مراحل ثبت نام و دریافت بیمه بیکاری چگونه است؟

0

سایت و سامانه ثبت نام آنلاین بیمه بیکاری همزمان با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در کشور و به دستور محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روزهای پایانی سال ۹۸ راه‌اندازی شد؛ سامانه‌ای که بنابر آخرین آمار، تا آخرین لحظات سال گذشته، میزان بیش از ۲۴ هزار متقاضی بیمه بیکاری بوده و انتظار می‌رود در سال جاری نیز با حجم سنگینی از درخواست‌های جدید مواجه شود. اما سوالی که این روزها ذهن بسیاری از عموم را درگیر خود کرده، این است که نحوه ثبت نام در این سامانه به چه شکل است؟

طریقه ثبت نام در سامانه آنلاین درخواست بیمه بیکاری

با مراجعه به وبسایت «ثبت درخواست بیمه بیکاری»، در همان ابتدا با پیغامی مهم روبه‌رو می‌شویم: «سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری با توجه به شیوع بیماری ویروس کرونا و ضرورت عدم مراجعه حضوری متقاضیان به ادارات طراحی شده است. ثبت درخواست الکترونیکی بیمه بیکاری در این سامانه به منزله رعایت بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری محسوب خواهد شد و پس از ثبت درخواست، ادامه فرایند از طریق همین سامانه به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

شرایط بیمه بیکاری سایت بیمه بیکاری دریافت بیمه بیکاری ثبت نام بیمه بیکاری بیمه بیکاری کی واریز میشه بیمه بیکاری تامین اجتماعی اخبار کارگران اخبار بیمه بیکاری

پس از اطلاع یافتن از شرایط اولیه ثبت نام، روی لینک «ثبت درخواست بیمه بیکاری» کلیک می‌کنیم و در مرحله بعد با وارد کردن اطلاعات شخصی و بیمه‌ای فرد مورد نظر، مرحله نخست ثبت نام را تکمیل می‌کنیم.

شرایط بیمه بیکاری سایت بیمه بیکاری دریافت بیمه بیکاری ثبت نام بیمه بیکاری بیمه بیکاری کی واریز میشه بیمه بیکاری تامین اجتماعی اخبار کارگران اخبار بیمه بیکاری

در پایان یک کد رهگیری به شما داده خواهد شد تا ادامه ثبت نام خود را در آینده از طریق آن انجام دهید. توجه داشته باشید، از آنجا که ادامه روند ثبت نام شما در آینده نیز آنلاین خواهد بود، حفظ و نگهداری از این کد بسیار حیاتی به حساب می‌آید.

تکمیل حضوری مراحل ثبت نام آنلاین

در موعدی که این سامانه پس از دوران کرونا برای شما مشخص خواهد کرد، می‌بایست جهت تکمیل ثبت نام خود و تعیین‌تکلیف نهایی به اداره کار محل کار خود مراجعه نمایید. لازم به ذکر است، استمرار پرداخت مقرری پس از پایان ۳ ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت مستلزم رسیدگی حضوری و طرح پرونده در کمیته های دونفره خواهد بود.

آیا مشمول بیمه بیکاری در زمان کرونا هستم؟

یکی از مهم‌ترین پیش‌شرط‌های ثبت نام در سامانه این است که از زمان بیکار شدن شما تا هنگام ثبت نام، بیش از ۳۰ روز نگذشته باشد، زیرا در غیر این‌صورت شما مشمول دریافت حقوق بیمه بیکاری نخواهید بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ