فایده کربن گیاهی برای سلامت پوست

0

کربن گیاهی فواید بی‌نظیری دارد. امروزه از این ماده به عنوان سم‌زدایی قوی و موثر در شبکه‌های اجتماعی یاد می‌شود.

متخصص پوست و مو کربن گیاهی چیست سلامت نیوز سلامت پوست و مو سلامت پوست در طب سنتی خاصیت کربن گیاهی 

در این مقاله بر آن هستیم تا با قابلیت‌های این ماده در پاکسازی پوست آشنا شویم. اما آنچه از اهمیت بالایی برخوردار است، توجه به این موضوع است که کربن گیاهی، برحسب نوع پوست، کاربرد و مزایای متفاوتی دارد.

مزایای کربن گیاهی چیست؟

این ماده پوست را از تمام آلودگی‌های محیطی سم‌زدایی می‌کند: مانند آلودگی‌ هوا، آلودگی ناشی از دود سیگار و … و درنهایت، پوست شادابی و درخشش خود را باز می‌یابد. بعد از استعمال این ماده روی پوست، روزنه‌های پوستی باز می‌شوند، باکتری‌ها و کثیفی‌هایی که روی پوست تجمع کرده‌اند از بین می‌روند و درنتیجه شکل‌گیری جوش‌های سرسیاه و آکنه به حداقل می‌رسد چون عامل ایجاد این دو پدیده، چیزی جز آلودگی‌های محیطی نیست.

از آنجا که کربن سیاه حاوی مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان است، در مبارزه با پیری پوست و به تاخیر انداختن این پدیده نقشی چشم‌گیر دارد و حتی انعطاف‌پذیری پوست را نیز بهبود می‌بخشد.

کربن گیاهی، باعث شافیت رنگ چهره و نیز صاف شدن پوست می‌شود. متخصصان پوست معتقدند که یکی از مزایای بسیار مهم این ماده، بافت منحصر به فرد آن است و از آنجا که این بافت حالتی دانه دانه‌ای شکل دارد، لایه‌‌برداری طبیعی پوست را بی‌آنکه نیازی به فرمول‌های پیچیده لابراتورهای آرایشی باشد، ممکن می‌سازد.

درحقیقت این ماده به شکلی نرم و ملایم، پوست را لایه‌برداری می‌کند به‌طوری ‌که در حین مصرف و نیز بعد از آن، هیچ خطری اپیدرم را تهدید نکرده و نخواهد کرد.

کربن گیاهی برای چه نوع پوستی مناسب است؟

بدون شک این ماده برای پوست‌های مختلط و مایل به چرب مناسب‌تر است! منتهی امکان استفاده از این ماده برای پوست‌های خشک و حساس نیز طی شرایطی وجود دارد.

کربن گیاهی، پوست‌های مختلط و چرب را بی‌آنکه چرب‌تر کند، پاکسازی می‌کند اما اگر پوستی خشک و حساس دارید نباید در مصرف کربن گیاهی زیاده‌روی کنید.

اگر این ماده را به عنوان لایه‌بردار استفاده می‌کنید، آن ‌را به آرامی روی پوست ماساژ دهید و اگر پوستی خشک و حساس دارید، حرکات دورانی ماساژ باید بسیار آرام و ملایم باشد.

اگر کربن گیاهی را به عنوام ماسک مصرف می‌کنید، توصیه می‌کنیم که یک یا دو بار در هفته برای پوست‌های چرب و هر ۱۰ روز برای پوست‌های خشک یا حساس باشد. سپس با آب، یک آبکشی ملایم انجام دهید و ترجیحاً به‌جای استفاده از آب سخت شیرآب، برای شست‌وشو از آب ترمال یا آب معدنی کمک بگیرید.

چه نوع کربنی انتخاب کنیم؟

کربنی که از طریق سوزاندن چوب‌ درختانی چون بامبو، بلوط، صنوبر یا نارگیل بدست می‌آید، بهترین نوع کربن گیاهی محسوب می‌شود. متخصصان پوست معتقدند که قانون طلایی در انتخاب کربن گیاهی این است که آن را با توجه به قابلیت ردیابی، انتخاب کنید، به این معنا که شناسنامه و پیشینه کربن استخراج شده کاملاً مشخص باشد تا به این شکل به‌جای استفاده از کربن گیاهی مرغوب به اشتباه سموم دفع آفات را روی صورت خویش استعمال نکنیم! در این میان بی‌شک تولیدکنندگان محلی، بهترین و مطمئن‌ترین راه برای تولید این نوع کربن خواهند بود.

منبع : مجله سلامت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ