کوبیاک باید رسماً از مردم ایران عذرخواهی کند

0

کمیته انضباطی فدراسیون جهانی والیبال، میهاو کوبیاک، کاپیتان تیم ملی لهستان را در پرونده توهین به ملت ایران، مقصر دانست و محرومیت ۶ جلسه‌ای این بازیکن از همراهی تیمش را تایید کرد.

به این ترتیب کوبیاک در هفته های سوم و چهارم لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ برای تیم ملی لهستان بازی نخواهد کرد. البته او حدود یک ماه قبل هم گفته بود که به دلیل آسیب دیدگی چشم در لیگ ملـت‌های ۲۰۱۹ به خارج از اروپا سفر نخواهد کرد.

فدراسیون جهانی والیبال همچنین به فدراسیون والیبال لهستان قویاً توصیه کرد که نامه‌‌ای از طرف کوبیاک برای مردم ایران نوشته و در روز بازی ایران و لهستان در سالن مسابقه قرائت شود.

والیبال ایران و لهستان کوبیاک والیبالیست توهین به مردم ایران بازیکنان والیبال لهستان اخبار والیبال اخبار لیگ ملت های والیبال

توهین کوبیاک به مردم ایران

کوبیاک به رسانه‌های لهستانی گفت: ایرانی‌ها همیشه طوری وانمود می‌کنند که انگار بی‌گناه و بسیار عالی و خونگرم هستند و در مقابل ما بدترین آدم‌های دنیا هستیم ولی به نظر من آنها مردمی بد ذات و لعنت شده هستند. اگر چه آنها خودشان را «پارس» و نه «عرب» خطاب می‌کنند ولی برای من چنین ملتی وجود خارجی ندارد. ما بعضی اوقات مجبور هستیم با آنها بازی کنیم ولی آنها برای من وجود ندارند. آنها مثل ماهی بدون افتخار و ضعیف هستند.

کوبیاک به فینال جام باشگاه‌های آسیا بین دو تیم پاناسونیک و شهرداری ورامین و حاشیه‌های جنجالی آن نیز اشاره کرد و گفت: خیلی به ندرت پیش می‌آید که کسی بتواند مرا اینقدر عصبانی و از کنترل خارج کند. سن و شرایط جسمی‌ام به من اجازه نمی‌دهد که وارد چنین حاشیه‌ها و جنجال‌هایی شوم و اصلاً چنین مسائلی برای من جالب نیست. به همین خاطر حریف باید خیلی تلاش کند تا مرا به آن درجه از عصبانیت برساند. بازیکن حریف زیر تور ایستاد و به خانواده من توهین کرد و وقتی من به طرف او رفتم، پشت هم تیم‌هایش مخفی شد و فرار کرد. ‌

وی گفت: دیگر احترامی برای مردم ایران قائل نیستم. من دیگر آنها را نمی‌بینم و هیچ تفاوتی بین آنها و عرب‌ها قائل نیستم.

اگرچه رسانه‌های لهستانی با حذف ویدئوهای مربوط به این مصاحبه تلاش کردند آن را یک گفت‌وگوی غیر رسمی بین یک خبرنگار و کوبیاک جلوه دهند ولی هواداران والیبال در لهستان از این نوع صحبت کاپیتان تیم ملی کشورشان ابراز نارضایتی کردند و خواستار تنبیه و جریمه این بازیکن به خاطر الفاظ غیر اخلاقی شدند.

هواداران لهستانی گفته‌اند: کوبیاک در زمین والیبال یک فرشته نیست. او همیشه باعث تحریک حریفان می‌شود و سپس نقش آدم بی‌گناه را بازی می‌کند.
منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ