راه پنجمین قهرمانی پرسپولیس مشخص شد/ گلات بیرون از تهران است

0

پرسپولیس نیوز – قهرمان ۴ دوره گذشته لیگ برتر ایران بار دیگر به مسابقات داخلی برمی‌گردد. بدون تردید رؤیای پرسپولیسی‌ها کسب جام پنجم یا آنطور که خودشان می‌گویند «گلات» کردن است. با این حال سرخ‌ها می‌دانند که این بار کارشان سخت‌تر از دفعات قبل است. سپاهان و استقلال خیلی سمج به رقابت ادامه می‌دهند؛ مخصوصا تیم اصفهانی که در سکوتی مرموز و آرامش کامل راهش را ادامه می‌‎دهد. هم مربیان پرسپولیس و هم مربیان سپاهان درست گفته‌اند که برنده بازی رودرروی ۲ تیم لزوما قهرمان لیگ بیستم نخواهد بود. با این حال قابل انکار هم نیست که این ۳ امتیاز نقش بسیار مهمی‌در معادلات قهرمانی خواهد داشت. با این حال هر دو تیم مشکلاتی دارند؛ آمار سال‌های اخیر سپاهان مقابل پرسپولیس، مخصوصا در اصفهان خیلی بد بوده و از سوی دیگر کارنامه پرسپولیس هم در مسابقات بیرون از خانه این فصل چنگی به دل نمی‌زند.

سپاهان و انتظار ۶ ساله

سپاهان در ۱۰تقابل اخیر بدترین عملکرد ممکن را برابر پرسپولیس داشته است. تیم اصفهانی در این ۱۰دیدار فقط یک‌بار به پیروزی دست یافته که مربوط به برتری ۲ بر صفر در مسابقه رفت لیگ نوزدهم می‌شده است. در عوض اما پرسپولیس ۵ بار به برتری دست یافته و ۴دیدار ۲تیم هم به تساوی انجامیده است. بی‌گمان بدترین شکست هم بین این تجربیات تلخ، عدم‌حضور سپاهان در زمین در دیدار برگشت فصل گذشته بود؛ تصمیمی‌که پرسپولیس را به شکلی وحشتناک از بقیه مدعیان پیش انداخت. آخرین پیروزی خانگی سپاهان برابر پرسپولیس به لیگ پانزدهم برمی‌گردد که طلایی‌پوشان با نتیجه ۴ بر ۲ از سد پرسپولیس گذشتند. آن بازی مرداد۹۴ برگزار شد و از آن به بعد سپاهان در خانه برابر پرسپولیس برنده نبوده است. آنها امیدوارند این طلسم بعد از ۶سال در بازی پیش‌رو بشکند.

نقطه ‌ضعف بزرگ پرسپولیس امسال

امسال اما اگر پرسپولیس مشکلی برای قهرمانی داشته باشد، این مسئله مربوط به عملکرد نامناسب تیم در بازی‌های بیرون از خانه است. تیم یحیی گل‌محمدی در ۹بازی بیرون از خانه‌اش تنها ۲بار موفق به کسب پیروزی شده، یک‌بار شکست خورده و ۶بار هم برابر رقبا متوقف شده است. بنابراین آنها از استاندارد امتیازگیری لازم برای کسب عنوان قهرمانی عقب هستند. در جدول مسابقات بیرون از خانه، پرسپولیس با ۱۲امتیاز از ۹بازی روی پله هفتم قرار دارد؛ گرچه برخی تیم‌ها ۱۰ یا حتی ۱۱بازی غیرخانگی برگزار کرده‌اند. بنابراین پرسپولیس ضمن حفظ آمار خوبش در مسابقات خانگی، برای کسب عنوان قهرمانی باید تبدیل به همان میهمان بی‌رحم فصول گذشته شود. آیا سومین ۳امتیاز بیرون از خانه پرسپولیس، در بازی حیاتی با سپاهان به‌دست خواهد آمد؟

عملکرد ۴ فصل قهرمانی

گفتیم که پرسپولیس تا اینجا از ۹بازی بیرون از خانه‌اش ۱۲امتیاز کسب کرده، بنابراین برای اینکه روشن شود سرخ‌ها در این مورد چقدر از فصول قهرمانی عقب هستند، بهتر است نتایج بیرون از خانه این تیم در ۴فصل گذشته را مرور کنیم. پرسپولیس در لیگ‌های شانزدهم تا نوزدهم، از ۱۵بازی بیرون از خانه به‌ترتیب ۲۷، ۳۵، ۲۴و ۳۶ امتیاز کسب کرده بود. آنها حالا در کنار بازی‌های خانگی که اهمیت خاص خود را دارند، ۶بازی بیرون از خانه هم فرصت دارند تا دستی روی سر و گوش این آمار ضعیف بکشند. راه گلات (glut)، از بیرون از تهران می‌گذرد. پرسپولیس اگر این راه را هموار نکند، با مشکل مواجه خواهد شد.

وضعیت پرسپولیس اخبار فوری پرسپولیس اخبار فوتبال داخلی

راه پنجمین قهرمانی پرسپولیس مشخص شد/ گلات بیرون از تهران است

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ