مردم از نامزدها انتظار ارائه برنامه و رقابت اخلاقی دارند

0

رضا طلایی‌نیک کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به تائید صلاحیت ۸ داوطلب تصدی پست ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان اظهار داشت: مردم از نامزدها انتظار ارائه برنامه، توان مدیریتی و رقابت اخلاقی دارند.

وی با بیان اینکه نامزدها در رقابت‌‌ها باید به قانون، اخلاق و ارزش‌‌های نظام پایبند باشند، خاطرنشان کرد: بدون اتکا به قانون، اخلاق و ارزش‌ها نامزدها به لحاظ مقبولیت و حتی تضمین صلاحیت ریاست جمهوری با واکنش مردم و نخبگان مواجه می‌شوند.

این کارشناس مسائل سیاسی به خاطره تلخ مردم از انتخابات و فتنه سال۸۸ اشاره و تصریح کرد: تجربه تلخ قانون‌شکنی، اخلاق‌گریزی‌ و بی‌اعتنایی به ارزش‌ها در انتخابات و فتنه سال ۸۸، بصیرت و هوشمندی مصرانه در انتخابات امسال را افزایش داده است.

طلائی نیک گفت که نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با ارائه برنامه شفاف و غیر شعاری توأم با معرفی توان و تجربه مدیریتی خود می‌توانند به جذب و جلب آرای مردم و رقابت سازنده کمک کنند.

وی واقع‌بینانه بودن برنامه‌های و شناخت عمیق از الگوی مدیریتی نامزد‌ها و میزان پایبندی آنان به ارزش‌ها به ویژه ولایتمداری در عمل را از معیارهای اصلح‌گزینی مردم و نخبگان دانست.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین معتقد است که باز شدن برخی قفل‌های اقتصادی مانند بیکاری، گرانی و پیشرفت همه‌جانبه کشور، صیانت از ارزش‌های اسلامی و انقلابی با ارائه برنامه مدیریتی نامزدها بسیار تعیین کننده است.

طلایی با بیان اینکه رئیس‌جمهور مسئولیت محوری شامل اجرای قوانین مدیریت اجرایی و پیشرفت کشور را بر عهده دارد، تاکید کرد: هر نامزد باید توان مدیریتی، ظرفیت‌های شخصیتی و برنامه عملیاتی خود را در پیشرفت و اداره کشور و تحقق قوانین و سیاست‌های کلان نظام ارائه دهد.

وی خارج شدن وعده‌ها و برنامه نامزدها از حیطه وظایف و اختیارات رئیس‌جمهور را از موارد ضعف شخصیتی و شعاری بودن برنامه‌‌های کاندیدای ریاست جمهوری برشمرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه در جامعه و نظام اسلامی ارزشمندی در اخلاق انتخاباتی و رعایت خطوط قرمز از ملاک‌های ارزشی بودن نامزد است، یادآور شد: ایجاد تحریکات انحرافی و هیجانات انتخاباتی و ناآرام‌سازی فضای سیاسی از نشانه‌های ارزشمند نبودن نامزد و حامیانش است.

طلایی‌نیک از ماجراجویی دشمنان انقلاب اسلامی در انتخابات آتی نیز پرده بر داشت و گفت: دشمنان در کمین فتنه‌انگیزی با اتکا به بداخلاقی‌ها و رفتارهای انحرافی برخی نامزدها و فعالان عرصه انتخابات هستند.

وی اضافه کرد: تلاش اخیر تروریست‌ها در ورود به سلاح و مهمات به کشور و تحریکات رسانه‌‌های بیگانه و عملیات روانی دشمنان برای مقابله با آرامش و حماسه انتخابات ۲۴ خرداد ضرورت هوشمندی عمومی را افزایش داده است، بنابراین نامزدها به جای استفاده از شعارهای کم‌ارزش به ارائه برنامه‌های شفاف متناسب با جایگاه و اختیارات رئیس‌جمهور سرعت دهند تا به مردم و نخبگان در کشف نامزد اصلح با شناخت واقعی از برنامه و توان نامزدها کمک شود.

این کارشناس مسائل سیاسی نقش نخبگان و گروه‌های مرجع در مشورت‌دهی به مردم و کاهش تبلیغات سطحی و کم‌محتوا برای اصلح‌گزینی و خلق حماسه سیاسی را تعیین کننده دانست و گفت: حماسه انتخابات ۲۴ خرداد نیاز به رویکردهای کمی و کیفی در رقابت‌ها و فضای سیاسی دارد یعنی مشارکت حداکثری و اصلح‌گزینی دو هدف عملیاتی در حماسه سیاسی ۲۴ خرداد است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ