دارویی که پیشروی ویروس کرونا در بدن را متوقف می کند

0

دانشمندان دانشگاه لوییویل با توسعه یک فناوری مدعی شده‌اند که می‌توانند پیشرفت ویروس کرونا در بدن را متوقف کرده و مانع آلوده شدن سایر سلول‌ها شوند.

این فناوری مبتنی بر قطعه‌ای از DNA مصنوعی به نام آپتامر است که یک پروتئین انسانی به نام نوکلئولین را هدف قرار داده و به آن متصل می‌شود.

در حالیکه تحقیقات هنوز در مرحله اولیه خود قرار دارد، آزمایش‌ها نشان می‌دهد که آپتامر می‌تواند باعث جلوگیری از تکثیر ویروس کرونا در بدن شود. این فناوری پیش از این برای جلوگیری از پیشروی سرطان مورد استفاده قرار گرفته است.

محقق این پروژه در این باره اظهار کرد: هنگامی که تلاش بسیاری از دانشمندان برای درمان ویروس کرونا در سراسر جهان را دیدم، به این فکر افتادم که پروژه من تا چه اندازه می‌تواند در این مسیر تاثیرگذار باشد.

در آزمایش‌های اولیه، محققان دریافتند که در دوز‌هایی که در تحقیقات قبلی در خصوص بیماران سرطانی انجام شده است، این فناوری بی‌خطر بوده و توانسته در جلوگیری از پیشرفت ویروس کرونا هم موثر باشد.

حالا این تیم امیدوار است که با انجام آزمایش‌های بیشتر بتواند از  آپتامر به عنوان یک روش درمانی مناسب در ماه‌های آینده استفاده کرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ