علت مرگ دختر همدانی پس از عمل زیبایی بینی چه بود؟

0

علی احسان صالحی، مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،گفت: با بررسی‌های پزشکان پزشکی قانونی، علت مرگ دختر ۱۷ ساله همدانی سه روز پس از عمل جراحی زیبایی بینی آمبولی ریه تشخیص داده شد.

او با بیان اینکه اگر این دختر هیچ گونه عمل جراحی انجام نمی‌داد هنوز زنده بود افزود: زمینه ژنتیکی، عوارض دارویی و عمل‌های جراحی آمبولی ریوی را تشدید می‌کند.

صالحی از نبود هیچ گونه شکایتی علیه پزشکان و کادر درمانی برای بررسی مجدد وضعیت این بیمار در گذشته هم خبر داد.

مدیر بیمارستان بعثت شهر همدان هم در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:این دختر ۱۷ ساله صبح روز ۳۱ مرداد در این بیمارستان مورد عمل جراحی بینی قرار گرفت و فردای آن روز از بیمارستان ترخیص شد.

کیانی با بیان اینکه بیمار پس از سه روز استراحت در منزل، مجدد به بیمارستان بعثت همدان منتقل و در آنجا درگذشت، افزود:حین ترخیص این دختر از سلامتی کامل برخوردار بود و بر اساس مدارک و فیلم‌های ثبت شده در بیمارستان هم زمان بردن وی به اتاق عمل و هم زمان ترخیص آن ثبت شده است.

او با تاکید بر اینکه ما در این بیمارستان آماده ایم تمام فیلم‌های ثبت شده را به مراجع قضایی تحویل دهیم افزود: حتی با  شکایت نکردن خانواده متوفی، علت فوت افراد از سوی اعضای کمیته مرگ و میر در بیمارستان‌ها و پزشکی قانونی بررسی می‌شود و در صورت وجود قصور پزشکی این موضوع از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌شود.

او گفت: بر اساس اعلام پزشکی قانونی هیچ کم کاری درخصوص  خدمات دهی و عمل جراحی این بیمار در بیمارستان بعثت اتفاق نیفتاده است.

کیانی هر گونه اخبار در خصوص عمل جراحی در نیمه شب و دیر رسانی خدمات به این بیمار را که از سوی رسانه‌ها منتشر شده است  تکذیب کرد و گفت:کادر درمانی بیمارستان بعد از ورود مجدد این بیمار به بیمارستان تلاش کردند که او را به شرایط عادی بازگردانند که موفق نشدند و پس از ساعتی از مراجعه مجدد این دختر ۱۷ ساله درگذشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ