دلایلی برای ممکن بودن یا غیرممکن بودن بازگشت رونالدو به رئال مادرید

0

در روزهای اخیر نه رونالدو و نه رئال مادرید بحث بازگشت به همدیگر را رد نکرده اند. هر چند که انتقال رونالدو به خصوص از نظر مالی آسان نیست اما به نظر می رسد که رئال، یووه و رونالدو هر سه از این اتفاق سود خواهند برد.

یووه با رفتن رونالدو از پرداخت دستمزدش در سال پایانی قرارداد رها می شود و می توانند با رهایی از دستمزد وی شرایط اقتصادی خود را بهبود ببخشند. از سویی رئال می تواند با خرید رونالدو موقتا خریدهایی نظیر هالند، امباپه و کاماوینگا را به تعویق بیاندازد و به سال ۲۰۲۲ موکول کند و در همین مدت با بازگشت احتمالی تماشاگران به استادیوم ها شرایط مالی خود را نرمال کند.از سویی این بازیکن هم از رفتاری که در روزهای اخیر از جانب منتقدان فوتبال ایتالیا با او شده دلخور است و حس می کند که بازگشت به رئال از نظر ورزشی به سودش است.

البته در این راه باید موانع زیادی هم پشت سر گذاشته شود. رونالدو در یووه سالی سی و یک میلیون یورو دریافت می کند که بیانکونری ها با احتساب مالیات سالی هشتاد میلیون یورو برای رونالدو هزینه می کنند. این مبلغ برای باشگاه یووه که ضرر مالی شدیدی داشته مبلغ بالایی است. آنها به خاطر بحران کرونا در شش ماه آغازین فصل ۱۱۳.۷ میلیون یورو را از دست داده اند و حذف از یک هشتم نهایی چمپیونزلیگ این ضرر را بیشتر هم کرده است. یووه فصل گذشته ۹۰ میلیون یوروی دیگر را هم از دست داده بود. به همین خاطر است که تورینی هامشکل چندانی با فروش رونالدو به صورت رایگان ندارند و حتی با این که مطبوعات ایتالیا مبلغ ۲۹ میلیون یورو را مطرح کرده اند اما یووه حاضر است که رونالدو را رایگان بفروشد.

از سویی رونالدو در زمان ترک رئال مادرید سالی ۲۱ میلیون یورو دستمزد می گرفت و در آن زمان شرایط مالی رئال خیلی بهتر بود. رئال برای بازسازی برنابئو ۵۷۰ میلیون یورو وام گرفته است و بودجه اش را سیصد میلیون یورو کاهش داده است. رئال در حال حاضر سالی ۴۴۸ میلیون یورو به کارندانش دستمزد می دهد. قطعا باشگاه باید این مبالغ را کم کند. جدایی برخی بازیکنان مازاد نظیر بیل، ایسکو یا حتی هازارد می تواند به این مسئله کمک کند. البته حتی اگر رئال حاضر شود که به رونالدو سالی ۳۱ میلیون یورو دستمزد بدهد هم رونالدو ضرر خواهد کرد چرا که مالیات در ایتالیا خیلی کمتر است و بازیکن پرتغالی در ایتالیا فقط سالی صد هزار یورو مالیات می دهد اما در رئال باید نصف دستمزدش را مالیات بدهد.

از سویی مارکا به این نکته اشاره کرده است که بحث خرید رونالدو فعلا رئال را از برنامه هایش در مورد جذب امباپه و هالند دور نمی کند و همچنان خرید این دو ستاره نروژی و فرانسوی در اولویت است و رئال از خرید آنها غافل نخواهد شد.  فعلا اولویت رئال روی نجات فصل از نظر مالی و ورزشی با کسب حداقل یک جام از نظر ورزشی و کاهش دستمزدها برای اتمام فصل بدون ضرر مالی است و همچنان امباپه و هالند اصلی ترین گزینه های رئال برای خرید در آینده هستند اما درها به روی بازگشت رونالدو باز است و این انتقال امکان پذیر است.

ساعت بازی رئال مادرید امشب باشگاه رئال مادرید اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ