خواص فوق العاده دمنوش رازیانه

0

رازیانه به دلیل داشتن اثرات آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد باکتریایی گیاهی بی نظیر و منحصر به فرد است که خواص فراوانی برای سلامتی دارد. رازیانه علاوه بر خواصی که برای سلامتی دارد ، برای چاقی صورت دارد و برای بسیاری از افراد از لاغری موضعی اندام و صورت خود شکایت دارند، بسیار مفید است. با مصرف دمنوش رازیانه می توانید صورتی زیبا و پر حجم داشته باشید.

مجله سلامت طرز تهیه دمنوش رازیانه رازیانه چیست و چه فوایدی دارد رازیانه چیست رازیانه برای لاغری رازیانه برای چاقی صورت رازیانه برای پریودی دمنوش رازیانه برای عفونت خوبه دمنوش رازیانه برای چی خوبه خواص رازیانه

نگاهی گذرا به خواص گیاه رازیانه

گیاه رازیانه بومی مدیترانه است و به عنوان دارو برای بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

برخی از خواص رازیانه عبارتنداز

دمکرده رازیانه سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

دمکرده رازیانه تاثیرات ضدمیکربی و ضدویروسی دارد.

رازیانه به سلامت روان، تسکین علائم یائسگی و کاهش التهاب کمک می کند.

دمنوش رازیانه با ایجاد حالت آرامش و شل کنندگی عضلات، به خوابی عمیق و راحت کمک می کند.

چای رازیانه عملکرد هضم را بهبود می بخشد.

دمنوش رازیانه، سرشار از آنتی اکسیدان بوده و با آسیب اکسیداتیو مبارزه می کند وعلائم پیری را کاهش می دهد.

دمنوش رازیانه به دلیل خاصیت ضد باکتریایی، به رفع بوی بد دهان کمک می کند.

ارزش غذایی رازیانه

ارزش غذایی ۱ قاشق غذاخوری (۶ گرم) تخم رازیانه خشک عبارت است از :

کالری ۲۷

فیبر ۳ گرم

ویتامین ۱۲٪ از نیاز روزانه

کلسیم ۳٪ از نیاز روزانه

آهن ۴٪ از نیاز روزانه

منیزیم ۴٪ از نیاز روزانه

پتاسیم ۸٪ از نیاز روزانه

منگنز ۷٪ از نیاز روزانه

دمنوش رازیانه برای چاقی صورت

از خواص رازیانه برای پوست صورت استفاده کنید و با ماسک رازیانه چین و چروک پوست را از بین برده و پوستی جوان و شاداب داشته باشید. همچنین رازیانه خواص روشن کنندگی طبیعی دارد و برای کاهش پف صورت، پاک کنندگی آلودگی ها مفید است. برای چاق شدن صورت خود نیز می توانید از دمنوش رازیانه استفاده نمایید اما چگونه ؟ برای چاقی صورت از دمنوش رازیانه به گونه ای که در ادامه ی این بخش از نمناک گفته ایم استفاده نمایید.

طریقه مصرف دمنوش رازیانه برای چاقی

برای چاقی صورت، درون آب داغ یک قاشق از دانه های رازیانه را بریزید و یک چای رازیانه درست کنید و هر شب یک استکان کوچک بنوشید تا موجب چاقی صورت شود.

همچنین برای چاقی صورت، می توانید دانه رازیانه را پودر کرده یک قاشق مرباخوری از این پودر را در نصف لیوان آب جوش به مدت یک ساعت گذاشته سپس دم کرده آن را صاف کرده با عسل و یک قاشق غذاخوری ماست شیرین مخلوط کنید . بعد از اماده شدن ماسک به مدت ۲۰ دقیقه مخلوط را روی صورت قرار دهید.

ماسک دمنوش رازیانه برای زیبایی صورت

۱.دمنوش رازیانه یا پودر رازیانه را با روغن بادام یا روغن زیتون ترکیب کنید و به صورت ماسک روی پوست قرار دهید.

۲. پودر یا دم کرده ی رازیانه را با ماست و عسل مخلوط کرده و هم بزنید با یکدست شود، سپس ماسک را به وسیله یک قلموی آرایشی روی پوست خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

عرق رازیانه مناسب خانم ها

عرق رازیانه دارای طبیعت گرم است و برای خانم هایی که در دوران یائسگی قرار دارند و خانم هایی که دچار یائسگی زودرس شده اند، مفید است و می تواند علئم یائسگی را کاهش دهد. این گیاه در درمان کیست تخمدان زنان نیز بسیار کاربرد دارد و به کاهش دردهای دوران قاعدگی، کمک می کند.

رازیانه و بزرگ شدن سینه

از خواص رازیانه می توانید برای بزرگ کردن سینه ها استفاده کنید اما چگونه؟

یک قاشق چایخوری رازیانه را کوبیده و در یک لیوان آب جوش بریزید و آنرا به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید ، از دمکرده رازیانه روزی یک استکان میل شود و همزمان بادکش سینه ها، ماساژ و روغن مالی با روغن خراطین انجام شود. مصرف طولانی مدت و مکرر رازیانه ممکن است با بالا بردن سطح استروژن در بدن شما تا حدودی به افزایش سایز سینه کمک کند.

استفاده از رازیانه برای مردان توصیه نمی شود

استفاده زیاد از رازیانه برای مردان به علت دارا بودن مقدار زیاد هورمونهای زنانه و کاهش نیروی جنسی در آقایان، توصیه نمیشود.

مجله سلامت طرز تهیه دمنوش رازیانه رازیانه چیست و چه فوایدی دارد رازیانه چیست رازیانه برای لاغری رازیانه برای چاقی صورت رازیانه برای پریودی دمنوش رازیانه برای عفونت خوبه دمنوش رازیانه برای چی خوبه خواص رازیانه

طرز تهیه دمنوش رازیانه

برای تهیه دمنوش رازیانه مقدار ۱ قاشق چایخوری رازیانه را کوبیده و در یک لیوان آب جوش بریزد و آن را به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید.

در یک لیتر آب جوش ۱۰ گرم برگ رازیانه بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید.

نکات مهم

به جای تزریق ژل و بوتاکس برای پرتر به نظر رسیدن صورت و زیبایی آن بدون عارضه و نگرانی با طب سنتی و استفاده از دمنوش ها به نتیجه برسید.

تعادل در مصرف رازیانه باید رعایت شود.

رازیانه مانند شمشیر دولبه عمل میکند و به سبب فیبر فراوان میتواند اشتها شما را سرکوب کرده و سبب لاغری شود پس با دقت و رعایت باید نبایدهایش مصرف کنید.

برخی از افراد ممکن است به برخی از مواد حساسیت داشته باشند به همین خاطر باید از مصرف دانه های رازیانه اجتناب کنند.

سطح پتاسیم بالایی در رازیانه وجود دارد افرادی که مبتلا به بیماری کلیوی هستند باید مصرف آن را محدود سازند.

خانم ها توجه کنند مصرف زیاد و طولانی مدت رازیانه به دلیل ترکیبات شبه استروژنی میتواند چرخه قائدگی شما را دچار مشکل کند.

منبع : نمناک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ