کاندیداهای ریاست جمهوری با خلق و خوی بسیجی پا به عرصه انتخابات بگذارند

0

به گزارش خبرگزاری فارس ، انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در آمریکا و کانادا در آستانه یازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کردند.

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت غیور و شهیدپرور و همیشه در صحنه ایران اسلامی با ایثار و فداکاری و با پیروی از خط ولایت فقیه که همان استمرار خط نبوت و امامت است، توانسته نظام سلطه و ستمشاهی را واژگون و شجره طیبه جمهوری اسلامی را بنیان گذارد. این نظام مقدس در مدت بیش از سه دهه از استقرارش به طور مستمر در نبرد حق علیه باطل با استکبار جهانی به سر برده و علی‌رغم کارشکنی‌ها و ایجاد موانع اعم از حصر اقتصادی، جنگ تحمیلی و ترور شخصیت‌های سیاسی و علمی نه تنها از حقوق حقه خود عقب نشینی نکرده بلکه در بیشتر زمینه‌ها چون بنیانی مرصوص در اغلب عرصه‌های سیاسی و اقتصادی و پیشرفت‌های شگرف علمی طعم تلخ ذلت را به آنان چشانده است.

با مقایسه اجمالی این نظام مقدس با جنبش‌ها و حرکت های اسلامی دیگر که در منطقه انجام گرفته و می‌گیرد و علیرغم پرداخت خون بهایی سنگین آنچنان موفق نمی‌شوند، رمزی را برای ما آشکار می‌سازد که آن رمز چیزی غیر از مسلح بودن نظام ما به نعمت عظمی «ولایت فقیه» نیست.

نظام مقدس جمهوری اسلامی قداست خود را از همین نعمت الهی اکتساب و خود را بیمه کرده است. ولایت فقیه بدون دلبستگی دنیوی و فقط برای رضای حق، پیامبرگونه کشتی امت را در مقابله با طوفان‌های سهمگین به سلامت به ساحل امنیت رسانیده است. جنبش‌ها و حرکت‌های اسلامی در منطقه که فاقد این نعمت الهی‌اند را به وضوح می‌بینیم که چگونه دچار چالش‌ها شده و رجال سیاسی آنها برای بقای خود چاره‌ای جز همکاری خفت بار با استکبار ندارند و به آسانی خون‌های به ناحق ریخته ملت خود را به اندکی می‌فروشند.

ملت سرافراز ایران اسلامی می‌رود تا بار دیگر با امتحانی دیگر در انتخابات صلابت و شعور بالای سیاسی خود را به نمایش بگذارد و با پیروی از رهبریت قاطع و با اتکال به ایزد منان اصلح افراد را برای اداره زمام امور کشور انتخاب کند و مشت محکم دیگری به دهان یاوه گویان استکبار و مزدوران داخلیشان بزند.

انجمن اسلامی دانشجویان در آمریکا و کانادا ضمن اعلام همبستگی و پشتیبانی از ملت غیور ایران نکاتی را به استحضار شریفتان می‌رساند:

۱- از آنجا که تا به امروز استکبار نتوانسته با اعمال فشارها و دسیسه‌های اهریمنی و ترورها و موانع دیگر سد راه سیل خروشان امت شود و در این راه نه تنها از اعمال شیطانی خود مأیوس نشده بلکه شدیدتر از قبل با ترفندها و دسیسه‌های اهریمنی و توطئه‌های رنگین‌تر وارد میدان شده و می‌شود، بنابراین، زمانه اقتضا می‌کند که ملت شریف ایران همچون همیشه نه تنها مدبرانه بلکه مدبرانه‌تر از قبل درصدد خنثی کردن این دسیسه‌ها و توطئه‌ها باشند.

۲- بحمدالله خلق و خو و روحیه بسیجی هنوز در اقشار مختلف ملت شریف ایران حاکم است و بارها و بارها با اتحاد و همبستگی خود در خنثی کردن توطئه‌هایی که انقلاب را تهدید می‌کرده به اثبات رسانده است، اما بعضی از افرادی که برای تقبل مسئولیت پا به عرصه رقابت می‌گذارند فاقد خلق و خو و روحیه بسیجی هستند و از همان ابتدا به مانند یک کاندیدای غربی با وعده و شعار‌های دروغین و اسراف و صرف مبالغ هنگفت، قصد فریب ملت را دارند تا چند صباحی به قدرت برسند. غافل از اینکه بزرگ پرچمدار این انقلاب امام راحل (ره) بارها فرمودند که «انسان باید خیلی ضعیف باشد که مقامات این دنیا را برای خود مقام بداند.»

۳- انقلاب اسلامی ایران به عنوان الگویی بر حق برای همه ملت‌های حقیقت‌جو بوده و باید سعی شود این الگو در کلیه زمینه‌ها به طور جد و مؤثر خود را نشان دهد. انتخابات ریاست جمهوری نیز از این مقوله مستثناء نیست. ولی متأسفانه در چند دوره اخیر بعد از دولت شهید رجایی روش دولتمردان جهت کسب مقام ریاست جمهوری به روش کاندیداهای کشورهای غربی و در بعضی موارد گاه حتی پا را فراتر گذارده و از قانون‌مداری و تبعیت از قانون چشم پوشی کرده و خود را فراتر از قانون دانسته‌اند. این خطر بزرگی برای جامعه خصوصا جامعه اسلامی می‌باشد. این یک هشدار جدی است برای جامعه اسلامی ایران که باید یک الگوی مناسب برای کشورهای اسلامی باشد. بنابراین کسانی که برای قبول مسئولیت ریاست جمهوری معرفی می‌شوند بهتر است از موارد شبهه‌انگیز که نمونه‌هایی از آن در زیر از نظرتان می‌گذرد خودداری کنند.

• معرفی خود به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری با بهره گیری از کانون‌های قدرت و ثروت.

• صرف مخارج هنگفت جهت تبلیغات و پوسترهای تبلیغاتی به روش‌های معمول غربی.

• تشویق طرفداران به نشان دادن علاقه خود به کاندیدای مورد نظر از طریق تجمعات خیابانی، صرف پول‌های کلان و تحمیل خود به جامعه.

• ارائه برنامه‌های خلاف واقع و غیر عملی خصوصا در مواردی که قادر به اجرای آن نیستند.

• استفاده از بیت المال، اماکن اداری و شخصیت‌های دولتی جهت کارهای تبلیغاتی.

• دور شدن از حق و حقیقت و توسل به زد و بندهای سیاسی پشت پرده، نشر اکاذیب و خلاف حقیقت گویی در مورد نامزدهای دیگر انتخاباتی به جای معرفی فرد اصلح برای خدمتگزاری.

• خودمحوری و خود برتربینی.

• اقدام برای نامزدی ریاست جمهوری بدون اطمینان حاصل کردن از وجود پشتیبانی مردمی.

ملت عزیز و شریف ایران با گفتن لبیک به ندای مرد حق و بت شکن زمان امام خمینی (ره) خروشید و نظام مقدس جمهوری اسلامی را بنا نهاد تا ارزش‌های انسان ساز اسلام را احیاء و جایگزین نا‌ ارزش‌های رنگارنگ شرق و غرب کند.

این نظام مقدس زمانی پا به عرصه گذاشت که جهان به قطب شرق و غرب تقسیم شده بود و این نظام نوپا بر خلاف سیستم متعارف حاکم بر جهان با شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» به جهان اعلام کرد که درصدد برپایی حکومتی اسلامی است که عدالت را برای همه طلب می‌کند و ظلم را برای هیچکس بر نمی‌تابد. از همان ابتدا استقرار چنین حکومتی چشم جهانیان را به خود معطوف کرده و با گذشت زمان با عنایت پروردگار با صلابت پیش رفته و علیرغم طوفان‌های سهمگینی که پیش رو داشته به موفقیت‌های شگرف علمی دست یافته است. چنانکه این دستاوردهای علمی و اقتصادی به مستضعفین جهان اثبات کرده است که می‌توان بدون اتکا و وابستگی به شرق و یا غرب نظامی عادلانه پایه‌گذاری کرد که مورد تحسین انقلابیون جهان شود. در مقابل ترس و وحشتی که این نظام در دل سلطه گران جهان خوار افکنده سبب شده است تا آنها موجودیت خود را در خطر ببینند.

جای بسی تقدیر و خوشحالی است که در این دوره حساس از تاریخ معاصر کشور جامعه هوشیار ایران اعم از دانشگاهیان، گروه‌ها و جمعیت‌های مختلف و مساجد، نظرات خود را در مورد انتخاب فرد اصلح اعلام کردند و نشان دادند که در یک جامعه اسلامی بهترین روش برای انتخاب فرد مناسب برای ریاست جمهوری دعوت و بیعت از طرف مردم می‌باشد که نشانگر مطلوبیت از جانب ملت و مشروعیت از طرف نظام است.

با عنایات صاحب الامر و تعلیمات به جای گذاشته شده از سوی امامان بزرگوارمان که ذریه صالح حضرت رسول اکرم (ص) هستند، بسیاری از راهکارهای تصمیم گیری در مراحل حساس تبیین شده است. همچنین رهنمودهای رهبر معظم که ادامه راه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است، همواره به عنوان چراغ راه، روشنگر مسیر پر پیچ و خم این نهضت مقدس بوده و هست. بر این اساس چنانچه عملی در راه رضای خدای انجام می‌پذیرد، باید مستقل از شخص انجام دهنده آن باشد. مسئولیت‌هایی خطیر از قبیل ریاست جمهوری باید به فردی اصلح فارغ از وابستگی‌های حزبی و گروهی محول شود. سزاوار است که افراد تأثیرگذار بدون تعصبات حزبی و سیاسی بی مورد به معرفی فرد اصلح اهتمام ورزند، اگر چه آن فرد خارج از حزب و یا حتی نامزدی مستقل باشد.

به امید روزی که رجال سیاسی به طور روزافزون بر اساس تعالیم و ارزش‌های اسلامی گام بردارند و از صرف هزینه‌های کلان و وعده و وعید‌های بی مورد جهت دستیابی به مسئولیت‌های خطیر که سرنوشت ساز جامعه و مردم است پرهیز کنند. با خلق و خوی بسیجی پا به عرصه انتخابات بگذارند و بدون مبادرت به هتک حرمت دیگران و تقلید کورکورانه از روش‌های غربی بر حذر باشند. آن چنان نباشد که پس از انجام انتخابات به کلی وعده‌ها و شعارهای خود را به باد فراموشی بسپارند.

دور از خرد نیست که نهادهای دست اندرکار قانونگذاری کشور ساز و کارهایی را فراهم کنند تا شخص رئیس جمهور ملزم به ارائه گزارشی در انتهای دوره خود باشد. این گزارش می‌تواند شامل وعده‌های داده شده به مردم در زمان انتخابات و میزان اجرایی شدن طرح‌های موفق و دلایل اجرایی نشدن طرح‌ها و شعار‌های ناموفق باشد.

امید است که شخص پذیرنده مسئولیت خطیر ریاست جمهوری با توجه به این فرموده امام راحل (ره) که فرمودند: «مرا به جای رهبر، خدمتگزار بخوانید.» به خدمت خالصانه اهتمام ورزد و با پیروی از تقوای الهی خود را خدمتگزار واقعی ملت و امت اسلامی بداند تا بتواند بر آرمان‌های بلندپایه بنیانگذار این نهضت جامعه عمل بپوشاند.

به فرموده شاعر گرانقدر پروین اعتصامی:

هیزم سوخته شمع ره منزل نشود باید افروخت چراغی که ضیایی دارد

قطعا هیزم سوخته قدرت‌های استکباری اگر نوری داشت ملت‌های خودشان را به جای هدایت به سوی تکامل و سیر الی الله، به سوی ارتکاب اعمال شنیعی چون هم جنس‌گرایی و به رسمیت شناختن ازدواجشان، آزادی سقط جنین و هزاران بزه کاری دیگر از مقام انسانیت به سبعیت و ددمنشی تقلیل نمی‌داد و این اعمال ننگین را به عنوان حقوق بشر به جوامع انسانی تزریق نمی‌کرد.

جای دارد که فرد فرد نامزدهای محترم ریاست جمهوری همچون چراغی پر نور باشند که با نور خود که برگرفته از عمل به قرآن و سیره پیامبر و ائمه اطهار علیهم السلام است، روشنگر و پیماینده راه تکامل انسانی باشند.

به فرموده سعدی:

رسد آدمی به جایی که فرشته ره ندارد بنگر که تا چه حد است مقام آدمیت

امید است که افراد ولایت‌مداری که تهذیب نفس کرده خالصانه همچون خدمتگزاری واقعی که هدفی جز خدمت به اسلام و مسلمین را ندارند، پا به عرصه گذارده و زمینه ساز تحقق جامعه‌ای شوند که شرایط ظهور یگانه منجی بشریت را فراهم کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ