بیمه بیکاری این ماه کی واریز میشود (۱۴۰۲)

20

بیمه بیکاری ابان ۱۴۰۱ کی واریز میشود ، بیمه بیکاری آذر ۱۴۰۲ کی واریز میشود ، بیمه بیکاری آبان ۱۴۰۲ کی واریز میشود ، بیمه بیکاری مهر ۱۴۰۲ کی واریز میشود ، زمان واریز بیمه بیکاری ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ، تاریح پرداخت بیمه بیکاری ۱۵ آبان ۱۴۰۲

حقوق بیمه بیکاری مرداد ۱۴۰۲ کی واریز میشود

زمان واریز بیمه بیکاری مرداد ۱۴۰۲ :

یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ می باشد.

بیمه بیکاری کی واریز میشه اخبار بیمه بیکاری

جزئیات دریافت بیمه بیکاری اعلام شد

مدیرکل امور بیمه‌ شدگان سازمان تامین‌ اجتماعی ضمن تشریح جزئیات شرایط دریافت بیمه بیکاری گفت: پرداخت مقرری بیمه بیکاری فردی که در حین دریافت مقرری بازداشت یا زندانی شود، متوقف نخواهد شد.

بیمه بیکاری یکی از خدماتی است که تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان واجد شرایط ارائه می‌کند. از نظر قانون بیمه بیکاری، بیکار کسی است که خارج از اراده خود و تحت تاثیر برخی عوامل بیکار شده و در عین حال آماده به کار است.

تشخیص ارادی یا غیرارادی بودن بیکاری بیمه‌شده، برعهده کمیته‌ای متشکل از نمایندگان سازمان تامین‌اجتماعی و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی محل اشتغال بیمه‌ شده است؛ این افراد در صورت معرفی توسط واحدهای مربوطه و احراز شرایط قانونی به نسبت سوابق پرداخت حق بیمه، می‌توانند از حمایت بیمه بیکاری برخوردار شوند.

همچنین اگر یک بیمه‌ شده‌ به علت تغییرات ساختار اقتصادی کارگاه مربوطه و به تشخیص وزارتخانه ذیربط و تائید شورای‌ عالی کار، بیکار موقت شناخته شود، در کنار بیمه‌شدگانی که به علت حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله، جنگ، آتش‌سوزی بیکار می‌شوند، می‌توانند از حمایت قانون بیمه بیکاری بهره‌مند شده و متناسب با مدت بیمه‌پردازی از سازمان تامین‌ اجتماعی مقرری بیمه بیکاری دریافت کند.

مهدی شکوری، مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین‌اجتماعی در پاسخ به این پرسش که «آیا مدیران‌ عامل شرکت‌ها می‌توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند» با استناد به دادنامه‌های هیات عمومی دیوان عدالت اداری گفت: با توجه به تبصره ۵ الحاقی به ماده ۴ قانون تامین‌اجتماعی و تبصره ذیل ماده ۵۱ قانون اصلاح قانون نظام صنفی(مصوب ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی) ماهیت بیمه مدیران اشخاص حقوقی و حقیقی غیردولتی اعم از مدیرعامل، رئیس و نایب‌رئیس و اعضای هیات‌مدیره جنبه اختیاری داشته و این قسم از بیمه‌شدگان به استناد بند ۲ تبصره ماده یک قانون بیمه بیکاری، مشمول این قانون نمی‌شوند.

شکوری همچنین یادآور شد: برقراری بیمه بیکاری بانوان بیمه‌ شده‌ای که در زمان مرخصی زایمان و ایام شیردهی با عدم تمدید قرارداد یا اخراج از سوی کارفرما مواجه شده‌اند، با رعایت قانون بیمه بیکاری، آیین‌نامه اجرایی آن و سایر شرایط و مقررات قانونی بلامانع است.

دریافت مقرری بیمه بیکاری مانع از دریافت مستمری جزیی نمی‌شود

وی درباره بیمه بیکاری شاغلان قراردادهای پیمانکاری نیز گفت: مطابق بند یک تفاهم‌نامه مشترک یکم اسفند ۱۳۸۴ بین سازمان تامین‌اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارگران قراردادی شاغل در فعالیت‌هایی با ماهیت دائمی که کار آنها جنبه مستمر دارد، درصورتی که مدت سابقه آنها در آخرین کارگاه کمتر از یک سال نباشد، با دارا بودن سایر شرایط مندرج در قانون، از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند خواهند شد.

شکوری ادامه داد: چنانچه کارگران شاغل در پروژه یا کارگران فصلی در اثنای قرارداد کار منعقده با کارفرما، بیکار شوند و موضوع به تایید هیات تشخیص اداره کار و کمیته بیکاری رسیده باشد، با احراز سایر شرایط قانونی امکان دریافت بیمه بیکاری را خواهند داشت.

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین‌اجتماعی تاکید کرد: مطابق تبصره ۳ ماده ۷ قانون بیمه بیکاری، دریافت مقرری بیمه بیکاری مانع از دریافت مستمری جزیی نمی‌شود.

وی درباره روند پرداخت بیمه بیکاری برای شاغلانی که به‌صورت دسته‌جمعی اخراج شده‌اند نیز افزود: به‌منظور پیشگیری از بیکاری و بررسی راهکارهای بازگشت به کار، در مواردی که تعداد کارگران اخراجی یک کارگاه بیش از ۱۰ نفر باشد، موضوع در کمیته استانی مطرح می‌شود تا بررسی و درباره آن اظهارنظر شود و در صورت احراز سایر شرایط قانونی، برقراری بیمه این افراد بلامانع است.

شکوری تاکید کرد: بیمه بیکاری فقط به مشمولان قانون تامین‌اجتماعی که تابع قانون کار هستند، تعلق می‌گیرد و بر این اساس برقراری بیمه بیکاری برای کسانی که تابع این قانون نیستند، موضوعیت ندارد.

مدیرکل بیمه‌شدگان سازمان تامین‌اجتماعی درباره استمرار یا قطع پرداخت بیمه بیکاری به زندانیان و مشمولان حبس اضافه کرد: پرداخت مقرری بیمه بیکاری فردی که در حین دریافت مقرری، بازداشت یا زندانی شود، متوقف نخواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 20 )
  1. آرزو می گوید

    امروز برام واریز نشده

    1. مهسا می گوید

      برای من هم واریز نشده

    2. مرتضی می گوید

      برا منم نشد

  2. حمید می گوید

    هنوز واریز نشده
    اسیر شدیم به خدا

  3. محمد می گوید

    سلام.داخل سایت سند خورده و چک صادرشده که ۱۴/۹/۱۴۰۱ باید واریز میشد اما الان ۱۵ ام داره تموم میشه هنوزم واریز نشده برام.
    چطوریه با اینکه چک به تاریخ دیروز صادر شده اما هنوز واریز نکردن
    باید برم اداره بیمه؟

    1. مهدی می گوید

      داداش از کدوم سایت ببینم سند خورده؟

  4. بهزاد شیرعلی زاده می گوید

    بیمه بیکاری کی واریز میشه امروز ۱۵ آذر شد

  5. محمد جواد سیمی می گوید

    سلام امروز دیگه چهارشنبه ۱۶ اذر۱۴۰۱که هنوز بیمه بیکاری منو ندادن چراچهارنفر که همه وسایل رفاهه براشوت فراهمه میشینن برای ۵ ملیون تصمیم میگیرند
    نمودنن که قشر روزگار سیاهی مثل من به نانشبش محتاجه ۶۰ سال سن دارم صاحب خانه حکم تخلیه گرفت شرایطی که اعلام کرده بودن رونداشت اما پول داشت حالا اواره سدم جانباز هستم ۲۶ ماه جبهه اما دریغ ار یک ریال حالا تکلیف من چیه حقوق نریختن جناب عالی که مییئول میشی باید اول به فکر مردم باشی بعوخود

  6. محسن می گوید

    من فکر کردم فقط برا من سند خورده واریز نشده برای منم ۴ ماه سند زدن چک هم صادر شده ۱۴ اذر ولی الان ۱۶ اذر نریختن

  7. سامان ق می گوید

    من پارسال پاییز با حقوق ده میلیونی بیکار شدم و در حالی که یک رقم قابل توجهی به صندوق حق بیمه پردلخت کردم. بخاطر اینکه حداقل بگیر نبودم توی ۱۴۰۱ هیچ افزایش حقوقی شاملم نشد. حالا هم که با همون دریافتی پارسال داریم ماه ها رو با هزار مشکل به آخر میرسونیم ابن مسخره بازی امروز فردا کردن رو راه انداختن اونم در حالی که همینجوریش حقوق رو با ۱۵ روز تاخیر پرداخت میکنن. این سه نقطه ای که میذارم بدترین بدو بیراه هاییه که بلدم و نثار این فاسدهای بی مصرف و بی سواد میکنم.‌

    1. سید می گوید

      واسه منم امروز ۲۰ آذر واریز نشده شما چطور

  8. علی اصغر می گوید

    اینطور که واریزیای ماهای قبل رو دیدم معمولا یک روز بعد از ارسال به مالی واریز شده ،اما این ماه با وجود اینکه دوم آذر رفته مالی هنوز نه چک صادر شده نه واریز شده

  9. بهزاد شیرعلی زاده می گوید

    امروز ۱۷ آذر هستش و هنوز پرداخت نشده،یعنی چی؟؟ از کجا باید پیگیری کنم

  10. کوهیار می گوید

    سلام واسه من چک تایید نشده بنظرتون مشکلی هست؟

  11. ناشناس می گوید

    بیمه بیکاری واریزی آذرماه از حساب افراد دوباره برداشت شده و علت رو جویا شدم گفتن تامین اجتماعی آذرماه رو ۲ بار ریخته و برگشت خورده گفتم برای من یبار واریز شده گفتن باید درخواست بررسی مجدد بدید تا دوباره واریز کنن نمیدونم چه جور سازمانیه انقد بی در و پیکر که هنوز نمیدونن حقوق افراد و چند بار ریختن واقعا که به این همه بی سوادی

  12. جمال می گوید

    بیمه آذر کی واریز میشه؟؟؟؟

    1. دریا می گوید

      سوال منم هست

  13. یگانه می گوید

    سلام. برای شما بیمه ماه آبان رو واریز کردن؟ برای من ریختن و مسدودش کردن. پیام اومد ۱۵ دی ماه وریز میشه به حسابتون اما واریز نشده

  14. یگانه می گوید

    سلام. برای شما بیمه ماه آبان رو واریز کردن؟ برای من ریختن و مسدودش کردن.همون موقع پیام اومد ۱۵ دی ماه واریز میشه به حسابتون اما واریز نشده

  15. راحله می گوید

    سلام کسی میدونه بیمه آذرماه کی واریز میشه