاه مس کرمان انتخاب شد که با این حکم به نظر می رسد که این حکم جدید این مدیر بازنشسته هم ملغی شده است.

عباس ترابیان رئیس سابق کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی از دیگر متهمان این پرونده است که او هم با حکم کمیته اخلاق به ۵ سال محرومیت از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شده است. کفاشیان و ترابیان در این پرونده علاوه بر محرومیت از فوتبال به پرداخت جریمه نقدی هم محکوم شده‌اند.

با توجه به اینکه حقوق فدراسیون فوتبال در این پرونده تضییع شده است طبق این رأی حقوقی، فدراسیون مکلف شده است تا در مراجع قضائی دادگستری هم از کفاشیان و ترابیان اعلام شکایت کیفری و حقوقی جهت مطالبه وجه دهد.

پیش از این گفته شد مبلغی معادل ۳۱۶ هزار دلار که در این پرونده به ایران تحویل شده است، به حساب فدراسیون فوتبال نیامده و کفاشیان در جلسات رسیدگی هم دفاعیه قانع کننده ای بابت نحوه واریز این پول به حساب فدراسیون ارایه نداده است.

موضوع حق پخش تلویزیونی چهار دیدار تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی مقابل تیم‌های گوام، ترکمنستان، هند و عمان پای رییس سابق فدراسیون فوتبال و نایب رییس پیشین این فدراسیون را چند بار به کمیته اخلاق باز کرد. در حالی که شرکت MP&SILVA به عنوان شرکت طرف قرارداد فدراسیون فوتبال برای پخش این دیدار‌ها مدعی بود برای هر یک از این بازی‌ها مبلغ ۷۹ هزار دلار (جمعا مبلغ ۳۱۶ هزار دلار) به فدراسیون فوتبال پول داده است، اما اسنادی در این باره در فدراسیون فوتبال وجود ندارد.

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال فساد اقتصادی در ایران فساد اداری فدراسیون فوتبال ایران شرکت ام پی سیلوا چیست سوابق علی کفاشیان سوابق عباس ترابیان رئیس فدراسیون فوتبال ثروت علی کفاشیان بیوگرافی علی کفاشیان بیوگرافی عباس ترابیان اخبار فوتبال داخلی اخبار فدراسیون فوتبال

بر همین اساس بهار سال گذشته یک بار علی کفاشیان رییس وقت فدراسیون فوتبال در کمیته اخلاق حاضر و مقرر شد مدارک مورد نظر را به این کمیته تحویل دهد. او در نخستین حضورش در کمیته اخلاق متعهد شده بود که مدارک و مستندات خود را ارائه کند، اما با وجود گذشت چندین ماه از آن جلسه هیچ مدرک و سندی ارائه نکرد بنابراین کمیته اخلاق از او مجددا دعوت کرده بود تا در تیرماه سال گذشته در کمیته اخلاق فدراسیون حاضر شود و آخرین دفاعیات خود درباره این پرونده را ارائه کند.

با رایی که امروز قاضی تورک منتشر کرده است، مشخص می شود که کفاشیان هیچ مدرکی دال بر تحویل این مبالغ به فدراسیون فوتبال ارایه نداده است یا اینکه مدال ارسال شده ارزشی نداشته است.

منبع : تابناک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ