اتلتیکو، ولخرج تر و پرهزینه تر از رئال مادرید در پنج فصل اخیر

0

قدرت اقتصادی یکی از ویژگی های رئال مادرید در بخش قابل توجهی از قرن ۲۱ بوده است. رئال مادرید همواره بازیکنان گرانقیمتی نظیر فیگو، زیدان، رونالدو، بیل و .. را خریده بود و اتلتیکو که از نظر ورزشی در آغاز قرن ۲۱ شرایط خوبی نداشت مجبور بود که بازیکنان سطح دوم یا جوان های آینده دار را بخرد.

در سالهای اخیر اما سیاست نقل و انتقالاتی هر دو باشگاه تغییر کرده است. رئال با ظهور پی اس جی و سیتی یک رده نزول کرده است و حالا به استثنای هازارد بقیه خریدهایش بازیکنان کم نام و نشان تر و جوان تر ها بوده اند. این در حالیست که اتلتیکو شرایط بهتری پیدا کرده و در سالهای اخیر خریدهای میلیونی تری داشته است. اتلتیکو در پنج فصل اخیر ۶۸۲.۵ میلیون یورو برای خرید بازیکنان هزینه کرده است. رکوردشان در فصل ۲۰-۲۰۱۹ با ۲۴۸.۱ میلیون یورو بود که از این مبلغ ۱۲۷ میلیون یورو به ژائو فلیکس رسید. بازیکن پرتغای یکی از گران ترین خریدهای تاریخ لالیگاست که اتلتیکو با فروش گریزمان و رودریگو پول خرید وی را جور کرد.

در نقطه مقابل رئال مادرید در پنج فصل اخیر ۵۵۸.۵ میلیون یورو برای خرید بازیکنان هزینه کرده است که یکی از عوامل اصلی آن بازسازی برنابئوست. باشگاه باید از سال ۲۰۱۳ بازپرداخت وام ۵۷۰ میلیونی را هزینه کند و به همین خاطر مجبور به بازسازی است. پرهزینه ترین فص رئال فصل ۲۰-۲۰۱۹ بود که برای هازارد ۱۰۰ میلیون یورو هزینه شد. رئال در فصل جاری هیچ هزینه ای برای خرید بازیکن نداشت یا در فصل ۱۷-۱۶ تنها هزینه مربوط به پرداخت ۳۰ میلیون برای بازگرداندن موراتا بود. رئال در این سالها جوان های زیادی را خریده و به جز ماریانو و هازارد هیچ خرید دیگری در زمان انتقالش به رئال بیش از ۲۵ سال سن نداشته است.

ساعت بازی رئال مادرید امشب باشگاه رئال مادرید اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ