برنامه بازیهای هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران

0

استقلال – صنعت نفت؛ آبى پوشان با نفت به دنبال خوشبختى/ تراکتور – فولاد؛ جدال مربیان استقلالى در تبریز

هفته پنجم لیگ برتر فوتبال کشورمان امروز دوشنبه با برگزاری ۵ دیدار پیگیری می شود.

از نکات قابل توجه این هفته لغو بازی تیم‌های نساجی مازندران و پرسپولیس تهران توسط سازمان لیگ است که دلیل این موضوع حضور پرسپولیس، نماینده ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و سختگیرانه کشور قطر در شرایط شیوع ویروس کرونا اعلام شده است.

آلومینیوم اراک- ماشین سازی تبریز/ دوشنبه ساعت ۱۵

اصلی‌ترین هدف تیم‌های تازه لیگ برتری شده ماندن در این مسابقات برای فصل بعدی است. تیم فوتبال آلومینیوم اراک به عنوان یکی از تیم‌های جدید لیگ برتر در آغاز مسابقات نشان داده که کار سختی برای ماندن خواهد داشت. این تیم اراکی بعد از گذشت ۴ هفته هنوز پیروزی کسب نکرده است و با ۲ باخت و ۲ تساوی و کسب ۲ امتیاز در مکان چهاردهم جدول رده بندی قرار دارد. البته این تیم در هفته قبل موفق به کسب یک امتیاز حساس در اهواز مقابل فولاد یکی از تیم‌های مدعی در این فصل شد.

رسول خطیبی که در نیم فصل سال قبل رقابت‌های لیگ دسته اول به این تیم پیوست و تا به اینجا با صعود به لیگ برتر دست به کار بزرگی زده، اما مسابقات لیگ را در شرایطی آغاز کرد که با مالک باشگاه به اختلاف خورده بود و قصد جدایی از این تیم را داشت. بعد از حمایت مسئولان باشگاه از خطیبی و جذب چند بازیکن جوان جو کمی آرام‌تر شده است و به نظر می‌رسد خطیبی در ادامه می‌تواند اراکی‌ها را به ماندن در لیگ امیدوار کند.

ساعت بازی سپاهان امروز ساعت بازی تراکتورسازی ساعت بازی امروز استقلال زمان بازی آلومینیوم اراک تیم گل گهر سیرجان باشگاه صنعت نفت آبادان بازی پرسپولیس امروز ساعت چنده اخبار لیگ برتر فوتبال اخبار فوری پرسپولیس اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

دیدار ۲ تیم آلومینیوم و ماشین سازی شاید از نظر اسم و رسم تیم‌ها چندان مهم به نظر نرسد، اما با توجه به شرایط جدول و اختلاف امتیاز کم بین ۲ تیم، ۳ امتیاز این دیدار برای تیم‌هایی که اصلی‌ترین هدفشان ماندن در مسابقات است بسیار ارزش دارد. ماشین سازی نیز مانند نماینده اراک شروع بدی در این دوره از رقابت‌های لیگ داشته است و از این تیم به عنوان یکی از مدعیان سقوط در این فصل از رقابت‌ها نام برده می‌شود.

زمانی که ۲ تیم در انتهای جدول با یکدیگر بازی دارند حساسیت این دیدار برای آن‌هایی که ماندن در لیگ برایشان موفقیت محسوب می‌شود دست کمی از رقابت تیم‌های بالای جدول برای قهرمانی و گرفتن سهمیه ندارد. ماشین سازی با هدایت وحید بیاتلو لیگ را بعد از مصاحبه جنجالی سرمربی اش پر سر و صدا آغاز کرد و با اینکه در ۴ دیدار فقط یک امتیاز کسب کرده است و در مکان پانزدهم جدول قرار دارد، کادرفنی از شرایط تیم ابراز رضایت کرده و امیدوار هستند در ادامه اوضاع برای تیم بهتر شود با کسب امتیازات بیشتر خودش را از محدوده خطر در پایین جدول جدا کند.

تراکتور تبریز- فولاد خوزستان/ دوشنبه ساعت ۱۵

رقابت ۲ تیم مدعی تراکتور و فولاد در تبریز بدون شک مهمترین دیدار هفته پنجم لیگ بیستم خواهد بود. تیم فوتبال تراکتور با هدایت علیرضا منصوریان بیش از پیش مورد توجه است و نتایج نه چندان جالب تبریزی‌ها شرایط را برای منصوریان سخت کرده است. میزان فشاری که روی این سرمربی قرار دارد را می‌توان در رفتار و حرکات او در بازی مقابل تیم قعر نشین مس رفسنجان در هفته چهارم رقابت‌ها دید.

تراکتور در هفته چهارم لیگ در شرایطی مقابل مس با تک گل عباس‌زاده در دقایق پایانی به برتری رسید که در بازی هفته سوم مقابل سپاهان در ورزشگاه یادگار امام شکست خورده بود و پیش از آن نیز ۲ تساوی کسب کرده بود. منصوریان با این پیروزی ارزشمند تا حدودی خود را از بحران دور کرده است و او می‌داند سرمربیگری در تیم پر طرفداری مانند تراکتور چقدر می‌تواند سخت باشد و راضی کردن مردم تبریز چندان کار آسانی نخواهد بود. تراکتور با پیروزی هفته قبل خودش را از انتهای جدول جدا کرد تا با ۵ امتیاز در مکان نهم جدول رده بندی قرار گیرد.

ساعت بازی سپاهان امروز ساعت بازی تراکتورسازی ساعت بازی امروز استقلال زمان بازی آلومینیوم اراک تیم گل گهر سیرجان باشگاه صنعت نفت آبادان بازی پرسپولیس امروز ساعت چنده اخبار لیگ برتر فوتبال اخبار فوری پرسپولیس اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

فولاد خوزستان با هدایت جواد نکونام جزو تیم‌های با ثبات لیگ محسوب می‌شود و به عنوان یکی از تیم‌های مدعی که فصل قبل هم در مکان سوم قرار گرفت انتظارات زیادی از آن می‌رود. فولاد جزو تیم‌های بدون شکست تا هفته چهارم است و پیروزی اش مقابل استقلال تهران در خوزستان بهترین نتیجه‌ای بوده که کسب کرده است. این تیم خوزستانی هفته قبل مقابل تیم قعرنشین آلومینیوم موفق به گلزنی نشد و بازی نهایتا مساوی شد و قطعا این نتیجه چیزی نبوده است که کادر فنی و هوادارن به دنبالش بودند.

فولاد با ۶ امتیاز در مکان هفتم جدول رده بندی قرار دارد. عملکرد این تیم در خط حمله با حضور بازیکنانی همچون لوسیانو پریرا، ساسان انصاری و محمد قاسمی نژاد با ۵ گل قابل قبول بوده، اما در خط دفاعی این تیم از خود ضعف نشان داده و ۴ گل دریافت کرده است. محسن فروزان هفته قبل اولین کلین شیت خود را برای فولاد ثبت کرد، اما این کلین شیت چندان لذت بخش نبود، چون با پیروزی همراه نشد. در هفته پیش رو، فولادی‌ها باید به مصاف تراکتوری بروند که با پیروزی هفته قبل از فشار خارج شده و به دنبال بالا آمدن در جدول است. با تصمیم مسئولان باشگاه تراکتور این دیدار در ورزشگاه سپهبد شهید قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد.

سایپا- مس رفسنجان/ دوشنبه ساعت ۱۵

تیم فوتبال سایپا در شرایطی که فصل قبل برای ماندن در لیگ می‌جنگید شروع قابل قبولی با ابراهیم صادقی مربی جوان خود در این فصل از رقابت‌ها داشته است. هفته چهارم لیگ سایپایی‌ها در شرایطی که با یک گل از تیم سپاهان در ورزشگاه نقش جهان عقب افتاده بودند، موفق شدند بازی را به تساوی بکشند و تک امتیاز با ارزشی را کسب کنند. از نکات قابل توجه در تیم سایپا عملکرد خوب محسن مسلمان بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس در این تیم است. او در ۲ بازی که برای تیم سایپا انجام داده، یک گل ۳ امتیازی مقابل ماشین سازی به ثمر رسانده است و هفته قبل پاس گل تیمش را داد تا بار دیگر خودش را به عنوان یکی از بازیکنان خوب لیگ معرفی کند.

ساعت بازی سپاهان امروز ساعت بازی تراکتورسازی ساعت بازی امروز استقلال زمان بازی آلومینیوم اراک تیم گل گهر سیرجان باشگاه صنعت نفت آبادان بازی پرسپولیس امروز ساعت چنده اخبار لیگ برتر فوتبال اخبار فوری پرسپولیس اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

نارنجی پوشان تا به اینجا در ۴ بازی شان هیچ شکستی را متحمل نشده اند و با ۳ تساوی و یک برد و کسب ۶ امتیاز در مکان هشتم جدول قرار دارند، مکانی که با حفظ آن تا آخر فصل می‌تواند نتیجه‌ قابل قبولی برای این تیم جوان که هزینه زیادی برای آن نشده است، باشد.

مس رفسنجان یکی از تیم‌های تازه وارد به لیگ است به نظر می‌رسد برای ماندن در این مسابقات برای فصل بعدی کار سختی در پیش داشته باشد. این تیم با هدایت محمد ربیعی تا به اینجای لیگ هیچ پیروزی کسب نکرده است و با یک امتیاز در مکان شانزدهم جدول رده بندی قرار دارد. نماینده رفسنجان هفته قبل میزبان تیم تراکتور بود و با اینکه در این بازی با گل دقایق آخر عباس‌زاده شکست خوردند با ارائه یک فوتبال رو به جلو، عنوان محترم‌ترین بازنده هفته چهارم لیگ را به خود اختصاص داد.

هواداران این تیم قطعا با دیدن فوتبال خوبی که بازی کردند و مقابل تیم تراکتور موقعیت‌های گل خوبی خلق کردند به آینده و نتیجه‌های بهتر برای ماندن در لیگ امیدوار شده اند. این شکست در شرایطی رخ داد که حتی علیرضا منصوریان سرمربی تراکتور در کنفرانس خبری بعد از بازی به تمجید از ربیعی پرداخت و گفت مطمئن است این تیم در آینده شرایط متفاوتی خواهد داشت.

گل‌گهر سیرجان- پیکان تهران/ دوشنبه ساعت ۱۵

بدون شک گل‌گهر با هدایت امیر قلعه نویی پر افتخارترین مربی فوتبال کشورمان پدیده ۴ هفته ابتدایی لیگ بوده است. این تیم بعد از شکست تیم سپاهان در هفته‌ی ابتدایی نشان داد که حرف‌های زیادی برای این فصل از رقابت‌ها دارد و نتایج خوبش را ادامه داد تا در ۳ هفته اخیر صدر جدول را به هیچ تیمی ندهد. گل‌گهر در این ۴ بازی هنوز شکست نخورده است و با ۳ پیروزی بیشترین تعداد برد را بین تیم‌ها دارد و همچنین با ۷ گل زده بهترین خط حمل لیگ را دارد. آن‌ها در خط دفاعی نیز عملکرد خوبی داشته اند و فقط ۲ گل دریافت کرده اند.

این تیم جزو پر هزینه‌ترین‌های لیگ محسوب می‌شود و قلعه نویی با جمع کردن بازیکنانی که سابقه حضور در تیم‌های بزرگ را داشته اند، اما آن‌جا چندان بازی نمی‌کردند، توانسته تیم یکدستی را تشکیل دهد و با آرامشی که وجود دارد افکار خود را عملی کند. بازیکنان تاثیر گذاری مانند منشا، سعید صادقی و یونس شاکری ستاره‌های سیرجان بوده اند. برخی از کارشناسان اعتقاد دارند این روند در تیم گل‌گهر ادامه دار نخواهد بود و این تیم صدر را از دست می‌دهد و تیم‌های مدعی سنتی بار دیگر در کورس قهرمانی قرار خواهند گرفت. اما این موضوع را نیز باید در نظر گرفت قلعه نویی بیخیال کسب افتخار دیگری در فوتبال ایران نمی‌شود و شرایطی خوبی برای او در سیرجان فراهم شده است.

ساعت بازی سپاهان امروز ساعت بازی تراکتورسازی ساعت بازی امروز استقلال زمان بازی آلومینیوم اراک تیم گل گهر سیرجان باشگاه صنعت نفت آبادان بازی پرسپولیس امروز ساعت چنده اخبار لیگ برتر فوتبال اخبار فوری پرسپولیس اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

تیم فوتبال پیکان با هدایت مهدی تارتار لیگ را با حاشیه آغاز کرد و این سرمربی قصد داشت از جمع پیکانی‌ها جدا شود، اما در نهایت ماندنی شد و نتایج قابل قبولی نیز کسب کرده است. پیکانی‌ها در هفته چهارم موفق شدند تیم مدعی استقلال را در ورزشگاه قدس با تساوی بدون گل متوقف کنند. البته پیکان در این دیدار بیشتر به فکر دفاع و ضد حمله بود و بازی را برای هافبک‌ها و مهاجمان استقلال بسته بود. پیکانی‌ها با ۳ امتیاز با ارزشی که از شهر خودرو گرفتند و ۲ تساوی و یک باخت و کسب ۵ امتیاز در مکان نهم جدول رده بندی قرار دارند. امتیاز گرفتن از این تیم کار چندان راحتی نخواهد بود و صدر نشین برای حفظ مکان خود کار دشواری را مقابل پیکان خواهد داشت.

استقلال تهران- صنعت نفت آبادان/ دوشنبه ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه

تیم فوتبال استقلال با کسب ۷ امتیاز از ۴ بازی ابتدایی خود یکی از بهترین شروع‌های خودش را در چند سال اخیر لیگ داشته است، اما نتیجه گیری در این تیم پرهوادار چندان با ثبات به نظر نمی‌رسد. محمود فکری در شرایطی هدایت آبی پوشان پایتخت را پذیرفته است که انتظارات بالایی از او وجود دارد. این تیم به نام کشورمان در چند سال اخیر زیر سایه نتیجه گیری رقیب سنتی خود یعنی پرسپولیس بوده است و هواداران آبی دیگر علاقه‌ای به ادامه دار بودن این موضوع ندارند. نکته امیدوار کننده برای استقلالی‌ها حضور یک کادر فنی تمام استقلالی در این تیم است، اما نتایج کسب شده تا به الان سینوسی بوده است.

استقلال لیگ را با پیروزی مقابل مس رفسنجان آغاز کرد، اما هفته دوم مقابل فولاد شکست خورد و وارد حاشیه شد. آن‌ها در هفته سوم موفق شدند با تک گل دیدنی میلیچ از روی یک ضربه ایستگاهی ماشین سازی را در ورزشگاه آزادی شکست دهند، اما در هفته چهارم بازهم نتوانستند روند پیروزی را ادامه دهند و مقابل پیکان متوقف شدند. باید دید حضور با بازیکنان خوبی، چون مهدی قایدی، وریا غفوری و دیاباته آقای گل فصل قبل آیا فکری می‌تواند ثبات در تیم ایجاد کند و امسال تیم را به قهرمانی برساند؟ استقلال با ۷ امتیاز در مکان چهارم جدول رده بندی قرار دارد.

ساعت بازی سپاهان امروز ساعت بازی تراکتورسازی ساعت بازی امروز استقلال زمان بازی آلومینیوم اراک تیم گل گهر سیرجان باشگاه صنعت نفت آبادان بازی پرسپولیس امروز ساعت چنده اخبار لیگ برتر فوتبال اخبار فوری پرسپولیس اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

نتایج کسب شده توسط تیم صنعت نفت مانند تیم استقلال است و این تیم با ۷ امتیاز یک پله پایین‌تر از استقلال در مکان پنجم قرار دارد تا شرایط جدول حساسیت این دیدار را افزایش دهد. صنعت نفت در بازی‌های اخیر تیم سرسختی نشان داده است و به راحتی امتیاز از دست نمی‌دهد. این را می‌توان از گل دقایق پایانی این تیم مقابل شهرخودرو فهیمد که تیم را از شکست نجات داد. طالب ریکانی مهاجم با تجربه آبادانی‌ها ستاره این تیم تا به اینجای لیگ بوده و با ۴ گل به همراه منشا بهترین گلزن لیگ است. تنها باخت این تیم مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی بوده که تک گل پرسپولیس را سیامک نعمتی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. هدایت این تیم بر عهده سیروس پورموسوی مربی با تجربه کشورمان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ