ماه نهم بارداری از هفته چندم شروع میشه

0

ماه نهم بارداری از هفته چندم شروع میشه

شما در این ماه علائم متفاوتی را در بدن خود مشاهده می‌کنید. جنین شما به حداکثر وزن خود رسید‌ه و فشار زیادی به رحم شما وارد می‌کند. طبیعتا به همین دلایل، شما سختی‌های زیادی را در این ماه تحمل می‌کنید. ولیکن به خاطر خوشحالی‌هایی که از تولد نوزاد خود دارید، تحمل دشواری‌های واپسین نیز برای شما آسان خواهد بود.

ماه نهم بارداری از هفته ۳۳ شروع شد‌ه و در هفته ۳۶ تا ۳۸ هم به پایان می‌رسد. اکثر زنان بین هفته‌های ۳۸ تا ۴۲ زایمان می‌کنند، اما تعداد بسیار کمی از نوزادان دقیقاً در موعد مقرر به دنیا می‌آیند.

دوران بارداری بارداری هفته به هفته

وضعیت جنین در ماه آخر بارداری چگونه است؟

از هفته سی‌وهفتم به بعد، یعنی در ماه نهم بارداری جنین دیگر نوزاد نارس محسوب نمی‌شود. حالا دیگر نوزاد شما برای زندگی خارج از رحم آماد‌ه است و هر لحظه امکان دارد که متولد شود. در اواسط ماه نهم بارداری، تمامی اندام‌های جنین بالغ هستند. از این رو، به دشواری در درون رحم حرکت می‌کند.

وضعیت نوزاد در ماه نهم بارداری به طوری است که سر او به پایین و در لگن مادر قرار می‌گیرد. در این موقعیت حرکت نوزاد از طریق کانال زایمان در هنگام تولد راحت‌تر می‌شود.

حرکات نوزاد در این ماه بسار کم است؛ زیرا به علت رشد کامل او فضای کمی برای حرکت در داخل رحم مادر وجود دارد. فقط ممکن است لگدهای کودک را زیر دنده‌های خود احساس کنید، زیرا در حال حاضر کودک در وضعیت سر به پایین قرار دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ