داوید بتونی، رفیق گرمابه و گلستان زیدان که امشب روی نیمکت می نشیند

0

داوید بتونی سالهاست که مرد دست راست زیدان است و حالا پس از ابتلای سرمربی رئال مادرید به کرونا، رئیس کادر فنی رئال مادرید در بازی امشب خواهد بود. رفاقت این دو از زمانی آغاز شد که هر دو در آکادمی کن در اواخر دهه هشتاد بازی می کردند.

باشگاه کن، خوابگاه نداشت و بچه ها باید در شهر زندگی می کردند. آن طور که میکائیل مادار بازیکن سابق کن تعریف کرده، بتونی به یک سرویس بهداشتی با قابلیت شستن پاهایش نیاز داشت (یک کاسه سرامیکی ویژه در برخی اتاق ها که برای شستن پا یا وضو گرفتن از آن استفاده می شود) و فقط زیدان در اتاقش این امکان را داشت. بتونی می خواست با این روش درد و ورم پاهایش را کم کند. از آن جا رفاقت زیزو و بتونی آغاز شد. بتونی بعد از آن فوتبال را کنار گذاشد و در یووه و رئال مادرید، زیزو را به عنوان یک دوست و یک همراه،دنبال کرد و در این سالها همیشه در کنارش بود.

با وجود آن که بونی در ابتدا مدرک مربیگری را نداشت اما زیدان به هیچ گزینه دیگری به جز او برای دستیاری فکر نمی کرد. در فصل اول زیدان نام بتونی به عنوان کارمند تدارکات در کادر فنی قرار گرفت اما او در سال ۲۰۱۷ مدرک مربیگری در اسپانیا را گرفت. بتونی از ۱۷ سالگی در کنار زیدان بوده و در همه جامها و لحظات دوران مربیگری وی نیز در کنارش بود. البته این اولین باری نیست که بتونی هدایت تیم را به عهده می گیرد، در پیش فصل گذشته در مونترال نیز زمانی که زیدان به علت فوت برادرش اردو را ترک کرد، بتونی مدیریت تیم را به جای زیدان به عهده گرفت.

دنیس آرمبروستر هم تیمی سابق این دو در کن تعریف می کند” همیشه با هم بودند. انگار دوقلو بودند چرا که یکی مشکی مو بود و دیگری بلوند، یکی بلندقامت بود و دیگری کوتاه. هر دو خیلی شکمو بودند و هر شب نان باگت می خریدند تا با غذاهایشان بخورند.”

ساعت بازی رئال مادرید امشب باشگاه رئال مادرید اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ