عرضه اولیه سهام غگیلا / به هر کد چند سهم می رسد؟

0

برای خرید سهام غگیلا چقدر پول می‌خواهد؟ عرضه اولیه «غگیلا» بخریم یا نخریم؟

سومین عرضه اولیه سال ۹۹ در حالی روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت انجام خواهد شد که بر اساس اطلاعیه سازمان فرابورس، ۳۴ میلیون سهم شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان (غگیلا) در دامنه قیمتی ۱۲۰۰۰ تا ۱۲۵۰۷ ریال عرضه خواهد شد.

هر کد بورسی حداکثر می‌تواند ۵۰ سهم سفارش دهد. با توجه به تعداد مشارکت‌کنندگان عرضه اولیه‌ شستا که بیش از ۲ میلیون نفر بود به نظر نمی‌رسد به هر کد بورسی بیشتر از ۱۵ سهم تخصیص یابد که در این صورت حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای خرید این سهم حدود ۲۰ هزار تومان خواهد بود. در حقیقت کم‌ارزش‌ترین عرضه اولیه بورس که دقیقا بعد از بزرگتری عرضه اولیه بورس (شستا) انجام خواهد شد.

مروری بر صورت‌های مالی سال ۹۸ غگیلا نشان می‌دهد این شرکت در پایان اسفندماه گذشته در مجموع یکهزار و ۷۱۳ میلیارد ریال درآمد داشته که نسبت به سال مالی ۹۷ رشدی ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد. هر چند افزایش ۳۸ درصدی هزینه‌های این شرکت باعث شده تا میزان سود ناخالص این شرکت تولیدکننده شیر رشد چندانی نداشته باشد. صنایع شیر پگاه گیلان در سال گذشته به ازای هر سهم ۳۷۸ ریال سود خالص شناسایی کرده که این میزان در مقایسه با سال ۹۷ رشدی ۲۱ درصدی داشته است.

همچنین عملکرد فروردین ماه ۹۹ غگیلا حاکی از آن است که این شرکت در نخستین ماه سال ۱۷۶ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال فروش داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ معادل ۲۸ درصد و در مقایسه با اسفند سال گذشته ۳۳ درصد رشد را به ثبت رسانده است. همچنین میزان تولید انواع شیر این شرکت در فروردین ماه ۹۷۹ تن بوده که نسبت به فروردین سال گذشته ۲۰ درصد و نسبت به اسفند سال گذشته ۱۴ درصد بیشتر بوده است.

با این اوصاف، به نظر می‌رسد عملکرد مالی غگیلا در ماه‌های اخیر مطلوب بوده و این سهم جای رشد خوبی را حتی پس از پایان رشد اولیه خود بعد از عرضه به ثبت خواهد رساند و با توجه به قیمت مناسبی که در مقایسه با همگروهی‌های خود دارد، می‌تواند به سهمی جذاب برای خرید تبدیل شود. اگر چه مقدار پایین نقدینگی موردنیاز برای عرضه اولیه موجب دلسردی بسیاری از سهامداران شده اما در صورت ورود به سهم در هفته‌های بعدی بازدهی خوبی در انتظاران سهامداران خواهد بود.

منبع : تجارت نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ