تنظیمات اسکیما Schema در افزونه Yoast SEO

1

اسکیما یا schema markup یک متا دیتا است که به سایت شما اضافه می‌شود تا اطلاعات دقیق‌تری درباره موضوع و نوشته شما به موتورهای جستجوگر بدهد. ما همیشه از توضیحات متا ، عنوان متا و از این موارد برای ارسال اطلاعات بهتر به گوگل استفاده می‌کنیم.

اما عنوان و توضیحات متا به موتورهای جستجو کمک نمی‌کند تا متوجه شود که شما در رابطه با چه موضوعی صحبت می‌کنید و محتوا شما دقیقاً چیست اما اسکیما کمک می‌کند تا خزندگان موتورهای جستجو متوجه دسته‌بندی محتوای شما بشوند و آنرا با ساختار بهتر و مناسب‌تری نمایش دهند.

نحوه استفاده از schema مشاوره سئو سایت سئو سایت سئو چه اهمیتی دارد خرید افزونه اسکیما افزونه yoast seo چیست اصول سئو در تولید محتوا اصول سئو چیست اسکیما گوگل اسکیما چیست آموزش وردپرس آموزش تنظیمات yoast seo آموزش افزونه yoast seo آموزش اسکیما

schema markup ها به تگ‌های HTML شما اضافه می‌شوند تا نوع اطلاعات را برای ارسال به موتورهای جستجو دسته‌بندی کنند. به عنوان مثال یک کد اسکیما به این صورت به کدهای صفحه شما اضافه شده است :

<div itemscope itemtype ="http://schema.org/Movie">
  <h1 itemprop="name">Avatar</h1>
  <span>Director: <span itemprop="director">James Cameron</span> (born August 16, 1954)</span>
  <span itemprop="genre">Science fiction</span>
  <a href="../movies/avatar-theatrical-trailer.html" itemprop="trailer">Trailer</a>
</div>

همانطور که می‌بینید اسکیما ها یک کد به تگ‌های HTML شما اضافه می‌کنند و به گوگل و سایر موتورهای جستجو می‌گویند که این صفحه مربوط به سازمان، شخص، فیلم، مکان یا هرموضوع دیگری است. این موضوع همچنین به شما کمک می‌کند که در قسمت knowledge panels احتمالاً قرار بگیرید و رتبه بهتری نسبت به سایر رقبا خود پیدا کنید.

Schema به گونه‌ای است که به توصیف صفحه شما می پردازد تا از طریق آن موتورهای جستجو بتوانند صفحه شما را  با توجه به نیاز کاربران پیدا کنند. Yoast SEO به طور خودکار صفحات شما را با استفاده از schema.org قابل توصیف می‌کند. این به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا بتوانند وب‌سایت و محتوای شما را درک کنند. اگر می‌خواهید در مورد چگونگی عملکرد آن بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

به ‌طور پیش‌فرض سایت Yoast SEO صفحات شما را از طریق Web Page Schema و پست‌های شما را بوسیله Schema Article توصیف می‌نماید. اکثر کاربران به این نیاز ندارند که اسکیما خود را که به صورت پیش‌فرض وجود دارد، تغییر دهند. در مقابل برخی از کاربران هستند که می‌خواهند تنظیمات را کنترل کنند. تغییر اسکیما به طور کلی می تواند تعریف صفحه را در موتورهای جستجوگر تغییر دهد. این تغییر تنظیمات و کنترل بر پایه نوع و منطق محتوا است. به عنوان مثال ممکن است بخواهید صفحه About Page خود را با عنوان درباره صفحه با استفاده از Schema About Page توصیف کنید. به دلیل این‌که دقیق تر از Schema Web Page است. این تغییر باعث می‌شود موتور جستجوگر محتوای مربوطه را زمانی که کاربر آن را جستجو کرد، بفهمد.

گزینه‌های صفحه وب و مقاله

وقتی صفحه و پست‌های خود را ویرایش می‌کنید گزینه‌هایی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید تنظیمات پیش فرض Schema را تغییر دهید. این تنظیمات را می‌توانید در Yoast SEO meta box یا نوار کناری Yoast SEO  پیدا کنید. توجه داشته باشید بعضی از گزینه‌ها تنها در برخی از پست‌ها فعال هستند. به عنوان مثال Schema مقالات تغییر نمی‌کنند چون یک مقاله معتبر نیاز به نویسنده دارد.

نحوه استفاده از schema مشاوره سئو سایت سئو سایت سئو چه اهمیتی دارد خرید افزونه اسکیما افزونه yoast seo چیست اصول سئو در تولید محتوا اصول سئو چیست اسکیما گوگل اسکیما چیست آموزش وردپرس آموزش تنظیمات yoast seo آموزش افزونه yoast seo آموزش اسکیما

جداول زیر گزینه‌هایی را که می‌توانید در هر حالت انتخاب کنید، شرح می‌دهد.

گزینه‌های صفحه

نوع صفحه توضیحات
Web Page یک صفحه وب معمولی

 

تنظیمات پیش فرض ما برای صفحات

Item Page یک صفحه خاص در مورد یک موضوع خاص مثل یک محصول یا یک هتل
About Page صفحه ای درباره سایت شما
FAQ Page صفحه ای حاوی لیستی از سوالات و پاسخ ها
QA Page صفحه ای حاوی یک سوال واحد با چندین پاسخ
Profile Page صفحه ای که نماینده شخص یا کاربر است
Contact Page صفحه ای با فرم تماس
Medical Web Page صفحه ای حاوی اطلاعات پزشکی و موارد مشابه
Collection Page صفحه ای که شامل لیستی از صفحات دیگر است. همانند یک بایگانی پست
Checkout Page صفحه ای که بخشی از روند تسویه حساب تجارت الکترونیکی است.
Real Estate Listing صفحه ای که اطلاعات مربوط به ملکی را برای فروش، اجاره یا موارد مشابه ارائه می دهد.
Search Results Page صفحه ای که نتایج جستجو را لیست میکند.

آپشنهای صفحه در Schema

گزینه‌های پست

انواع صفحه توصیف
Article یک مقاله معمولی

 

تنظیمات پیش فرض برای پستها( اما نه برای انواع پستهای سفارشی)

Social Media Posting یک پست بلاگ
News Article یک مقاله جدید
Advertiser Content Article یک اسپانسر، مثل تبلیغات
Satirical Article یک مقاله طنز
Scholarly Article یک مقاله علمی
Tech Article یک مقاله فنی
Report یک گزارش

آپشنهای پست در Schema

مدیریت و تغییر پیش‌فرض‌ها در Schema

تنظیمات پیش فرض ها برای بیشتر سایت ها مناسب هستند، اما این پیش فرض ها را می شود بر اساس هر نوع پست خاصی که می گذارید، تغییر داد. برای مثال شما بخواهید انواع پست خود را بر روی Social Media Posting بگذارید. شما برای این کار می توانید پیش فرض را از طریق تنظیمات search Appearance تغییر دهید.

نحوه استفاده از schema مشاوره سئو سایت سئو سایت سئو چه اهمیتی دارد خرید افزونه اسکیما افزونه yoast seo چیست اصول سئو در تولید محتوا اصول سئو چیست اسکیما گوگل اسکیما چیست آموزش وردپرس آموزش تنظیمات yoast seo آموزش افزونه yoast seo آموزش اسکیما

توجه داشته باشید تغییر تنظیمات پیش فرض برای یک نوع پست تمام تنظیمات اسکیما را برای همه پستهای آن نوع تغییر میدهد. البته به جز مواردی که قبلا برای آنها پیش فرض را تغییر داده باشید.

تنظیم اشتباه Schema

این را بدانید اگر به اشتباه گزینه ها را تغییر دهید با کدهای خطا مواجه می شوید. پیش فرض هایی که در ابتدا وجود دارد به گونه ای برنامه ریزی شده اند تا خطا رخ ندهد. اگر بخواهید بدون توجه به این که چه تغییری مناسب پست شما است این کار را انجام دهید، مشکل ساز می شود. پس این تغییرات باید منطقی باشد. برای مثال گوگل انتظار دارد وقتی تنظیمات بر روی FAQ قرار می گیرد طبق آنچه قبل تر در جدول به آن اشاره کردیم پست  باید حاوی سوال و پاسخ باشد. حال اگر صفحه شما چیزی غیر از این باشد گوگل این عدم انطباق را با خطا به شما نشان میدهد.

سوالات متداول

قطعاً بعد از مطالعه این مقاله سوالات زیادی در ذهن شما شکل خواهد گرفت که ما به برخی از آنها می‌پردازیم :

آیا افزونه Yoast Seo بهترین افزونه سئو وردپرس است ؟

بله، به جرات می‌توان گفت که این افزونه بهترین افزونه سئو وردپرس است که شما می‌توانید از آن استفاده کنید. البته افزونه‌های دیگری هم وجود دارد اما باتوجه به تجربه چندین ساله یواست سئو توانایی بهبود سئو سایت شما را تا حد بسیار زیادی را داراست.

آیا وارد کردن اتوماتیک عنوان متا و توضیحات متا صحیح است ؟

این امکان خوبی است که صفحات زیادی به صورت اتوماتیک دارای توضیحات و عنوان متا باشند، اما توجه کنید که شما باید برای ایجاد هر صفحه در سایت خود سیاست و هدفی داشته باشید و بهتر است که برای تمام صفحات، نوشته‌ها، برچسب‌ها، دسته‌بندی‌ها و تمام موارد به صورت دستی این موارد را قرار دهید.

آیا افزونه Yoast Seo اسکیمای سوالات متداول را اضافه می‌کند ؟

بله، یکی از مهم‌ترین امکانات این افزونه، اضافه کردن اسکیما سوالات متداول یا FAQ به صفحات شما توسط ویرایشگر گوتنبرگ است که ما در آموزش نحوه اضافه کردن FAQ Schema به وردپرس به این مورد به طور کامل پرداخته‌ایم.

آیا استفاده از اسکیما برای سئو سایت من حیاتی است ؟

بله، اگر شما قصد دارید بهترین سئو on-page را داشته باشید و موتورهای جستجو به راحتی محتوای شما را خزش کنند و دسته‌بندی کنند، این مورد برای سئو وردپرس حیاتی است و حتماً باید از اسکیما متناسب با سایت خود استفاده کنید.

آیا می‌توانم از چند Schema همزمان استفاده کنم ؟

بله، البته باید توجه داشته باشید که شما باید مدیریت کامل روی اسکیما خود داشته باشید، به طور مثال همزمان نمی‌توانید از اسکیما Recipe و Book استفاده کنید. شاید دچار خطا نشود، اما تاثیری هم روی سایت شما نخواهد داشت.

آیا استفاده از Schema روی رتبه سایت من تاثیر دارد ؟

به طور مستقیم خیر، اما بدون شکل در سال ۲۰۲۰ این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار می‌شود و گوگل از طریق این میکرودیتاها می‌تواند درست محتوای شما را شناسایی کند. همچنین گوگل برای نمایش هرکدام از اسکیما روش خاصی دارد که می‌تواند به افزایش CTR سایت شما کمک کند.

من از اسکیما Recipe استفاده می‌کنم اما تغییری در نتایج مشاهده نمی‌کنم. چرا ؟

گوگل اجباری برای تغییر در نحوه نمایش شما ندارد و فقط در صورتی که سایت شما را شایسته نحوه نمایش متفاوت ببینید اینکار را انجام می‌دهد.

چه کار کنیم که Schema استفاده شده در نتایج نمایش داده شود ؟

به طور کلی گوگل اسکیماهای سایت‌هایی که دارای محتوایی غنی هستند را نمایش می‌دهد، اما اگر نمایش نداد نگران نباشید، شما باید روی محتوای برگه خود بیشتر تمرکز کنید. سعی کنید صفحه خود را بروزرسانی کنید و از انواع محتوای تصویری، صوتی و نوشتاری استفاده کنید تا به مرور زمان این اتفاق برای شما بی‌افتد و گوگل صفحه شما را شایسته استفاده از اسکیما مورد نظراتان کند.

اگر قرار است گوگل اسکیما مرا نمایش ندهد چرا باید از آن استفاده کنم ؟

شما قصد دارید سئو وردپرس خود را به حداکثر ممکن برسانید، در کمترین حالت شما به گوگل موضوع سایت خود را فهماندید و اجازه می‌دهید گوگل از محتوای سایت شما باخبر شود. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. فرض کنید شما دستور پخت غذای رژیمی در سایت خود قرار داده‌اید. اگر از اسکیما دستور پخت استفاده کرده باشید گوگل از میزان کالری Recipe شما باخبر است و آنرا به کاربر نمایش می‌دهد اما اگر اینکار را نکنید، خود ربات‌های گوگل از میزان کالری دستور پخت شما باخبر نیستند.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. حمیدرضا می گوید

    درود وقت بخیر
    من میخوام اسکیما یواست خودم رو غیرفعال کنم
    از کجا باید اینکارو انجام بدم؟