عکس جدید حمیرا و نوه اش آریانا +مصاحبه

0

پروانه امیرافشاری ۷۳ ساله که با نام هنری حمیرا شناخته می‌شود، خوانندهٔ سرشناس ایرانی است. وی در زمینهٔ موسیقی ملی ایران، موسیقی پاپ و موسیقی تلفیقی فعالیت دارد. صدای او به گفته استادش، علی تجویدی، در گسترهٔ آلتو قرار دارد و در عین حال، قابلیت سوپرانو از ابتدا زیر تا بم را داراست.

گفتگو با حمیرا در بهمن ۱۳۹۹

حمیرا ستاره همیشه جاودانه کلاسیک و سنتی ایران، اینروزها همه عشق خود را در وجود نوه ۹ ساله اش آریانا خلاصه کرده، دختر هشیار و زیبایی با ریشه ها و اصالت های ایرانی که روز و شب از مادربزرگ نامدار و محبوب خود زبان سرزمین مادری اش را، آداب و سنن سرزمین کهن اش ایران را می آموزد و با لهجه شیرینی سخن می گوید.

ازحمیرا درباره زندگی خصوصی اش می پرسم

می گوید دو دختر خوب و مهربان من هنگامه و یاسمن و نوه ام ، دو داماد بسیار فهمیده ام پیتر (پرویز) شوهر هنگامه از یک پدر و مادر ایرانی است که ۷۵ سال پیش برای تحصیل و زندگی به امریکا آمده اند. پیتر پراحساس، ورزشکا و موزیسین است. او یک باشگاه ورزشی سیاراست.

مرتب در مسابقات فوتبال حضور دارد و مدال می گیرد، اهل همه ورزش ها از اسکی آبی وروی یخ و کوهنوردی که از ۱۲سالگی عاشق آهنگهای من بوده، همیشه اعتراض دارد که من چرا دیگر نمی خوانم. و دومین داماد من شوهر یاسمن، یک امریکایی عاشق خانواده و همسر و فرزندش است، کمی فارسی حرف میزند، یکبار پدرش سوار یک تاکسی میشود که راننده آهنگ مرا پخش می کرده، پدرش می گوید دختر این خانم، عروس ماست. که راننده با هیجان درباره من توضیح می دهد و زمان پیاده شدن شان حاضر به گرفتن کرایه نمی شود و می گوید این افتخار من بود و کاش یکروز خانم حمیرا چهره نامدار موسیقی مان را از نزدیک ببینم.

من با یک گریم ماهرانه در قالب یک زن کاملا مسن، با شوهر و دخترم یاسمن ابتدا به زاهدان، سپس پاکستان رفتیم، عاقبت سراز اسپانیا در آوردیم در آنجا هم چند ماهی ماندیم تا به کاستاریکا رسیدیم، دوبار بدلیل نقل و انتقال به هندوراس و کاستاریکا، هربار با پرداخت مبلغ زیادی گذرنامه گرفتیم تا خود را به امریکا برسانیم.

همسر حمیرا نوه حمیرا عکس جدید حمیرا دختران حمیرا خواننده قدیمی خواننده قبل از انقلاب بیوگرافی حمیرا بیوگرافی پروانه امیرافشاری

حمیرا درباره دوستی اش با رامش می گوید چه دختر مهربان و با صفا و چه خواننده خوش صدا و هنرمندی بود همیشه به مناسبت  نوروز و تولدم زنگ میزد با هم کلی حرف میزدیم و بنظرم قدرش را ندانستند. او حالا حالاها می توانست روی صحنه ها بدرخشد. چون صدای گرم و زیبایی داشت. خیلی دلم شکست از رفتن ناگهانی اش.

حمیرا درباره  کتاب خاطراتش که قراربود آماده چاپ کند گفت حقیقت را بخواهید اگر من بخواهم واقعیت ها را بنویسم خیلی ها بشدت دلگیر میشوند و اگر بخواهم حقایق را پنهان کنم آن کتاب معنایی ندارد حالا چرا بیایم دشمن تراشی کنم.

دخترم هنگامه چون فرشته نگهبان و مراقب من است و من با تکیه به محبت ها و توجهات او احساس خوبی دارم. و یاسمن دختری خوب و مهربان و خوش قلب، که عاشق دیوانه‌وار آریانا دخترش و عاشق حیوانات است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ