بیوگرافی دکتر بیژن حیدری داور دربی ۹۲ +سوابق

0

بیژن حیدری رسماً به‌عنوان داور دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر انتخاب شد.

با تصمیم کمیته داوران فدراسیون فوتبال، بیژن حیدری به‌عنوان داور دربی ۹۲ انتخاب شد. سعید علی‌نژادیان و سعید قاسمی کمک‌های حیدری برای این دیدار خواهند بود. حیدری قضاوت دربی ۸۵ را نیز برعهده داشت که آن دیدار با تک گل علی علیپور از نقطه پنالتی به سود پرسپولیس به پایان رسید.

دیدار پرسپولیس – استقلال در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۵:۳۰ روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

زمان دربی دربی استقلال و پرسپولیس داور دربی کیست داور بازی پرسپولیس داور بازی استقلال بیوگرافی بیژن حیدری اسامی داوران لیگ برتر آدرس مطب دکتر بیژن حیدری

بیژن حیدری (متولد ۳۰ تیر ۱۳۵۹ در شهرستان اسدآباد همدان) داور ایرانی فوتبال است. وی در سال ۱۳۷۸ داوری را شروع کرده‌است و در سال ۱۳۸۵ درجه ملی خود را دریافت کرده‌است.

وی دارای مدرک دکترای پزشکی عمومی و تخصص جراحی ارتوپدی نیز هست و در کنار داوری فوتبال، طبابت نیز می‌کند.

وی برای نخستین بار قضاوت دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس تهران (به عنوان حساس‌ترین بازی فصل فوتبالی ایران) از هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران در سال ۱۳۹۶ را بر عهده داشت. در این دیدار رضا سخندان و سعید علی نژادیان به عنوان کمک داورهای اول و دوم وی را همراهی کردند.

دکتر بیژن حیدری در سال ۹۷-۹۶ سوت طلا را کسب کرد.

بیژن حیدری؛ مردی که در ماه ۱۲۵ عمل جراحی انجام می‌دهد

دکتر بیژن حیدری بازی مهم هفته را بین پرسپولیس و سپاهان اصفهان قضاوت کرد. نظرات درباره قضاوت او متفاوت است . اما خود او از قضاوتش راضی است. حیدری می‌گوید:« من پزشک هستم و داوری برایم یک تفریح به حساب می‌آید. برخی افراد لطف کرده و گفتند تحت تاثیر جو ورزشگاه بودم، درصورتی که کوچکترین استرسی نداشتم و فشاری رویم نبود. شاید روی بازیکنان و تماشاگران فشار وجود داشت اما روی من فشاری وجود نداشت. حساسیت‌های این بازی را درک کرده بودم ولی مطمئن باشید برای این بازی استرس نداشتم. من جراح ارتوپد هستم و ۱۲۵ عمل جراحی در ماه انجام می‌دهم و در تابستان این تعداد به ۳۰۰جراحی می‌رسد. بنابراین فکر نمی‌کنم استرس برای من وجود خارجی داشته باشد. ضمن اینکه نخستین بار نبود که در حضور تماشاگران پرشمار کار قضاوت را انجام می‌دادم. سال گذشته دیدار تراکتورسازی – سایپا را با حضور ۶۰ هزار تماشاگر قضاوت کردم و مشکلی پیش نیامد.»

حیدری درباره اینکه گفته می‌شود با محمد رضا خلعتبری، مهاجم سپاهان درگیری لفظی پیدا کرده است این طور توضیح می‌دهد: «اینطور نیست. خلعتبری در آن صحنه به من گفت که دستم به بازیکن حریف نخورد. اگر احساس کنم بازیکنی در حال ورود به حریم داور است، مماشات نمی‌کنم. آبروی‌مان را یک روزه بدست نیاورده‌ایم که بخواهیم به خاطر یک بازیکن از دست بدهیم. اتفاقا صحبت من با خلعتبری باعث شد که پیش از آغاز نیمه دوم، او از من عذرخواهی کند.»

شهرآورد تهران

بیژن حیدری در تیم داوری دو دربی تهران حضور داشته است. در یک دربی داور وسط بوده و در یک دربی داور چهارم بازی بوده است.

یک بازی که داور وسط بوده است
دربی تاریخ نتیجه بازی گروه داوری
شماره ۸۵ ۴ آبان ۱۳۹۶ استقلال ۰ – پرسپولیس ۱ بیژن حیدری — رضا سخندان — سعید علی‌نژادیان — پیام حیدری
یک بازی که داور چهارم بوده است
شماره ۸۳ ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ استقلال ۰ – پرسپولیس ۰ علیرضا فغانی — رضا سخندان — محمدرضا منصوری — بیژن حیدری
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ